|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 30 april 2023 kl. 22.51
|
Jag måste ha läst fel. Det står undergräva ;-)
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Söndag den 30 april 2023 kl. 23.06
|
Nej, du läste rätt. Det stod underbygga först.
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 04 maj 2023 kl. 12.04
|
Fake news? Vet ni varför bänkarna i spanska trappan försvann för drygt två veckor sedan och kom tillbaka ett par dagar senare? Spanska Trappan
|
|
|
Av Christian Andersson - Lördag den 06 maj 2023 kl. 13.59
|
Det hette att bänkarna tagits för att de behövde målas om. Undertecknad passerade trappan när denne besökte ägg- och grönsakshandlaren på stortorget. Det var idag på förmiddagen. Bänkarna är inte nymålade utan tvärtom. Är det någon som har svaret på gåtan?
|
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Söndag den 07 maj 2023 kl. 00.18
|
Kommunens makthavare ville väl inte ha 'fel' folk häckande där under kungabesöket... (Jag försökte fuska genom att googla, men det enda jag hittade var lokaltidningsartiklar bakom betalvägg - så det får bli en gissning i stället.) (Ändrat av kontoinnehavaren den 07 maj 2023 kl. 00.19.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 07 maj 2023 kl. 12.38
|
--- borttaget inlägg av xian --- (Ändrat av kontoinnehavaren den 07 maj 2023 kl. 12.43.)
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 07 maj 2023 kl. 14.14
|
SVT: "För första gången i år möts riksdagens partiledare i Agendas partiledardebatt under söndagskvällen" Riksdagen har inga partiledare. Riksdagspartierna har partiledare. Det är inte samma sak.
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 07 maj 2023 kl. 20.24
|
Jag ångrar lite att jag inte gick ut och tittade på kungen. Jag har aldrig sett honom i levande livet. Däremot har jag sett hans mor och hans son. Sonen såg jag när han låg i lumpen och modern när jag låg i lumpen. Kan ni gissa var?
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 08 maj 2023 kl. 10.32
|
En ledtråd är att det var på en centralt belägen ö fast i olika städer.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Måndag den 08 maj 2023 kl. 20.52
|
SR: "Att dö till följd av huggormsbett är extremt ovanligt, men följderna kan bli allvarliga." Ja, att följderna av att dö kan bli allvarliga håller nog de flesta med om...
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Lördag den 13 maj 2023 kl. 23.12
|
SVT: "Italiens statstelevision rapporterar att ett flygförbud införts över Rom under besöket och att krypskyttar placerats på höga byggnader för att garantera säkerheten. Efter Rom väntas Zelenskyj fortsätta till Tyskland och Berlin för att under söndagen träffa förbundskansler Olaf Scholz och president Frank-Walter Steinmeier." Att krypskyttar skulle garantera säkerheten låter egendomligt. Är det nyspråk?
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Söndag den 14 maj 2023 kl. 00.17
|
"Statstelevison" trodde jag var ett fy-ord på SVT - men det kanske inte gäller andra länder...
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 15 maj 2023 kl. 13.13
|
AFTONBLADET: Vad är en elhög för någonting? Något nytt påhittat ord? Är det el som samlats på hög eller? Vill inte ens läsa artikeln, tänker börja bojkotta artiklar som inte har rätt benämning / D Ja,det är elektronik som samlats i en hög som nu brinner. ”El” är väl ändå en ganska vedertagen förkortning för ”elektronik”? / Lina Thorén I min värld är el förkortning av elektricitet
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 15 maj 2023 kl. 16.32
|
SVERIGES TELEVISION: Ica-härvan: 18 personer åtalas – spred olagliga uppgifter Vad sjutton är olagliga uppgifter? Är det Google som har översatt 'fake news' från engelska till svenska?
|
|
|
|
|