|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 16 november 2008 kl. 09.08
|
Har följande uppgifter: Måns Nilsson, född 15/5 1717 i Ebbelångsö (föräldrar: Nils Månsson, Ingeborg Påfvelsdotter i Ebbelångsö), avliden (?) gift 1743 i Kristianopel församling med Elin Månsdotter, födelsetid och dödstid obekant men levde i Ebbelångsö och kom troligen från Kristianopel då äktenskapet ingicks där. Var jordbrukare i Ebbelångsö i Söderåkra socken Kända barn: Ingeborg, född 11/10 1750 i Ebbbelångsö Söker kompletterande uppgifter om ovanstående familj och föräldrar/förfäder till Måns och Elin
|
|
|
Av Carina Månsson (Carina) - Söndag den 16 november 2008 kl. 21.40
|
Hej Håkan. Detta är inte mycket till hjälp men jag läste i af under äldre inlägg år 2006 att Elin Månsdotter är från Hallabro, Kristianopel, i och för sig så behöver det ju inte betyda att hon är född där. Vidare så står det att det finns en del att läsa om Ingeborg Påfvelsdotter i Tomas Alrikssons gårdsgenealogi över Slätafly rote i Torsås. Hon verkar till att komma från M Karsebo, Torsås. mvh Carina
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 17 november 2008 kl. 16.09
|
Hej Carina Tackar för tipset. Skall ta och kika i Tomas Alrikssons gårdsgnealogi. Hälsningar Håkan
|
|
|
Av Carina Månsson (Carina) - Måndag den 17 november 2008 kl. 18.51
|
Enligt samma inlägg jag skrev om här ovan, så är Ingeborg Påfvelsdotter född i M Karsebo, Torsås och inte som jag skrev, verkar till att komma från M. Karsebo. Jag uttryckte mig inte riktigt tydligt. mvh Carina
|
|
|
|
|
|
|