Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 23 januari 2012
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11242) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 14 januari 2012 kl. 19.45
Kenneth!

Hur går det för våra sockerkaksriddare?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11244) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 15 januari 2012 kl. 21.34
Vet inte, har panik den så kallade "back-upen" tappade jag i golvet i morse. Den är stendöd,men det finns visst hopp om den. F.n vill inte allt det som fanns i den ska gå åt h.lv.t. Så jag har varit i Tobbens garage och inmundigat viss maltdryck, för att lindra paniken.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11245) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 15 januari 2012 kl. 22.11
Skall det gå åt skogen så skall det...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11246) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 16 januari 2012 kl. 00.42
Det är väl en världslig sak, som Karlsson på taket sa. Men där finns det mesta som jag forskat fram, så för mig är den mer än världslig. Förresten heter det inte Murphys lag, som lyder ungefär: Kan det gå åt helvete så gör det.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11247) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 16 januari 2012 kl. 19.11
Ungefär som hårddiskn i min dator. Där finns hela släktutredningen...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11249) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 19 januari 2012 kl. 21.00
Va Gôtt, disken tillbaks och det mesta räddat.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11250) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 19 januari 2012 kl. 21.22
När jag fick se disken kom jag först att tänka på smutsiga tallrikar och sådant men kom på sedan att det var en annan sorts disk.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11254) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 21 januari 2012 kl. 00.24
Angående smutstig disk. Gör som Molockens numera avlidne bror, som hade en hund som hette Agust. Denna "hisoria" skröna berättade Lannberg för mig. Han var hos Molockens bror(egentligen för att fråga efter sprit) kom in när brodern åt middag och blev bjuden på middag (nykter var inte Lannberg) på det som var kvar. Efter middagens rester, frågade han: Var skall jag ställa disken ? För diskbänken var tom och mycket liten. Svaret var. Ställ den på golvet, så sköter Agust rersten. Förstår inte varför han mådde dåligt, när han såg två tomma rena tallrikar till på golvet.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11255) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 21 januari 2012 kl. 01.09
Känner mig bara djävla,djävla,djävla trött om vi ska livets allvar. Har jobbat med en stackars tjej det sista, allt är inte vad som står i rubrikerna. Måste bara ventilera. Allt är inte bekymmerslöst. Stackars ungdom, som kan gå till spillo, för henne. På grund av svin. Jörgen tycker du inte det passar här får du ta bort det.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11256) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 21 januari 2012 kl. 18.47
Idel ädla riddare....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11257) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 21 januari 2012 kl. 23.17
Detta var då ingen av mina riddare. Dom skulle aldrig över huvud taget komma på något sådant. Det i situationen är att tjejen är skötsam osv de som anklagar tillhör de som riddarna aldrig skulle prata med. Riddarna har trots allt en viss heder. Dessa yngel som anklagar henne, ljuger som en häst travar. Det är bara så synd om henne. Saknar dig Eivor för ett inlägg, är en stackars tjej så djävla rättslös ? Mot "svin".
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11258) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 21 januari 2012 kl. 23.30
När jag nämnde riddarna tänkte jag på ditt inlägg den 21/1 klockan 00.24

Det här med tjejen som du skriver är något annat. Vet inte bakgrunder eller vad som hänt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11259) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 00.02
Ursäkta om jag lät hätsk, men jag var som vi säger i skarabôrj och fler dialekter. In i helvete förbenad. Angående det inlägget som du åberopar, så är det mina riddare och dom dom skäms jag inte för. Snarare stolt, över att jag känner dom. Originella är dom och kopieringsskyddade och lever på samhällets utkant i tillvaron. Men dessa yngel som drar en stackars tjej i smutsen tillhör samhällets överklassyngel.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11260) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 12.07
Hej Kenneth,

Jag vet inte vad som hänt flickan i detta fallet, men det finns tyvärr på bl.a. Facebook, ungdomar (och även vuxna) som håller på med smutskastning och mobbning mot klasskamrater och andra. Där kan många dessutom vara anonyma.

Det är nog inte lätt att försvara sig i sådana fall.

Förr i häxprocesserna var det ju ofta svartsjuka kvinnor som startade förföljelsen, men i ditt fall verkar det ju vara killar och de värsta mobbarna är svaga människor som själva är rädda för att bli utsatta.
Fult är det och svårt att reparera onda rykten.

Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11261) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 12.37
Eivor.

Vad är det som tyder på att det verkar vara killar som håller på? Kan lika gärna vara tjejer. De kan de också. Om jag inte missat något så har Kenneth inte angett vilkdet det är. Kan vara både och som Kenneth beskriver som överklasslyngel.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11262) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 13.33
Hej Håkan,

Svin och yngel brukar man inte skriva om flickor. Tyckte det stod slynglar först.
Men flickorna är inte bättre när det gäller att konspirera.

Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11263) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 14.02
Jodå. Flickor kan man också kalla svin och yngel!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11264) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 15.36
Här är det ett gäng slynglar, som spridit ut skit och hittat på allt möjligt öm henne. Men idag ordnades ett boende på annan ort och där hon får vara ifred. Det värsta är ju att de här svinen tycks helt undgå någon som helst reprimand. De var för smarta att sprida skiten om henne på internet, utan kört en fruktansvärd ryktesspridning muntligen. Och alla vet ju hur skvaller är, av en fjäder blir det en höna. Det är bara så fruktansvärt synd om henne, hon mådde för tillfället inte så bra och blev väl ett lätt offer. Tjejerna som varit inblandade i detta har varit arga på henne för att deras killar spred ut att de haft sex med henne. Vedervärgt, är det minsta jag kan säga om kampanjen mot henne. Hur funkar en del människor ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11265) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 17.36
Hej Kenneth,

Detta är tyvärr ganska typiskt för att svartmåla någon. Pojkarna skryter om sina (påhittade) erövringar och flickorna blir svartsjuka, så är cirkusen igång.

Det var ett liknande fall från en skola för en tid sedan. En flicka som ansågs utmanande klädd blev våldtagen av skolans charmör.
Det visades på TV hur hela bygden gav henne skulden och han bara flinade. T.o.m. prästen skyllde på henne.
Naturligtvis fick hon lämna skolan , men efter stora reaktioner från TV-tittarna så fick prästen krypa till korset
och hela bygden fick skämmas.
Är detta 2000-talet?

Man får hoppas att det dåliga samvetet (om de har något) gnager dem så de sover dåligt på nätterna.

Fint att du engagerar dig. Vuxna måste reagera.

Hälsn. Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11266) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 19.25
Det är kanske en möjlighet för henne att få börja om utan att för den skull lägga någon skuld på henne. Samtidigt känns det som att det är fel person som får ge sig iväg.

Rykten och ryktesspridning behöver inte vara sanna.

Hon har det säkert inte roligt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11267) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 21.13
Ja du, Eivor detta var nästan ett liknande fall. den här stackars tösen har inte varit utmanande klädd eller dylikt. Att jag har kontakt med henne beror på att jag kände henne som mycket liten. Trots inte så lyckade familjeförhållanden har denna tjej otroligt bra studieresultat, vilket tycks ha irriterat eller retat upp dessa oduglingar. Påhittade errövringar är väl det mest gällt om henne, förstår inte hur en skara killar bara kan hitta på sådant. Det är ju så man skäms över att vara man. tjejerna har inte heller varit sena att köra på de heller, ryktesspridningen om henne är lögn. Ingen rök utan eld heter det, men här finns inte ens en rök av sanning.
Pratade med henne i telefon för en stund sedan, känner sig lättad trots att hon inte kan träffa familjen. Hon sa så här: kunde gå ut och se folk utan att höra någon ropade skit.
Som du skriver Eivor, vi vuxna måste reagera och engagera oss. Barnen och tonåringarna är inga monster och dessa stackars tonårstjejer som blir matade med skönhetsideal från retuscherade och manipulerade bilder.
Du har så rätt Håkan, roligt har hon inte. Men efter samtal med personerna där hon bor nu så får hon gärna stanna och de ska se till att hon får börja på skola där. Men ingen kontakt med familjen för då kan det komma fram var hon bor. Alla människor är värda ett bättre öde än en smutskastningskampanj.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11268) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 21.25
Man kan ju även undra hur det gått om det varit yngel från lite "sämre" familjer spridit ut sådan här rykten, för att ta ett exempel om rektorns dotter på skolan. Då hade det nog hänt något fortare.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11269) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 22.51
En fundering kring det du skriver i detta fall. En fundering som man kan se rent allmänt på också kanske och inte just i detta fall. För det finns säkert liknande fall.

Det här med att hon inte kan träffa familjen. Kan inte familjen så att säga "hemligstämpla" besöken hos dem. Det behöver inte komma ut på bygden.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11270) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 22 januari 2012 kl. 22.59
Kenneth, jag sitter och tänker på föräldrarna till dessa skitungar.
Att dom inte skulle ha märkt vilka satungar dom har tyder på att dom är samma skit.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11271) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 23 januari 2012 kl. 00.07
Håkan, det är bara för syskonen inte ska läcka något eller föräldrarna försäga sig. Just nu behöver nog hon bara lugn. Och Arne föräldrarna till skitungarna nekar bestämt till attt deras små änglar kan ha varit om något sådant. Det är ju inte första gången föräldrar inte förstått eller vill inse att deras barn kan ha gjort något.
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)