|
Av Arne Johnsson - Torsdag den 17 september 2009 kl. 23.02
|
Lars Munter dog 1850. Änkan Karin flyttade men jag kan ej läsa var. Jag har letat överalt,men nu är det stopp. Arkiv Digital. AI:11 bild 62 sid.115 Längst ner på sidan. Kan det stå Göteborg Lars Munter var med i Pommerska kriget,och därefter även i Svenskarnas krig mot Norge Änkan Karin var dotter till båtekarl Eric Gullsäter i Bäck i Västerlanda. Tacksam för svar. Mvh.Arne
|
|
|
Av Håkan Andersson - Fredag den 18 september 2009 kl. 08.49
|
Nog tycker jag mig kunna se att det står "Götheborg" i husförhörslängden. Men sedan kommer det roliga att leta reda på vilken församling i Göteborg hon flyttade in i...
|
|
|
Av Lotta Nordin - Fredag den 18 september 2009 kl. 11.14
|
Hej Arne, Du får försöka "ringa in" Karin bakvägen. Hon har en dotter Sara född 1836 som troligen är den Sara Larsdotter född i Solberga som finns i Göteborgs Kristine enligt Sveriges befolkning 1890. Hon är gift med Johannes Eriksson född 1833 i Näs, och har barnen Hjalmar född 1870 och Ingeborg född 1877. Båda barnen är födda i Göteborgs Domkyrkoförsamling. Så Göteborgs Domkyrkoförsamlings födelsebok 1870 kan ju vara en utgångspunkt för att hitta var Sara med familj bor då, och därifrån vidare varifrån hon kom och förhoppningsvis hitta Karin. Saras och Johannes adress är 1890: 17:e roten 7/4 n:o 18 B. Mvh// Lotta
|
|
|
Av Arne Johnsson - Fredag den 18 september 2009 kl. 11.21
|
Tack Lotta och Håkan. Jag kör på Göteborg. Mvh.Arne
|
|
|
|
|