Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Om Arkivguidens Forum   >   Grattis på öppningsdagen!   >  
Grattis på öppningsdagen! [äldre inlägg]
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post922) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Lotta Nordin (Lotta) - Fredag den 03 oktober 2008 kl. 22.33
Välkommen till släkt- och hembygdsforskarvärlden!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post927) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Carina Månsson (Carina) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 00.53
Hej.

Det var ju jättebra med ett nytt forum.

mvh
Carina
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post928) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Doris Hessner (Dorish) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 01.06
Hej!

Hoppas på att detta kan bli något bra.

Mvh
Doris
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post934) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ann Little (Lillan) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 10.15
Instämmer med Carina och Doris!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post938) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 11.06
Instämmer med föregående talare .........
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post939) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Anders Berg (Zzz) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 11.23
Väl genomtänkt forum, du har använt tiden bra, Jörgen!

En sak som inte funkar är i eposten och

Direktlänk till inlägget:
http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/1354/2772.shtml#post938

Åtminstone i Windows Mail så hamnar man ändå högst upp i diskussionen.

Känns lite ovant utan ramar också... Texten blir så bred! Ramar som tillval kanske kunde vara en idé.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post940) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson (Forumguide) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 12.27
Det där är den korrekta adressen direkt till inlägget; den fungerar också om man klistrar in den direkt i webläsarens adressfält, så jag förstår inte varför det inte skulle fungera att klicka på den som en länk.

Är det också den verkliga länken 'bakom' texten? Finns med andra ord "#938" med också i länken eller syns det bara i brevtexten? Inläggen sänds per epost som ren oformaterad text, så att det blir en länk i mejlet är något som epostprogrammet ordnar själv när det 'ser' "http://". Kanske klipps då 'tillägget' efter # bort i länken?

När det gäller ramar eller inte ramar, så är det en grundinställning som man gör i Discus. Det blir alltså vanskligt att ordna valfrihet där. Men ett enkelt sätt att få texten smalare är ju att minska lite på fönstret... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post941) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson (Eivora) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 12.58
Lycka till med det nya forumet.

Det ser ju bra ut :-)

Hälsningar Eivor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post951) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Peter Borg (Svenne) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 15.50
Det ser trevligt ut här,
hoppas det blir många besökare och skribenter här.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post965) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Marita Persson (Marita) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 22.21
Verkar vara ett väldigt bra upplägg! :-) Bra jobbat!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post967) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Anneli Isaksson (Stormalen) - Lördag den 04 oktober 2008 kl. 22.29
Fantastiskt, nu kan jag vara med igen utan att behöva betala för att svara på en fråga.

Hälsningar
Anneli
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post977) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Bengtsson (Kenneth) - Söndag den 05 oktober 2008 kl. 00.16
Bra jobbat Jörgen, hoppas att det blir lite högre i tak här.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post992) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Linda Simonsson (Lisopasi) - Söndag den 05 oktober 2008 kl. 13.58
Lycka till!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post996) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Solveig Qvarnström (Solveig) - Söndag den 05 oktober 2008 kl. 16.08
Det här ska bli spännande!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1009) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christina Sylejmani (Christina) - Söndag den 05 oktober 2008 kl. 18.55
Lycka till! :)

Mvh,
Kina.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1011) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Annki Roos (Annki) - Söndag den 05 oktober 2008 kl. 18.55
Vad kul Jörgen. Lycka till.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1049) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Bo-Arne Stenqvist (Bas) - Måndag den 06 oktober 2008 kl. 18.01
Mycket välkommet!

Mvh

BAS
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1058) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenth Johansson (Haug) - Måndag den 06 oktober 2008 kl. 19.49
Fantastiskt.
Detta är mycket välkommet. Nu gäller det bara att vi hjälps åt att marknadsföra detta på ett bra sätt - det har vi ju alla möjlighet till genom mun mot mun metoden (dessutom har redan många hittat hit - Jubel! Jag är djupt imponerad av den idealism och de många arbetstimmar som legat bakom).
Ännu en gång ett stort tack till alla er som gjort detta möjligt!
Detta är det enda vettiga forum där nybörjare och erfarna kan mötas utan kostnad. Betalsighter är en sak - webbsidor och forum en annan. Plötsligt är alla vi släktforskare värda ett grattis genom ert engagemang.
Ett stort tack hälsar Kenth
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1068) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kaj Andersson (Kajan) - Måndag den 06 oktober 2008 kl. 21.43
Tack Jörgen och alla andra som har gjort detta möjligt!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1074) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Greger Larsson (Greger) - Tisdag den 07 oktober 2008 kl. 14.41
Helt topp. Bare flax att eg fant dere. Å så Gratis å!!
Hilsen Norge.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1077) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Anita Berglund Eriksson (Smulan) - Tisdag den 07 oktober 2008 kl. 16.38
Grattis till det nya forumet!
Kunde inte låta bli att göra en länk till det här nya forumet från min blogg... Smulans blog

Lycka till!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1088) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ingemar Gollungberg (Imar) - Tisdag den 07 oktober 2008 kl. 22.15
Efter att ha gjort mitt första inlägg här så kan jag bara säga att det verkar mycket bra.
Grattis till ett fint arbete.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1093) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Roolaid Stein (Roolaid) - Onsdag den 08 oktober 2008 kl. 00.27
Hej

Nu har jag också registrerat mig. Kul att se så många kända namn från diverse olika forum.
Lycka till

/Roolaid
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1101) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ingrid Wikberg (Inkan) - Onsdag den 08 oktober 2008 kl. 11.31
Jag fick ett mail från min vän Lillan i Cornwall om att Tollesson startat en forskarsida - och det lät så intressant - så nu är jag här.
Vill önska LYCKA TILL!
Även om jag just nu har min släktforskning på vilohyllan - så brukar jag ändå läsa i gamla Anbytarforum och andra forskarsidor (JLS) Ibland händer det att något fångar mig och jag kan lämna ett svar.
Och jag ska tipsa andra släktforskare om sidan!
Lycka till

Hilsen
Inkan
Inkan/

(Ändrat av Inkan den 08 oktober 2008 kl. 11.38.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1103) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Niclas Rosenbalck (Niclas) - Onsdag den 08 oktober 2008 kl. 11.38
Hej allihopa!

Tillhör också de som blivit glatt positiv till Arkivguiden. Strukturen är bra och genomtänkt. Genom att skapa underdiskussioner på sockennivån minskas den rörighet som jag upplevt uppstått på Anbytarforum. Ett "fikarum" blir dessutom en möjlighet att dryfta små tankar om släktforskning och livet i allmänhet - synd att inte Rune Edström fick uppleva detta nya forum.

Ett mycket bra jobb Jörgen & Lotta ! Önskar Arkivguiden god forskarframtid.

/Niclas
Nästa sida
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)