Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Testinlägg   >  
Under säljes i Anbytarforum
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19814) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 05 januari 2022 kl. 22.56
"Sveriges Dödbok DVD 1860-2017
Den färdiga versionen (nr 7) Helt ny. endast installerad en gång
Passar till Windows XP eller senare eller Mac OS 10,7 eller senare
Pris 226:- inkl frakt inom Sverige. Swisha gärna"


Inte för att jag bryr mig men ... En helt ny skiva bör väl vara i
obruten förpackning? Rätta mig om jag har fel.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19815) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 05 januari 2022 kl. 23.11
Helt ny hade den inte varit ens om förpackningen varit obruten, eftersom den utgavs för tre år sedan. Och en verkligen helt ny (omfattande åren 1830-2020) kom ut i slutet av 2021. Det är väl därför som den "helt nya" från 2018 säljs... :-)

(Ändrat av kontoinnehavaren den 05 januari 2022 kl. 23.13.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19816) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Fredag den 07 januari 2022 kl. 22.54
"Om man åker långt måste man vara beredd på att det kommer vara isigt fläckvis. Man måste anpassa både hur man kör och avståndet till bilar."

Ska man bara köra en liten sväng så behöver man inte vara rätt för halka. Det känns tryggt att veta.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19818) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 08 januari 2022 kl. 22.29
Det är bättre att ha noll koll än ingen koll alls.

Källa: Internet
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19826) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Måndag den 17 januari 2022 kl. 06.59
Nu är själva originalet till salu för det facila priset av 150 kronor. Vad blir det härnäst? Kopior av originalet?

https://forum.rotter.se/index.php?topic=183534.msg1608551#msg1608551
https://forum.rotter.se/index.php?topic=183535.msg1608552#msg1608552

Exemplar numro ett ser ut att vara inplastad med gladpack. Men jag kan ta fel.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19828) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 18 januari 2022 kl. 05.52
Här bjuder man under varandra. 125 kronor. Den här skivan är inte oplastad.

https://forum.rotter.se/index.php?topic=183573.msg1608706#msg1608706

Jag har i min ägo två exemplar av den allra första utgåvan av Sveriges Dödbok. Mer ofärdig än färdig om man säger så. Har de något affektionsvärde? De är inte använda endast en gång utan många gånger. I originalförpackning dock ej inplastad. Prisidé?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19829) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 18 januari 2022 kl. 07.32
Du får väl fråga Antikrundan. :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19830) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Allan Sjöö - Tisdag den 18 januari 2022 kl. 08.31
På Tradera säljs version 2 och 3 av Sveriges Dödbok för 275 kr

https://www.tradera.com/item/1820/482488894/sveriges-dodbok-1947-2003
https://www.tradera.com/item/1820/482489317/sveriges-dodbok-1950-1999

Om det är version 1 du har, så kanske du kan sälja för 300 kr, förstaupplagorna brukar ju vara dyrast.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19831) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Onsdag den 19 januari 2022 kl. 01.17
Varför tidigare upplagor. Det finns ju dem som håller på med hembränt...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19832) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 19 januari 2022 kl. 06.40
Proveniens är viktigt har jag förstått av det jag sett i Antikrundan. För hembränt att det nog lättare att fastställa provins än proveniens. Det är ju en ljusskygg verksamhet. Äkthet är viktigt och att ingå i ett par är värt mer än att vara singel. Det har har jag lärt av Antikrundan. Eller så var det på Tinder.
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)