Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Båhuslän (Bohuslän)   >   Jörland (Jörlanda)   >  
Elias Persson, utflyttad från Kyrkeby 1834
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8351) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Lördag den 04 december 2010 kl. 21.17
Läshjälp önskas.
Arkiv Digital. AI:6 sid.42
Elias Persson med familj har flyttat från Kyrkeby År 1834
Jag tycker det står till Kungälv.
Men jag kan ej hitta honom i Kungälv, kan där stå ett annat namn.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8352) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 04 december 2010 kl. 21.48
Hej Arne

Jag tycker också att det står Kongelf. Men det är kanske någon annan som tycker något annat.

Kongelf

Christian
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8354) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 04 december 2010 kl. 22.42
Det är väl inte välskrivning på hög nivå, men nog står det Kongelf.

Men det behöver inte vara staden som avses, det kan också vara landsförsamlingen, alltså Rödbo. Eller pastoratet, där ju också Ytterby ingår.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8356) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Lördag den 04 december 2010 kl. 23.02
Tack så mycket.
Jag börjar att leta i morgon.
Elias är min MorfarsMorfarsFar.
Mvh.Arne
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)