|
Av Håkan Andersson - Lördag den 20 mars 2010 kl. 19.06
|
Hoppas kunna få veta när och Karl Henning Olausson avlider. Med vem han var gift med och när samt födelseuppgifter och dödsuppgifter på hustrun. Fick de barn?
|
|
|
Av Hanne Berndtsson - Lördag den 20 mars 2010 kl. 22.35
|
Hej Håkan, enl. källan Sv. Dödbok 1947-2006 så avled han 15 mars 1992 i Bullaren. Det innebär att du via Skattemyndigheten bör kunna få fram namn på eventuella barn. Han blev änkling 16 april 1955. mvh Hanne
|
|
|
Av Håkan Andersson - Lördag den 20 mars 2010 kl. 22.43
|
Tackar för svar. Det är nog enklaste vägen via skatteverket att få fram resten med tanke på dödsdatumet som du skrev.
|
|
|
Av Laila Falk - Tisdag den 23 mars 2010 kl. 14.57
|
Håkan Eftersom jag bor i Naverstad församling och har varit borta en vecka såg jag först idag ditt inlägg om Karl Henning Olausson. Jag vet vem han var och även vem han var gift med. Hon hette Anna Serafia Johansson, född 1901-06-01 i Borge i Norge. Föräldrarna var dock från Naverstad och kom tillbaka till Naverstad 1906. Hon gifter sig 1923-06-01 med Karl Henning Olausson. En lustig sak är att Karl Henning hade två systrar som blev mina fastrar. Jag vet endast att hon dog 1955 och jag har tyvärr inga register så långt fram. Du ser deras gravsten på www.bullaren-emigranterna.se. Naverstad kyrkogård, Norra kyrkogården 2. De hade flera barn men då måste jag fråga runt lite grand. Jag minns en Johan och en Ingrid men det var säkert fler. De bodde på ett ställe som hette Bodalen här i bullaren.
|
|
|
Av Laila Falk - Tisdag den 23 mars 2010 kl. 15.30
|
Håkan Hittade tre barn fram tom 1934; Johan Ejnar f. 1923-10-02, Ingrid Maria f. 1926-12-16 och Ivar Henry f. 1930-09-28. Det kanske finns fler..........
|
|
|
Av Håkan Andersson - Tisdag den 23 mars 2010 kl. 16.17
|
Hej Tror det bara skall finnas tre barn. Alla tre barn är avlidna men jag vet inte om det finns barn efter dessa. Karl Henning hade ett flertal syskon. Runt ett tiotal. Om du är intresserad så har jag ett avskrivet häradsrättsprotokoll från ett ultima ting om en mordbrand där Karl Hennings far är vittne. Det framgår också varför jag också är speciellt intresserad av Karl Hennings vidare öde. Om du vill kan jag sända över filerna till dig men behöver din mailadress. Hälsningar Håkan
|
|
|
Av Laila Falk - Tisdag den 23 mars 2010 kl. 19.13
|
Läser gärna detta. Dessutom intresserad av din relation till Karl Henning. Min mailadress är: xfalla@telia.com
|
|
|
Av Håkan Andersson - Tisdag den 23 mars 2010 kl. 20.28
|
Har skickat ett mail till dig.
|
|
|
|
|