Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 5 oktober 2021
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19605) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 18 september 2021 kl. 19.50
Audi? Det är väl en muterad skokartong ändå... Vilken modell man vill ha är ändå en smaksak ändå...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19607) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 19 september 2021 kl. 00.41
Menar du Deutsche Karton Wagen? Det skämtet trodde jag var glömt för länge sedan.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19618) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 22 september 2021 kl. 16.08
Nej. Det menar jag inte
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19619) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 22 september 2021 kl. 16.11
När jag började läsa översättningen så okej.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19635) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 23 september 2021 kl. 22.58
Är det här em DKW eller en Audi?

bil.jpg
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19651) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 25 september 2021 kl. 15.00
Inget dera det är ett rullande utedass.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19652) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 25 september 2021 kl. 16.05
Grillen påminner starkt den stora anskrämliga grillen som senare årsmodeller av Audi har vanställts med - men i övrigt ser den mest ut som en Uschdi. :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19657) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 25 september 2021 kl. 21.54
Ifall det inte är en DKW vad är det då?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19659) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 25 september 2021 kl. 22.14
Kan det möjligen vara en korsning mellan Trabant och VW? :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19665) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 26 september 2021 kl. 09.39
Ifall det inte är en korsning mellan en Trabant och en VW ...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19669) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 26 september 2021 kl. 19.27
IFA
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19678) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - forumguide - Tisdag den 28 september 2021 kl. 00.59
Ett inlägg (den 27/9 kl. 22.36) har flyttats till "Släktträdstävling".
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19685) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 30 september 2021 kl. 12.22
Nu har ett alldeles eget AD Online att leka med. Så nu ser ni mig icke som han Burt sade en gång i tiden. Under tiden vill jag varna er för Fredriks Släktforskning:

Se Personakt för Anders Svensson på nätet där "Fredriks släktforskning" behandlar föräldrarna. Fadern hade varit båtsman med namn Cirkel senare utbytt till Lönngren.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19686) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Torsdag den 30 september 2021 kl. 20.44
"Sidan du sökte finns inte"? blev resultatet...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19687) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 30 september 2021 kl. 22.20
Se Personakt för Anders Svensson på nätet där "Fredriks släktforskning" behandlar föräldrarna. Fadern hade varit båtsman med namn Cirkel senare utbytt till Lönngren.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19703) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Måndag den 04 oktober 2021 kl. 21.58
Facebook ligger nere. Tur att man har kanelbullar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19705) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Måndag den 04 oktober 2021 kl. 22.11
Jag föredrar kanelbullar också när Facebook fungerar... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19706) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 08.22
Och kaffe?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19707) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 09.00
Idag är det som vanligt. Kaffe och kardemummabullar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19708) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 09.15
Läst på internet igår kväll: Glöm inte att dela i dina sociala medier så hjälper du oss att sprida artikeln, det uppskattar vi! med länkar till bl.a. Facebook och Twitter.

Jag tycker att det är inte är mer än rättvist att alla facebookanvändare får se hur vi andra har det. 365 dagar om året. Utom när det är skottår. 365 nätter ska tilläggas.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19709) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 11.35
Facebook är inget annat än en stor marknadsplats - och användarna är varorna som säljs...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19710) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 13.42
Windows är också ett jäkla mög. Här sitter jag med åtta datorer som envisas med att jag ska använda Edge. Och när jag ska stänga datorn så säger eländet att det finns en användarre som kan bli störd och henoms data bli förstörd. Är det han Gates som ser efter att jag inte gör fel. Jag stänger av apparaten ändå.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19711) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 15.07
"Windows", vad är det för något? Ett fönsterputsmedel? :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19712) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Allan Sjöö - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 19.41
window kommer från fornordiska vindauga.
fönster kommer från latinets fenestra.
glas är fornsvenska.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19713) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Tisdag den 05 oktober 2021 kl. 21.46
Nu har Allan vaknat...
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)