|
Av Arne Johnsson - Söndag den 31 januari 2010 kl. 23.34
|
Bank Emil och Bank johan och deras Föräldrar har varit mycket välkända i det gamla Jörlanda. Jag har fått en förfrågan nu i kväll om dessa personer, för det skall in i Årsskriften för Jörlanda. Jag har talat om allt vad jag vet, det finns säkert mycket mera att berätta. Hjälp till och berätta om det gamla Jorlanda, vad som helst, men det är bråttom. Mvh.Arne
|
|
|
Av Arne Johnsson - Måndag den 01 februari 2010 kl. 21.05
|
Bank Emil och Bank Johans Fader, Anders Andersson f.1844-03-24 död,1935-03-12 Nu har jag fått frågan, var har du läst det, och jag vet inte. Kan det ha varit på Microkort. Jag hade Genline för några år sedan, kan det ha varit där. Var kan man hitta dom som dog år 1935 Nu har jag Arkiv Digital och SVAR och de CD-skivor som finns. Mvh:Arne
|
|
|
Av Eivor Andersson - Måndag den 01 februari 2010 kl. 21.32
|
Hej Arne, Jag känner inte till den familjen, men har släkt från Jordal. Är det dessa? Hälsn.Eivor
|
|
|
Av Arne Johnsson - Måndag den 01 februari 2010 kl. 21.55
|
Ja Eivor, det är det. Arne
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Måndag den 01 februari 2010 kl. 22.11
|
Det får bli SCB-utdraget av dödboken om du vill hitta döda i Jörlanda 1935. Det finns hos SVAR. Under "Gå direkt till" på SVAR:s förstasida väljer du "Skannat material", och i den listan finns "SCB:s utdrag 1860-1939". På den sidan som kommer upp då går det snabbast att hitta rätt utdrag om du använder formulär "2", där du kan skriva in församling och årtal och typ av utdrag (med formulär "1" får du upp en lång lista för hela länet). Och så här ser det ut i SCB-utdraget av Jörlandas dödbok 1935: Här finns alltså den 12/3 Anders Andersson, f.d. skräddare, Jordal Österg., född den 22/3 44, änkling. Dödsorsak: Åderförkalkning.
|
|
|
Av Arne Johnsson - Tisdag den 02 februari 2010 kl. 07.00
|
Jörgen. Ett stort Tack. Mvh.Arne
|
|
|
|
|