|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 03 mars 2011 kl. 12.47
|
Anna Stina Hansdotter, född 10/5 1815 och Lena Greta Hansdotter, född 8/10 1817 skulle båda vara födda i Gällstad. Har kikat i födelseboken utan resultat och jag tappade bort dem i Morlanda när jag skulle söka mig bakåt i böckerna. Morlanda AI:a s.147 Kan bara konstatera att det är härligt när det krånglar. Och undrar om det är någon annan som hittat dem
|
|
|
Av Lotta Nordin (Lotta) - Torsdag den 03 mars 2011 kl. 14.47
|
Jag förmodar att du menar AIa:18 sidan 147 (eg. sidan 146)? Där finns dom iallafall och ett tips kan ju vara att söka i inflyttningslängden.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 03 mars 2011 kl. 14.54
|
Har kikat i inflyttningslängden också utan resultat. Är nog säkert på sidan 146 som du skriver.
|
|
|
Av Lotta Nordin (Lotta) - Torsdag den 03 mars 2011 kl. 15.05
|
Det var närmast volymbeteckningen jag menade, du skrev AI:a och det är AIa:18. Det är alltid bra att veta vilken volym man ska titta i. Försök med Morlanda inflyttningslängd B:3 sidan 4(5), nummer 29 och 30 år 1848.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 03 mars 2011 kl. 15.48
|
Får tacka för fyndet. Förstår att jag missade dem på ett sätt. När jag letade så utgick jag från att de skulle stå med fullständigt namn vilket de inte gör. Är nu i Gällstad och letar. Det verkar som om de fortfarande inte kommer från Gällstad församling. Så jag undrar om inte noteringen Gällstad avser Gällstad pastorat istället för församling. Vilka församlingar som vid denna tid ingick i pastoratet får jag ta reda på. Hälsningar Håkan
|
|
|
|
|
|