Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Om Arkivguidens Forum   >  
Flyttning av inlägg
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5346) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 22 november 2009 kl. 21.28
Jaha och vad är det för oskick att flytta på danskens fråga precis när jag skall trycka iväg mitt svar????
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5350) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson (Forumguide) - Söndag den 22 november 2009 kl. 21.52
Jag tillämpar "oskicket" att flytta felplacerade inlägg och diskussioner till rätt ställe; i det här fallet från Allmänt till aktuell socken.

Det är ju beklagligt om någon i precis samma ögonblick är väg att göra ett inlägg i den flyttade diskussionen, men det är dessvärre omöjligt att se det.

F.ö. har "dansken" ett namn...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5361) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 23 november 2009 kl. 09.10
Ordvalet oskick får du inte ta på fullt allvar. Förstår varför du möblerar om ibland men blev bara förvånad när inlägget var försvunnet kort innan jag skulle lägga in mitt inlägg och jag kunde inte lägga in mitt i diskussionen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5362) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 23 november 2009 kl. 09.22
Sedan är det inte första gången vi är inblandade på något sätt till samma inlägg samtidigt fast av olika skäl kanske....och ovetande av varandra

(Ändrat av Lufsen den 23 november 2009 kl. 09.26.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5385) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Børge Hansen (Muscha) - Måndag den 23 november 2009 kl. 17.48
Hej
Det er muligvis mit indlæg der blev flyttet til Vä Sogn, men kun godt.
Det er første gang jeg er inde på denne side og jeg havde åbenbart fejlplaceret mit indlæg.
Jeg har netop bedt om læsehjælp ved en fødsel/dåb i Degeberga sogn, så forhåbentlig er det ikke placeret forkert.

De venligste hilsner
Børge Hansen
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5389) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 23 november 2009 kl. 21.12
Börje

För mig får du gärna komma och lägga in inlägg i forumet och för mig gör det inget om det hamnar fel ibland. Jörgen har placerat om mina inlägg också.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5393) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson (Forumguide) - Måndag den 23 november 2009 kl. 22.38
Det är inga problem om ett inlägg hamnar fel. Det är lätt att flytta. Och det är bättre att det görs inlägg på fel plats än att det inte görs några inlägg alls... :)

Men inlägget under Degeberga ligger på rätt plats. Det är med andra ord riskfritt att svara; inlägget kommer inte att vara försvunnet när svaret sänds in. :)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post7311) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Söndag den 15 augusti 2010 kl. 14.34
Det gör alltså inget och behöver alltså inte bli raderat med hänvisning till att det råkat hamna fel?

Mvh/Sten Magnusson
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post7313) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson (Forumguide) - Söndag den 15 augusti 2010 kl. 14.58
Nej, självklart raderas inget felplacerat inlägg. Det flyttas, med en länk till den nya placeringen.

Orsaken till att inlägg flyttas är inte att 'formulär 1A' ska följas; orsaken är att det ska bli lättare att hitta i forumet.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post7317) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Söndag den 15 augusti 2010 kl. 16.02
OK!

Ber att få tacka så mycket för det. Ha en fortsatt skön eftermiddag med viss beredskap för översvämning p.g.a. åska m.m.

Mvh/Sten Magnusson
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)