Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Övriga släktnamn   >   Hülphers / Hilphers   >  
Hülphers / Hilphers
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1331) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sven Aivert (Svena) - Måndag den 13 oktober 2008 kl. 14.50
Eftersom jag har tappat synen och ändå försöker hålla på lite med släktforskning så vore jag tacksamm för om ni stöter på denna släkt vill höra av er så att jag kan kopletera det jag har om släkten
Jag kan nunera bara läsa med skärmläsare och den klara inte av annat än tryckt svenska så jag kan inte läsa kyrkoböcker själv längre det är därför jag är tacksam över den eventuella hjälp jag kan få om ni stöter på släkten när ni forskar om ert eget

Jag har en hel del om släkten och andra släkter eftersom många släkter gifte in sig i varandra

MVH
Sven
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1345) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Carina Månsson (Carina) - Måndag den 13 oktober 2008 kl. 21.14
Hej Sven.

Jag är av Mellbergsläkt, de var smeder. I mina papper har jag en Sofia Hansdotter Mellberg f. 5/5 1723, Vedevåg, Lindesberg ( som jag inte har några egna släktband till ) som gifte sig med Reinhold Johansson Hilpher f. 13/3 1717, Kvarnbacken, Lindesberg, d. ca 1790-91, 73 år gammal. ( Lindesberg A1:8 sid. 305 ). Reinholds far är Johan Reinholdsson Hilpher f. 22/6 1683, Kvarnbacken, Lindesberg, stålsmed i Vedevåg och Kvanbacken. Reinholds mor är Sara Halvardsdotter-Andersdotter ? f. 1677-78, Lindesberg.

Då de inte är släkt till mig har jag dom bara antecknade i papperna, och tyvärr inga riktiga källhänvisningar.

Hoppas här kommer fler uppgifter om Hilphers.

mvh
Carina
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1349) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sven Aivert (Svena) - Tisdag den 14 oktober 2008 kl. 05.50
Tack Carina

Dessa uppgifter stämmer
När det gäller Sara Halvorsdotter så är hon född 1678 och dör 1729-05-18 i Qvaenbacken

Sven
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)