|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 30 december 2013 kl. 02.50
|
Hans borde kanske finnas här i staden med tanke på hans namn. Men så är inte fallet. Hans finns däremot i en annan stad med en viss anknytnung.
|
|
|
|
Av Lotta Nordin - Tisdag den 31 december 2013 kl. 19.17
|
Christian, hur långt norrut från Holland? Rakt norrut eller...?
|
|
|
Av Peter Borg - Tisdag den 31 december 2013 kl. 19.22
|
Maria, Katarina och Jakob? Det borde vara Stockholm. Gott nytt år!
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 31 december 2013 kl. 23.39
|
Nordost om Amsterdam. Ligger vid en flod som antagligen är mindre känd än mynningen. Jag hade också kyrkorna i Stockholm i tankarna när jag fick till förra ledtråden. :: Nu ska kommunen strax skjuta upp våra raketer. Jag måste bevaka köksföstret. Jag ber att få återkomma nästa år. :: (Ändrat av kontoinnehavaren den 31 december 2013 kl. 23.41.)
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 01 januari 2014 kl. 15.43
|
Travade över bron över en flod som är mindre känd än mynningen... Mynningen kan väl aldrig vara Travemünde? Staden med viss anknytning där Hans finns måste i så fall vara hansestaden Lübeck.
|
|
|
Av Lotta Nordin - Onsdag den 01 januari 2014 kl. 16.27
|
Katarina, Jacob och Maria finns i Lübeck. Och där kan man, som sagt, trava över Trave.
|
|
|
Av Christian Andersson - Onsdag den 01 januari 2014 kl. 17.45
|
Hans anspelar naturligtvis på Hansan. S:t Hans finns inte i Lübeck men väl i en annan hansestad. Bron på bilden heter Professorsbron men kallas av någon anledning numera för Kärleksbron.
|
|
|
|
Av Lotta Nordin - Tisdag den 23 december 2014 kl. 19.07
|
önskas alla på AGF Lotta
|
|
|
Av Christian Andersson - Onsdag den 24 december 2014 kl. 10.22
|
SMHI varnar för snö! Be careful out there! Christian (Ändrat av kontoinnehavaren den 24 december 2014 kl. 10.44.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 20 december 2020 kl. 15.33
|
FHM avråder tomtar från att tomta i år om de har mask. Vilka regler så kallade äkta tomtar har att hålla sig är inte fastställt ännu. Med äkta tomtar avses tomtar utan mask. Förväxla inte FHM med FoHM! (Ändrat av kontoinnehavaren den 20 december 2020 kl. 17.21.)
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Fredag den 25 december 2020 kl. 11.42
|
Man får hälsa tillbaka. Det har blivit en konstig jul med tre julaftnar. Tänk att behöva vänta till trettondagsafton med att öppna de sista julklapparna. För få se minerna på de som fått julklappar från mig. Det är roligare att giva än att tvingas taga. Jag har vågat vägra se Karl-Bertil Jonssons julafton II. Jag förmodar att den är i klass med Jönssonligan och Åsa-Nisse. En god fortsättning önskas eder alla.
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Fredag den 23 december 2022 kl. 20.26
|
Jaha. Så var det ännu ett julbord imorgon. Den fjärde i ordningen denna julmånad.
|
|
|
|
|