Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >  
Nya släktingar
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post7563) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström - Torsdag den 30 september 2010 kl. 18.15
Jag har fått 2 nya släktingar sedan jag började släktforska, den ena är en pyssling, så nu vet man att man är en tomte som bor under en stubbe i skogen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16390) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 03 mars 2016 kl. 10.43
Nu ska här skjutas salut. Jag gissar på att namnet blir Karl Bertil Danielsson. Eller Karl Olof Olofsson. Erik och Adolf är ju uteslutna. Karl Johan kanske. Ni vet han med svampen. Jag ska inte gå till Kungshall. Det får räcka med att öppna fönstret. Det är visserligen ingen ny släkting till mig men kanske någon annans.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 03 mars 2016 kl. 10.47.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16393) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 03 mars 2016 kl. 11.47
Har jag missat något? Salut för vem?

Karl Bertil Danielsson - är det en släkting till Tage, han med Karl Bertils julafton? :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16394) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 03 mars 2016 kl. 12.32
Oscar Carl Olof! Och så Olofsson till det? Det var inte så illa gissat. Det skulle saluteras i Göteborg också men det ligger väl inte inom skotthåll?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16396) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 03 mars 2016 kl. 14.28
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/karlskronasalut-for-nya-prinsen
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16397) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 03 mars 2016 kl. 16.43
Min almanacka måste gå 100 år före. Den säger att det är 2016 nu...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16405) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Söndag den 06 mars 2016 kl. 14.55
Är det inte en knepig namnföljd?

Carl Olof Oscar låter väl bättre eller vad säger ni?

Lite väl sent kanske men sitter numera mest och diskuterar politik på Facebook.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16408) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 10 mars 2016 kl. 13.29
Tja kanske det. Jag läste en inlaga från en kunglig genealog. Han ville göra gällande att lillprinsen namnades efter Olof Skötkonung. Jag tror nog att det är far och farfar som går igen. Men varför morfar ska komma före farfar förstår jag inte. Jag tycker också Oscar ska komma som god trea. I Stockholm stavar man Oscar med c men i Småland med k.
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)