Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Skåne (socknar H-M)   >   Hög   >  
Andersson Ung, Johan, född 1802, Hög (M)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13345) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christina Sylejmani - Fredag den 28 december 2012 kl. 14.19
Hej!

Jag har Johan Andersson Ung, född 1802-03-14 i Högs församling (M) och föräldrarna anges vara ryttaren Anders Högfeldt och Kerstina Johansdotter (Hög CI:2 1734-1831, Bild 80/sid.147). Jag hittar även Johans födelse i DDSS.
Hfl börjar först 1811 (i AD) och jag har kollat lite där men inte hittat familjen. Antingen har jag kollat dåligt eller så har de kanske flyttat. Är det någon som vet något om Johans föräldrar, när de är födda och var och hade de fler barn?

God fortsättning!

Mvh,
Kina Sylejmani.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 28 december 2012 kl. 15.02.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13346) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Lotta Nordin - Fredag den 28 december 2012 kl. 14.37
Hej Kina,
dom finns i AI:1 bild 9, uppslag 4, längst ner till vänster och längst upp till höger. :)

Det står bara Husar Högfelt och hustr.. Johan född 1802 finns på högra sidan. Familjen har flyttat med "3ne barn" men jag blir inte klok på vart...?

God fortsättning till dig också! :)

Lotta
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13347) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christina Sylejmani - Fredag den 28 december 2012 kl. 14.58
Hej Lotta!

Ja, ibland ser man inte skogen för alla träden :-).

Tack för hjälpen!

Mvh,
Kina.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13348) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christina Sylejmani - Fredag den 28 december 2012 kl. 20.38
Hej igen, Lotta!

Jag tror att nöten är knäckt :-).

I AI:1 bild 9, uppslag 4 står nog att de flyttade till Sandby (M) (Södra Sandby vill säga) och jag kollade och hittade Anders Högfeldt och Kerstina Johansdotter i volymen som återfinnes i Hardeberga AI:4 (1809-1820). Bild 170/sid.169. Jag får kolla vidare på Sandby.

Mvh,
Kina.
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)