Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >  
Dagens citat
    Diskussioner Senaste inlägg Antal
Äldre inlägg (arkiv) 2020-05-24 08.15 200
Äldre inlägg till 25 juli 2020 2020-07-25 07.26 25
Äldre inlägg till 17 januari 2021 2021-01-17 15.50 25
Äldre inlägg till 27 oktober 2021 2021-10-27 18.38 25
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19741) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 27 oktober 2021 kl. 19.26
Jag vet "med till visshet gränsande sannolikhet" vad du syftar på... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19742) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 27 oktober 2021 kl. 22.00
Hela stan var under belägring om man fick tro samlade pressen. Men det enda stället som var under belägring var pianobaren på stadshotellet. Närmre än så fick inte journalisterna komma.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19743) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 30 oktober 2021 kl. 23.14
?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19744) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 30 oktober 2021 kl. 23.35
www.svtplay.se/video/10691723/ubat-137-pa-grund
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19746) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 14.20
NORDEA

[Mail: NORDEA 030636] Verifiering av betalningsprodukt

Bästa kund,
Vi har försökt påpeka för dig via bankpost att du fortfarande använder
den föråldrade Nordeas kortläsare. Alla våra kunder har engångsalternativet a
tt begära en ersättningskortläsare kostnadsfritt före den 11 november 2021.

Efter detta datum kommer en administrationsavgift på [UTF-8?]€49,95 att
debiteras för en begäran om att byta ut din kortläsare. Detta belopp kommer
automatiskt att debiteras från ditt checkkonto.

Mer information finns i din bankmail. Klicka här för att logga in.

Att fråga? Vi tycker om att tänka med! Vänligen kontakta oss.
Vi gillar att hjälpa dig! Tack så mycket för ditt samarbete.

Med vänliga hälsningar,
Nordea Sverige
Direktör Privat och Företag

================================================================
Detta är ett automatiskt skickat e-postmeddelande. Kommentarer till detta kommer inte att läsas
================================================================

Besynnerligt. Jag har varken checkkonto eller kortläsare hos Nordea. Så de måste ha fått fel
för sig. Jag har en bankdosa fast inte från Nordea. Jag hade en liten en förut men den tog en
bekant och skulle logga in på sitt konto. Så var den dosan körd. Jag gick till banken för att
skämmas fastän det in var mitt fel. Där satt en vänlig dam som gav mig en ny dosa. En sådan
stor en som jag ville ha haft från början. Sedan skämdes jag inte längre.

Jag tror att jag struntar i brevet från Nordea.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19747) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 14.46
Finns det ens checkkonton längre? Är inte det också "föråldrat"?

"Att fråga? Vi tycker om att tänka med!" Vad betyder det? Har man skrivit på engelska och sedan använt Google-översättning? :-)

Om det inte hade varit för att innehållet i mejlet är så typiskt Nordea, så skulle man kunnat tro att det var ett spammejl...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19748) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 15.28
Vid närmare eftertanke är det nog spam - trots att innehållet är typiskt Nordea... :-)

Speciellt att det finns en länk att klicka på för att logga in. Det kan jag aldrig tänka mej att en bank skickar i ett mejl. Inte ens Nordea...

Och sedan är det undertecknat "Direktör Privat och Företag". Jag tvivlar starkt på att en direktör undertecknar ett brev om en så obetydlig sak som byte av inloggningsdosa. Och dessutom skulle jag bli förvånad om en direktör i en storbankerna har en svensk titel... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19749) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 09 november 2021 kl. 15.49
Som sagt - det finns ingen "Direktör Privat och Företag" i Nordea, och inga svenska titlar.

Det finns inte ens en avdelning "Privat och Företag". Man har "Personal Banking" och "Business Banking".

Vår organisation.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19750) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 11 november 2021 kl. 09.54
ko stämmer arla för klimatreklam

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JxpLEj/ko-stammer-arla-for-klimatreklam
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19751) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 11 november 2021 kl. 11.25
Det är tur att vi har myndigheter som ägnar tid och skattepengar åt väsentligheter...

Självklart kan inte Arla få lov att låtsas som att korna inte skiter och rapar. Som alla vet är det detta ofog - som korna naturligtvis inte har ägnat sig åt tidigare under årtusendena, utan lagt sig till med under industrialismens tidevarv - som är orsaken till att all världens politiker är samlade i Glasgow nu...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19752) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 11 november 2021 kl. 11.26
Är det förresten en ko som stämmer Arla? Är det inte KO? :-)

(Ändrat av kontoinnehavaren den 11 november 2021 kl. 20.03.)
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)