|
Av Kerstin Palm (Kerstinpalm) - Lördag den 29 juni 2013 kl. 00.13
|
Hej! Jag släktforskar och har kommit till Anders Weibull, som var kantor och klockare i Vallda församling, Halland (där han också dog 18390131) men kommer inte längre då jag inte vet hans födelseförsamling. Han lär vara född någonstans i Småland 17790111. Han var troligen bosatt på Stomgården i Släp, Halland (nära Vallda) innan han flyttade till Vallda. Vidare vet jag att han var gift med Catrina Isaksdotter och de fick tio barn tillsammans, varav en (Maja Lena Weibull född 18130920 i Släp, Halland) var min farmors mor. Tacksam om någon har information eller tips om hur jag ska komma vidare! MVH Kerstin Palm
|
|
|
Av Jörgen Tollesson (Jts) - Lördag den 29 juni 2013 kl. 12.17
|
I vilka husförhörslängder (volymer och sidor) i Släp och Vallda har du funnit Anders med familj? Har du funnit honom i inflyttningslängden när han flyttade in till Släp? Vet du när och var Anders och Catrina gifte sig? Varifrån kommer uppgiften att han var född i Småland? Många frågor blev det, men det är lite lättare att hjälpa till om man vet var du har hittat uppgifterna och var du har letat utan att hitta något.
|
|
|
|
|