Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 13 december 2010
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8270) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Torsdag den 25 november 2010 kl. 23.19
På kvällen så funderar jag på allt jag skall göra i morgon dag.
När morgonen kommer och jag har tänt i pannan,startat upp datorn,käkat frukost,(Råmjölkspankaka mm.mm.)
Då har all arbetslust försvunnit,då säger gumman min,gå och lägg dig en stund,tänk på att du är gammal.
Då bliver jag så glad,så jag måste krama om henne.Råmjölkspannkakan haver jag gjort alldeles själver.
I morgon gör jag nog en risgrynspudding.Puddingar är väl underbara,dom har jag alltid tyckt om.
Jag fick i gång motorsågen i dag,så nu jädrar skall det sågas i morgon,men först är det dammsugning.
Ingen jäkla traktor ville starta i dag.Jag har ju en massa stockar som skall kapas och klyvas.(30 kubik)
Jag fick ett tips om att ta EL-svetsen till hjälp,så kunde jag få 18 volt till startmorton på traktorn.
Grållen står bara och myser och säger,hetsa inte upp dig och bli förbannad,men det kanske lättar för dig.
Om man skjuter upp saker och ting till morgondagen behöver man ju aldrig vara utan sysselsättning.
Eivor.hoppas att du mår bra i Kode.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8271) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Fredag den 26 november 2010 kl. 00.42
Hej Arne,

Pudding ja, det var din kompis Nils i Törses favorituttryck, när han ville att jag skulle följa med till Inlands Släktforskare :)

Jag bor inte i Kode längre men annars är det bra. Kom nyss från trakterna runt Trollhättan och det var en halv meter snö där och snöstorm hela vägen. Här är bara hälften.

Ta det lugnt i kylan.
Hälsn. Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8278) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 26 november 2010 kl. 14.03
Snö, ja. Det har inte kommit någon halvmeter i Uddevalla ännu. Har egentligen inte kommit så mycket ännu men snön vräker ner seda nett par timmar tillbaka. Tyvärr.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8281) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 26 november 2010 kl. 15.39
Snön, har också kommit till dig Håkan. Här har den äntligen slutat, blåst, yrat och snöat, sedan tisdagsnatt. förresten såg i tidningen att Madde åkt till Usa, det stod en gentleman i bakgrunden på en bild. Var det du ? Filminspelningen klar förstår jag.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8288) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 26 november 2010 kl. 20.16
Om det vore så väl. Brädad :(
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8290) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 26 november 2010 kl. 20.45
Åh, verkligen sorgligt att höra. Hoppas du inte är helt nere efter detta. Arne tycks ju sköta Grållen just nu. Kanske Silvia, vore något då ? Hon, behöver kanske tröst efter kungens påstådda affärer och du efter slut av Madde. Olle "mä rôven" kanske har någon internetdäjt över, ska jag fråga honom ? Och förresten hade jag fel för några dagar sedan, gubben Broberg köpte sitt brännvin själv till "systern". "Sôstera" är ett kapitel för sig själv.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8291) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 26 november 2010 kl. 20.51
En gammal märr vill jag inte ha. Får leta upp en annan prinsessa någonstans. Kanske Grållen känner någon
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8293) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Fredag den 26 november 2010 kl. 21.09
Tycker du Silvia är en gammal märr?

Jag skulle vilja se den prinsessa som faller för dina "komplimanger".
Du måste vara otroligt attraktiv, Håkan.
Jag kanske skall skriva om tomtar och troll här istället eftersom det är så högt i tak.
Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8297) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Fredag den 26 november 2010 kl. 22.55
Eivor.
Jag saknar mycket min gamle kompis Nils i Törse.Han lärde mig att släktforska.
Man bör inte ta det lungt i kylan när man håller på med skogsarbete.
Mvh. Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8298) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Fredag den 26 november 2010 kl. 22.58
Det räcker med skitsnacket nu om Kungafamiljen.Tycker jag.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8299) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Fredag den 26 november 2010 kl. 23.12
Arne, jag tycker också att en del blir vääl mycket, om inte annat så är det kanske inte så roligt för äldre damer att skriva på detta forum med den kvinnosynen. T.o.m. Strindberg ligger i lä.

Nisse och jag träffades aldrig personligen, bara per telefon och jag lade släktmaterial i hans brevlåda( vågade mig inte in bland luftvärnskanoner i trädgården och annat) :)
Han skickade per post eller lade det i min brevlåda.
Nils hade väldigt roligt åt att jag la papperen i fel brevlåda (det var den som fiskgubben använde och lade fisk i ) Typiskt att ta fel.

Ha en bra adventshelg.
Hälsningar Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8304) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 27 november 2010 kl. 00.28
Eivor.

Hoppas du inte tar det som skrivs här på allvar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8306) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 27 november 2010 kl. 01.33
Eivor

Vad är det för trakter du bor i? Luftvärnspjäser i trädgårdarna och stridsflygplan utanför speceriaffären?

Christian
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8308) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Lördag den 27 november 2010 kl. 10.37
Håkan,
Jag tror inte att du åker omkring på åkrarna med Madeleine bakpå traktorn som i "Bonde söker fru".

Men jag gillar inte riktigt när man skriver nedlåtande om Silvia, som gjort så mycket för våldtagna flickor och fattiga barn på barnhem i Sydamerika. Hon är en bra kvinna och har säkert inte alltid haft det så lätt.

Christian, De verkar väl rustade för ett tredje världskrig :)

Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8313) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 27 november 2010 kl. 12.54
Visst, håller jag med dig om Silvia och kungafamiljens arbete i det tysta för utsatta barn.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8315) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 27 november 2010 kl. 17.23
Vatten är minsann inte särskilt hälsosamt: Dödsorsak!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8316) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 27 november 2010 kl. 18.48
Ja, visst är vatten farligt får citera Vassmāarn: Jag vet vad fiskar och grodor gör i det, så det dricker jag inte.
Håkan, vill du ha en rapport om Hultarn och ovanstående sockerkaksbagare ? Eller några andra i mitt"menargeri". Grannens pôjk var här och avlämnade rapport. Klart var ingen kalvning i alla fall hos Grannen, sonen rapporterade med mycket skratt att: Farsan har gått med i karaktärsklubben.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8319) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 28 november 2010 kl. 00.37
Arne, Gör mig inte avundsjuk (som du gjort i ett tidigare inlägg) köra motorsåg Du har skogsarbete. Har jobbat i skogen, varvade detta som målarlärling. Vilken frihetskänlsa, det är/var tänk att få sitta på kaffferasten och fila kedjan med en rundfil och motorsågen mellan benen/knäna, på frihand utan diverse mallar. Arne jag vet du kan fila en kedja så.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8321) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 28 november 2010 kl. 07.12
Kenneth.
Bliv inte avundsjuk på mig,för jag är nog inte normal,på olika sätt.
Jag trivs i köer av slag,där upplever jag en stor frihetskänsla.
Att ha en förväntan på något,tycker jag är underbart.
Jag tänker på dessa underbara köer till systemet förr i tiden.
Och dessa sköna bilköer,där kan man sitta och tänka,man slipper ju att stå.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8322) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 28 november 2010 kl. 10.41
Arne, är du inte normal. Återigen normala människor finns de ? Kön på systemet,det har du rätt i den är nästan borta sedan de börjat med självplock. Annars brukar jag säga att i kön på systembolaget: Det är där man träffar bekanta och känt folk.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8349) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström (Ninnie) - Torsdag den 02 december 2010 kl. 19.02
Jag personligen går inte på systembolaget, så jag kan inte träffa bekanta där. Jag får träffa dom i snödrivan istället.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8391) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström (Ninnie) - Torsdag den 09 december 2010 kl. 10.47
Nu har jag hittat en soldat till i släkten. Vi har tydligen varit "ett krigande släkte". Han föddes på ett ställe som hette Månstad, väldigt tjusigt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8423) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jarl Magnusson (Jarma) - Måndag den 13 december 2010 kl. 09.31
Kan nog kallas olycksfall i arbetet, för prästens humor är det väl inte?
hur
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8428) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström (Ninnie) - Måndag den 13 december 2010 kl. 21.54
Vem var frånvarande? Prästen eller församlingen?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8429) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Måndag den 13 december 2010 kl. 23.32
Får jag inte se Glamour,då hoppar ja i älva.
Jag menar älven som rinner mellan Båhuslän och Svenska sidan.
Kenneth.Jag menar köerna som var på Motbokens tid,vilken härlig tid på många sätt,
inget jävla tjattrande i mobiltelefoner i köerna,utan bara intellektuella samtal
mellan förväntansfulla gubbar.Jag minns den djuva tiden,jag minns den som i går.
Mvh.Arne
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)