Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Om Arkivguidens Forum   >  
Ämnen
    Diskussioner Senaste inlägg Antal
Ämnen [äldre inlägg] 2009-05-10 11.03 25
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post4148) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - forumguide - Söndag den 10 maj 2009 kl. 13.02
Då såg du rätt... :)

Det är påbörjat, men jag kan inte säga när det blir klart.

Jag håller ett öga på vad som händer i forumet, men så mycket mer hinner jag inte för stunden; det är saker och ting utanför Arkivguiden som tar den mesta tiden.

Men det är övergående. Och därefter blir det full fart på både 'sockenbildning' och annat.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post4152) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 10 maj 2009 kl. 13.55
Ja. Du har inte synts till här så ofta
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5289) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Torsdag den 19 november 2009 kl. 15.33
Kikade in under rubriken "Övrigt" och fann att en del diskusioner under denna rubrik helt plötslogt fått noll inlägg där det rimligtvis borde ha funnits ett eller flera inlägg. Vad har hänt kring detta?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5291) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - forumguide - Torsdag den 19 november 2009 kl. 16.14
Om du klickar på respektive ämne under Övrigt, så framgår det vad som har hänt... :)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5292) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Torsdag den 19 november 2009 kl. 16.22
Nu är jag med. Fann förut inte anledning att klicka på respektive ämne då det antecknades 0 inlägg.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5349) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - forumguide - Söndag den 22 november 2009 kl. 21.49
Ett inlägg (den 22/11 2009 kl. 21.28) har flyttats till Flyttning av inlägg.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post6359) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 20 februari 2010 kl. 13.32
Finns det någon avdelning om sjukdomar? Om det finns så ifall var. Om inte. Går det att ordna?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post6360) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - forumguide - Lördag den 20 februari 2010 kl. 13.53
Tills vidare kan du lägga det under Språk: Äldre ord och uttryck.

Jag tror att jag ska dela upp Språk i flera delar, där Äldre ord och uttryck blir ett eget ämne med underämnen. Sjukdomar skulle då kunna bli ett sådant underämne.

Jag skulle i och för sig kunna lägga in underämnen under Äldre ord och uttryck redan nu, men jag vill undvika för många nivåer.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post6361) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 20 februari 2010 kl. 14.24
Du får se hur efterfrågat det blir med sjukdomar. Vill minnas att det fanns en för yrken och titlar så jag tänkter att sjukdomarna kunde får sin motsvarande grev. Är ju ändå ett brett ämne.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post6380) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Bertil Karlsson - Lördag den 20 februari 2010 kl. 21.28
Detta med sjukdomar är ett ämne som aldrig blir riktigt utömt.
det kan ältas hur mycket som helst men det blir nog en väl utnyttjad sida.
Vill bara nämna som lite kuriosa att när vi var på sjukvårdscentralen för ett par dagar sedan så var det ett par i 90-årsåldern som pratade om bilkörning och ungdomar hur dom kör. Men sedan så hade dom en bekant också i samma ålder där gubben körde bilen men tanten måste vara med för att tala om när det blev rött eller grönt ljus i korsningarna.
Det var en väldig diskussion där om bilkörning så det blev så att vi skrattade så vi skämdes....
Sambon skulle ta trycket men det var högre än nogonsin.....
MVH Beka
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)