|
|
Av Liselott Jonasson - Torsdag den 15 januari 2009 kl. 13.03
|
Hej! Jag söker uppgifter om gården Bottnanstorp, jag vet att Hjalmar Olausson ägde den till mitten på 1970. Och den ägdes av hans föräldrar Olaus Svensson och Sissa Svensdotter. Nu har jag sett att det både finns en gård och en by som hette Bottnanstorp kan detta stämma? MVH Lotta
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 15 januari 2009 kl. 14.02
|
Hej Lotta och välkommen till Arkivguidens Forum. Det finns flera gårdar i Bottnanstorp i Fridlevstads socken. Enligt Sveriges Bebyggelse Blekinge Län del IV fanns det fyra jordbruksfastigheter och två andra fastigheter i Bottnanstorp 1946. Här har du ett utdrag från Sveriges Bebyggelse: Mvh Christian
|
|
|
Av Liselott Jonasson - Fredag den 16 januari 2009 kl. 12.25
|
Tack för hjälpen och tipsen! Jag besökte gården i mitten på 1970-talet då Hjalmar Olausson och hans syster Maria bodde på gården. Tyvärr var man inte intresserad av släktforskning då. Det var jätte kul att få se ett foto på huset. Du har varit till stor hjälp. Mvh Lotta
|
|
|
Av Christian Andersson - Fredag den 16 januari 2009 kl. 12.56
|
Hej Lotta Om du går till Fridlevstad församlingsbok 1900-1910 och sedan väljer 51 Bottnanstorp (sidan 291 och framåt) så hittar du nog en hel del släktingar. OBS! Du växlar bildstorlek med +/- knapparna. Mvh Christian (Ändrat av kontoinnehavaren den 16 januari 2009 kl. 13.02.)
|
|
|
|
|
|
|