|
Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Måndag den 28 maj 2012 kl. 16.21
|
Jag undrar om det är möjligt att få fram vilken källa ovanstående GID-nummer avser? Forskar ju i bl.a. Småland och ställde då en liknande fråga i ett annat forum men det blev aldrig klarlagt. Det gäller en person vid namn Per som ska ha dött av strangurie 1870-04-01. Jag ställer frågan enbart för att kunna utesluta att denne Per inte har något att göra med min släkt i Småland.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Måndag den 28 maj 2012 kl. 17.54
|
Hej Sten Allt är möjligt ;-) Med Scangems eminenta GID-konverter får jag fram att det rör sig om en dödbok i Backaryds församling. Länk! 1 april 1970 dör torparen i Gunnerskulla. Dödsorsak Stranguri. 55 år 9 månader 29 dagar gammal. Backaryd ligger på denna sidan smålandsgränsen. Källa: Backaryd FI:2 (1861-1879) Bild 74 (AID: v95499.b74, NAD: SE/LLA/13016) Gunnerskulla har nr 7 i husförhörslängden, Backaryds socken på Ostkanten. (Ändrat av Xian den 28 maj 2012 kl. 19.05.)
|
|
|
Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Tisdag den 29 maj 2012 kl. 01.51
|
OK! Ber att få tacka för det. Då kan jag åtminstone utesluta denna person i mina släktutredningar. Jag undrar dock hur man kunnat få det till att det var Småland det gällde. Har Backaryd tillhört Småland vid något tillfälle?
|
|
|
Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Söndag den 10 juni 2012 kl. 15.12
|
Råkade idag av misstag lägga samma fråga något annorlunda formulerad, under Backaryd i Blekinge. Om Forumguiden kan trixa ihop det på något vis är det bra. Jag hade glömt det här, men i Anbytarforum står ju rubriken under Småland vilket ju är felaktigt.
|
|
|
|
|