Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Skåne (övrigt)   >   Obestämd socken i Skåne   >  
Lovén och Roskvist
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3968) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Anna Christiansson (Angelmom) - Fredag den 17 april 2009 kl. 18.09
Hej!

Jag släktforskar i efternamnen Lovèn och Roskvist.
Dem senaste uppgifterna jag fått av mina föräldrar är:

Min morfar Bengt-Åke Roskvist född 1930-04-11 död 2000-09-12 gift med Greta Carlsson född 1931-08-21 död 1991
Hans föräldrar Ernst Roskvist 1895? och Annie.

Min farfar Svante Ragnar Lovèn född 1919-04-11 gift med Ellen Hillevi född 19210720
Hans föräldra Nils Eberhard Lovèn (1846 - 1925)
Vi är inte säkra på att det verkligen är hans pappa, men av vad min pappa minns så hette han så och levde vid den tiden. Men vi är inte säkra.

Hoppas någon kan hjälpa mig
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3970) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 17 april 2009 kl. 21.03
Jörgen!

Kan du lägga inlägget från 18.09 idag under en egen rubrik?

Anna!

Folkbokföringen under 1900-talet har jag själv ännu inte tillgång till över de områden där de personer som du frågar efter. Arkiv Digital har ännu inte kommit så långt ännu men födelseförsamlingar till ovanstående personer har jag fått fram så kanske någon annan kan fylla på med uppgifter.

Bengt-Åke Roskvist, född 11/4 1930 i Lomma.

Greta Carlsson, född 21/8 1931 i Hörup.

Svante Ragnar Lovén, född 11/4 1919 i Lund.

Ellen Hillevi, född 20/7 1920 i Trelleborg.

--------------------------

Nils Eberhard Lovén, född 1846 i Lund
gift med
Hulda Maria Larsson, född 1859 i Lund

Barn: Nils Martin Henrik, född 1889 i Landskrona
Sven Ludvig Olof Eberhard, född 1891 i Landskrona
Hedvig Susanne, född 1893 i Landskrona

Kan tänka mig att Nils Eberhard Lovén är farfar till Svante Ragnar Lovén och en av sönerna är Svante Ragnars far. Stämmer in tidsmässigt för detta men om det är så återstår att kolla.

Hälsningar

Håkan
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3972) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Dennis Karlsson (Dema) - Lördag den 18 april 2009 kl. 08.47
Anna,
Svante Ragnar Lovén f.1919-04-11 i Lund
far.Nils Svante Kristiansson Lovén f.1876-05-24
mor.Hilda Svensson f. 1880-06-18 d.1947-02-22(Sdb 1947-2003)änka 1930-02-16 (Sdb 1947-2003) gifta 1912-12-22
Källa SCB utdrag SVAR.
Dennis
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3977) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 18 april 2009 kl. 13.11
Dennis!

Du har inte födelseförsamling på Svante Ragnar och Hilda?

Hälsningar

Håkan
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3984) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Dennis Karlsson (Dema) - Lördag den 18 april 2009 kl. 15.27
Hej Håkan,

Svante Ragnar född i Lunds stadsförsamling. (SCB 1898-1938 SVAR
Hilda född i Almundsryd Kronoberg. (Sdb 1947-2003
Nils Svante född i Sankt Peters Kloster Malmöhus. (Sdb 1947-2003

Hälsningar
Dennis
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3991) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 18 april 2009 kl. 19.12
Hej Dennis

Tackar för informationen

Hälsningar

Håkan
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)