Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >  
Favoritnummer
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18177) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 18 juni 2019 kl. 20.45
Jag fick ett SMS från Telia:

Hej!
Du har tjänsten Mitt Favoritnummer. Det är få av våra kunder
som använder tjänsten och den kommer därför att upphöra den 1 Juli 2019.
Läs mer: https://telia.se/privat/telefoni/edr/2019/avslutade-tjanster
Hälsningar Telia
Telia
18.06.2019
10:22


Varför tar man bort en väl fungerande tjänst bara för att det är få kunder som använder tjänsten? Hur många är då för få? Är det för att jag brukar ringa till min favofaster i Uppvidinge. Hon kan prata på i timmavis utan det går att få stopp på henne. Jag har inte talat om för henne att jag har ringt gratis. Jag kommer att gå i konkurs om det här ska fortsätta.

Min faster ringde fel till mig går. Så det blev ett kort samtal. Knappt en halvtimme.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18178) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 18 juni 2019 kl. 22.42
Det var länge sedan som telefonmonopolet upphörde och Televerket blev Telia - jag är inte ens säker på om det fanns mobiltelefoner då, åtminstone några som fick plats i fickan... :-)

Själv är jag sedan ett antal år lycklig f.d. kund hos företaget som har "Kunden har alltid fel" som valspråk - och uppträder som om man inte har förstått att man inte längre är ett statligt verk med monopol och att kunderna är kunder och inte undersåtar.

Se det som ett tips... :-)

(Ändrat av kontoinnehavaren den 18 juni 2019 kl. 22.44.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18181) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 18 juni 2019 kl. 23.28
Den 1 juli upphör tjänsterna
Mitt Favoritnummer och Min Familj
Vi ser ständigt över våra erbjudanden och lägger
till eller tar bort tjänster beroende på vad våra
kunder efterfrågar. Eftersom samtal ingår i de
flesta av våra mobilabonnemang, är det inte
längre så många som använder Telia Mobil Familj
och Mitt Favoritnummer och vi kommer därför att
stänga tjänsterna den 1 juli 2019.


Telia vill att man ska teckna abonnemang med surf. Det vill inte jag. Jag klarar mig bra med ett kontantkort till min knapptelefon. Jag har telefonen att ringa bland annat till min faster. Det finns fler kontantkort att välja på. Jag har plats för två simkort i min Doro.

Jag vill inte ha en smart fån. Har ni tänkt på vad smart blir baklänges. När jag jobbade på verket omkring 1970 fanns det mobiltelefoni. Den tog upp halva skuffen på en PV Favorit. Den fungerade i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)