Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Internettjänster   >   Släktforskning på nätet   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Släktforskning på nätet [äldre inlägg 05]
Föregående sida
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12130) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 22 juni 2012 kl. 04.55
För kännedom kan meddelas att den info som f.n. finns på Rötter är vilseledande. Anbytarvärd sedan åtminstone 2010-03-02 är inte den som uppges på hemsidan. Det är i stället den person förutom Förbundsordföranden som Fredrik nämner i slutet av sitt senaste inlägg. Det är i alla fall min erfarenhet.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12135) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 22 juni 2012 kl. 10.58
F.ö. kan jag tillägga ännu ett exempel på att man kopierat text till Wiki-Rötter från Wikipedia.

Det gäller artikeln om "Kunglig Majestäts kansli" vilken ju även den funnits på Wikipedia långt innan Wiki-Rötter existerade.

Att då hävda upphovsrätt och kasta ut Fredrik p.g.a. att han gjort samma sak förefaller mig något besynnerligt.

Se inledningen av resp. artiklar för jämförelse.
Wiki-Rötter Wikipedia.

Texten på Wiki-Rötter jämfört med Wikipediatexten är t.ex. något förvanskad.

Jämför också vad som står i "Allmänt förbehåll" Wikipedia resp. Wiki-Rötter
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12136) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 22 juni 2012 kl. 11.07
Jag kollade för säkerhets skull var Fredrik hämtat texten på ovannämnda artikel. Här uppges Wikipedia som källa vilket ju också Wiki-Rötters artikel gör.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12181) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 27 juni 2012 kl. 11.13
Ang. Fredriks inlägg 2012-06-21 7.28 har jag ännu en sak att tillägga.

Vad jag förstår är det användaren som ansvarar för sina inlägg, men givetvis ansvarar ju moderatorn för att t.ex. personangrepp från en styrelseledamot får ligga kvar medan ett annat personangrepp på nämnda ledamot raderas.

Här ska ju givetvis båda tas bort med hänvisning till en specifik punkt i fastställda forumregler.

Detsamma torde ju gälla ifall någon utpekas direkt eller indirekt i en skrift som har ansvarig utgivare, oberoende av om det är en nättidning, nyhetsbrev, bok eller en papperstidning. I det här fallet torde då en ansvarig utgivare svara för att så inte sker.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12182) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 27 juni 2012 kl. 11.43
Daniel Berglund.

Det är nu över en månad sedan du ställde en fråga till mig i denna diskussion, vilken jag besvarade samma dag. Därtill kom jag också med en fråga som gick ut på att du skulle bringa klarhet vilka skäl det finns att det skulle tillåtas en modereringsnivå i Förbundsforum som inte gäller i Anbytarforum.
Det regelverket gäller ju båda dessa fora. För att ställa det på sin spets skulle man väl också kunna säga så här. Den nivå som gäller i FF torde då alltså bli vägledande för AF. Annars kan vi ju vända på det och säga att det borde vara tvärtom?

Christian, liksom jag väntar fortfarande på svar ang. de uttalanden du gjort om bl.a. blockeringar av användare m.m.

Jag vore tacksam om du åtminstone kunde besvara min fråga vad för skäl det skulle finnas att det t.ex. skulle tillåtas personangrepp från en styrelseledamot, medan en vanlig användare inte tillåts det? Det är ju också direkt orimligt att behandla en användare som är ledamot på ett vis, medan en annan som inte är det får avstängda konton m.m. p.g.a. synpunkter som inte passar med den officiella linjen.

Det är ju givetvis förkastligt med ett oskrivet regelverk som bara några få invigda känner till.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12183) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Onsdag den 27 juni 2012 kl. 21.15
Och för kännedom så har inte heller jag hört någonting alls nytt angående detta. Man kan ju tycka att en liten ursäkt till mig privat skulle göra det så mycket enklare....jag skulle då givetvis plocka bort min hemsida om Barbro och fullt ut godta ursäkten. Dock skulle ju en hel del frågor stå obesvarade för all framtid och det kanske är där skon klämmer mest. Att ge mig en ursäkt skulle indirekt leda till att man även måste ta itu med alla dessa frågeställningar som blivit angående detta....och den snåriga vägen blir nog inte helt lätt att navigera sig ut ifrån för Ssf.
/Fredrik Eriksson
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12212) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Lördag den 30 juni 2012 kl. 23.10
Jag skulle vilja fråga Fredrik en sak. Hur har det sett ut på Facebook om du försökt nå t.ex. Anbytarforums webbplats där? En triangel med varning om att kommentar inte kan skickas?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12213) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Söndag den 01 juli 2012 kl. 11.16
Har nu dessutom prövat denna sida på Facebook, men det händer inget mer än att man kommer till startsidan.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12217) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Söndag den 01 juli 2012 kl. 15.54
Sveriges Släktforskarförbunds sida på FB kommer jag via mitt vanliga konto inte alls åt att ens se längre.....alltså jag får inte ens upp sidan i sökresultaten. Anbytarforum kan jag fortfarande se och dessutom följa diskussionerna men kan dock inte posta någonting själv där.

Då det inte krävs någon större insats för att skapa ett konto på FB så har jag givetvis tillgång till sidorna ändå men under andra namn........och vem vet snart kanske det på deras sida postas inlägg från dussintalet användare.......och hur man då i fortsättningen ska sköta censureringen på ett effektivt sätt ska bli intressant att se. (kanske man nu läser detta och då stänger av denna funktion för alla användare i ren rädsla för vad som kan komma fram)

Det lättaste sättet för förbundet att lösa detta problem borde ju vara att svara för kritiken än att sitta och censurera stup i kvarten....och dessutom lär deras kontroll för medlemmar på sidan öka avsevärt om de nu inte vill ha sanningar om dem själva inlagda på deras FB-sida.

Det jag vill säga är att det är en väldigt märklig taktik man använder, en taktik som är väldigt inneffektiv då den är raka motsatsen till vad som egentligen är meningen med en FB-sida.

Seriösa företag skaffar alltså en facebooksida, ett twitterkonto och liknande av den enkla anledningen att man vill stå i direktkontakt med sina kunder/anhängare och därgenom snabbt kunna bemöta positiv och negativ kritik....alltså man vill vara tillgänglig. Vad Sveriges Släktforskarförbund har sin sida till i.o.m denna behandlingen av mig vet jag faktiskt inte....men det kanske vi får svar på i sinom tid?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12220) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Måndag den 02 juli 2012 kl. 09.09
Jaha!
Det är nämligen så, att jag gick med där under helgen, och med ett normalt Facebook-konto ska man väl kunna läsa de sidor som finns där. Jag har nu studerat en del, men som sagt är fortfarande gröngöling. Det är orimligt att blockera specifika IP-adresser för vissa användare. Förbundet har vad jag förstår två platser på Facebook. Den ena är Rötters Vänner och den andra Anbytarforum. Har man Facebookkonto ska man väl också ha rätt till att skriva kommentarer där man så önskar?

Jag kanske uttryckte mig luddigt i föregående inlägg 11.16. Jag menade din webbplats på Facebook. Det 23.10 avsåg ju Anbytarforum på Facebook.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12376) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Tisdag den 31 juli 2012 kl. 08.27
Det var intressanta tankegångar du för fram Fredrik. Jag skulle alltså kunna kalla mig exempelvis Karl Hansson på Facebook. Och få ett helt annat bemötande i förbundets lekstuga i det forumet än om jag använder mitt riktiga namn. Men vad händer om någon annan använder samma namn som jag. Då får det väl bli Hans Karlsson i stället. Eller varför inte både och? Men jag är dessvärre rädd om min heder. Fast tanken är lockande, det kan inte fönekas.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12381) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 01 augusti 2012 kl. 02.53
Jag kan väl här lägga till att när jag gick med i Facebook 2012-06-30, gjorde jag några besök på dels Rötters Vänner där, samt Anbytarforums plats på Facebook. På Rötters Vänner gjorde jag några kommentarer vilka nu försvunnit. Kommentarsmöjlighet där borttagen.

På Anbytarforums plats var det bl.a. en person som efterlyste en Ingel Jonsson Björkman. Jag blev då paff eftersom han ingår i mina Jämtländska anor. Han var visserligen från Lommaryd i Småland, men bosatte sig sedermera i Lit, Jämtland. Jag skrev i alla fall en kommentar där jag gjorde en hänvisning till Ingel Jonsson Björkman som är den specifika ansedeln för denne person. Dessutom en hänvisning till Startsidan.
Nåväl, efter ett tag försvann både det ursprungliga inlägget och de kommentarer som gjorts till det. Nu går det inte ens att sända något inlägg där. Det finns en inläggsruta, men när det skrivits och ska skickas står det bara "Dela" och sedan händer inget mer. Jag testade nämligen för ett tag sedan att sända ett inlägg om nämnde Björkman här ovan, men det försvann. Kan det bero på att sidadministratören anger det som skräppost?

Jag har nu istället lagt kommentaren om Ingel Jonsson Björkman på min egen sida på Facebook, "Släkt- och hembygdsforskning", som i första hand är tänkt att samla de som forskar i samma områden och släkter som jag själv.

Poängen är alltså att det verkar som om även jag nu blockeras från att skriva inlägg.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12384) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 01 augusti 2012 kl. 12.37
Som sagt: Så går det till i bananrepubliken Sveriges Släktforskarförbund.

Att Sveriges släktforskare får hjälp med sin forskning kommer i andra hand; prioritet nummer 1 har att rensa bort icke önskvärda texter från internetsidor som förbundsledningen kontrollerar. I ditt fall gäller det tydligen allt som du skriver...

"Syns inte, finns inte!"
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12391) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Torsdag den 02 augusti 2012 kl. 03.25
Jag får vid denna sena (eller tidiga) stund på dygnet revidera en del.
Vad gäller Anbytarforums plats på Facebook kvarstår kommentarerna, däremot kan jag inte hitta den som rörde den soldat jag nämnde. Inlägg kan jag däremot skriva men som tidigare sagts försvinner de i tomma intet.

På Rötters Vänners sida på Facebook är däremot både inläggs- och kommentarsmöjlighet borttagen om det nu är enbart för undertecknad eller för samtliga besökare av den platsen. Samtliga kommentarer därmed också försvunna för min del. Nåja, nu till ett nattmål och sedan till kojs. Senare detta dygn förhoppningsvis lite mer fårmatning med allehanda rönnkvistar, gräs o.dyl.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12409) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Lördag den 04 augusti 2012 kl. 16.33
Hallå igen!

Inte för att jag tror att ni hade väntat er något annat men inget samtal har ännu ägt rum mellan mig och Sveriges Släktforskarförbund. Alltså polisanmälan mot mig står fast.....dock har ingen sådann kommit mig till kännedom. Och anklagelsen om att jag stulit och begått olaga hot kvarstår också då ingen rättelse om detta uttalande har publicerats.

Vad som är glädjande är att i dessa släktforskardagar när folk är intresserade har jag märkt en ökad trafik till sidan som handlar om Barbro Stålheim. Folk verkar vara intresserade av vem hon är och då är det passande att min sida toppar googles sökresultat i många olika former om man vill söker på ordförande i Sveriges Släktforskarförbund o.s.v man kommer till min hemsida om henne. Faktum är att jag i skrivandets stund ligger före förbundets egna sida :). Även bildsök på Barbro Stålheim toppar nu resultaten med en underbar kvinna som får representera Barbro.
/Fredrik
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12447) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Torsdag den 09 augusti 2012 kl. 11.46
Ja du Fredrik, nu har även jag råkat ut för exakt samma sak som du på Facebook. Jag kan förvisso läsa kommentarer och diskussioner, men inte bemöta dessa hur grova påhoppen än är.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12451) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 10 augusti 2012 kl. 10.09
Jag kan också tillägga att de svar ang. soldat Björkman som lämnats finns kvar förutom mitt då det tydligen bröt mot någon regel om länkning till en annan sida. Spam kort och gott. Se f.ö. mitt inlägg 2012-08-01 02.53. Man har tydligen också plockat väck de s.k. gilla-noteringar som jag angivit i en del fall.

2012-07-31 dyker det upp något konstigt. https://www.facebook.com/redaktor.sverigesslaktforskarforbund Redaktör Sveriges Släktforskarförbund.

Det är tydligen så att Rötterredaktören utsetts att vara administratör för gruppen Sveriges Släktforskarförbund på Facebook enligt en uppgift jag fått.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12458) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Söndag den 12 augusti 2012 kl. 20.35
Här f.ö. en länk till nämnda inlägg: Anbytarforum

I högerspalten 11 juni det inlägg ang. soldaten där min kommentar alltså betecknades som spam enbart för att jag länkat till en annan sida.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12466) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 18 augusti 2012 kl. 05.51
Jag vill göra läsarna av det här forumet uppmärksamma på en "diskussion"  som pågår i ett annat forum. Jag vill också göra nytillkomna läsare uppmärksamma på en annan "diskussion"  som pågick i det här forumet.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 18 augusti 2012 kl. 05.56.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12467) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Lördag den 18 augusti 2012 kl. 16.26
Tack för det Christian!

Intressant att Daniel Berglund i FF tråden Skriver:

"Avstängning av konton, de få gånger det händer, sker definitivt inte godtyckligt på något sätt. Men alla detaljer kanske inte framgår av det som "syns utåt" "

Jag själv har blivit avstängd på alla tänkbara vis.......och har inte fått någon redogörelse alls för detta....och då är ju frågan väldigt intressant, vad beror detta på.....förmodligen beror avstängningen och tystnaden från förbundets sida helt och hållet på att man inte vill visa sig med "brallorna nere". Man har begått ett misstag men är inte rakryggade nog att erkänna det. Litet misstag liten skam....stort misstag stor skam!

Trevligt iaf att denna och andra diskussioner skapar ringar på vattnet.

Väntar som sagt fortfarande på en ursäkt eller en förklaring till min avstängning....vi vet ju att Daniel Berglund läser denna tråd och även varit med i diskussionen till en början men av någon anledning slutade han?

/Fredrik Eriksson
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12468) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Lördag den 18 augusti 2012 kl. 20.11
Här vill jag instämma i Fredriks förfrågan med anledning av att man enligt mig pekar ut mig som spammare och regelbrytare trots att jag enbart bett om förklaring till ett antal obefogade åtgärder. Lämnade som jag nämnt här info om en släkting och länkade då i informationssyfte till en jämtlandsforskares privata sida.

Detta har alltså gjorts ett flertal gånger, både i Wiki-Rötters diskussioner, i Ssf:s Angeläget 2/11 samt nu senast alltså direkt på Facebook.
I de två senaste fallen visserligen indirekt, men eftersom mina kommentarer och gilla-markeringar raderats/censurerats är det mig man pekar ut.

Observera vad som hände efter Daniels fråga i denna diskussion till mig 25 maj och som jag besvarade omgående.

Se Daniel Berglunds fråga till SM 2012-05-25 00.11

Se även SM:s svar till DB 2012-05-25 02.22

Därefter har DB inte sagt något trots div. påstötningar både från bl.a. Christian och mig.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12469) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 19 augusti 2012 kl. 20.03
Jag tror att det var Henning Sjöström (det var i varje fall en känd advokat) som en gång sa:

"Svenska folket består av häktade och ännu inte häktade personer."

Något liknande kan väl sägas om Anbytarforums användare - de består av avstängda och ännu inte avstängda. Och att förutsäga av vilken orsak någons status kan ändras är ungefär lika lätt som att redan nu göra en prognos för nästa års midsommarväder...

"Avstängning av konton, de få gånger det händer, sker definitivt inte godtyckligt på något sätt."

Hur många Anbytarforum finns det?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12470) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Måndag den 20 augusti 2012 kl. 00.41
Och så har släktforskarbasen själv hoppat in i den aktuella diskussionen i Förbundsforum (Ett bättre Anbytarforum: Förslag till förändringar). Bl.a. skriver hon så här:

"...det är ingen som stängs av för att man har åsikter och tycker saker. Precis som Daniel skriver, det sker mycket sällan. Under de år jag har arbetat i förbundsstyrelsen har det bara hänt 2-3 gånger att någon har blivit avstängd, varav en person har utdelat ett så allvarligt hot att det har lett till polisanmälan. En person har också kapat identitet och använder det på andra forum. Så det finns fog för de få avstängingar som har skett."

Förutom att hon tycks ha svårt för att bestämma sig för om ingen stängs av för att man "har åsikter och tycker saker" eller om det sker "mycket sällan", så är det lögn och förbannad dikt att "det finns fog för de få avstängningar som har skett"!

Förutom Fredriks här ovan diskuterade avstängning, så har jag egen erfarenhet av en avstängning från Anbytarforum som Sveriges Släktforskarförbunds ordförande Barbro Stålheim personligen var ansvarig för. Då var hon visserligen 'bara' 1:e vice ordförande, men hon talar ju i inlägget om de år som hon "har arbetat i förbundsstyrelsen", och då gäller det ju också tiden innan hon blev ordförande.

Och då (precis som i Fredriks fall) gjorde hon sig skyldig till förtal, genom att sprida de falska anklagelserna till andra.

"Oförskämdheter hör inte hemma här, det skrämmer också bort anbytare", skriver förbundsordföranden vidare.

Det har hon helt rätt i - men som oförskämdheter räknas givetvis inte hennes egna och styrelsekollegans/"vikarierande" anbytarvärdens falska brottsanklagelser mot identifierbar person (alltså Fredrik) i diskussionen om Wiki-Rötter. Den förstnämnda anklagelsen låg kvar i flera veckor (trots att inlägget var ett grovt brott mot Anbytarforums "ordningsregler"; och den togs säkerligen bara bort för att undanröja bevisen när hon började att få det hett om öronen p.g.a. all uppmärksamhet) och den sistnämnda anklagelsen (som var motiveringen till den senaste av de två storraderingarna [hittills] i diskussionen om Wiki-Rötter) ligger kvar än.

(Om någon undrar varför jag kommenterar förbundsordförandens visdomsord här och inte i Förbundsforum, så är det för att jag har tröttnat på att få mina inlägg godtyckligt raderade i Anbytarforum/Förbundsforum; det har ju inte bara skett flera gånger i diskussionen om Wiki-Rötter, utan alldeles nyligen också i en ren forskningsdiskussion. Dessutom har den aktuella diskussionen i Förbundsforum i allra högsta grad anknytning till den här.)

(Ändrat av kontoinnehavaren den 20 augusti 2012 kl. 01.34.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12483) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Tisdag den 21 augusti 2012 kl. 08.20
Jag upptäckte nu på môran när jag kollade runt lite på Facebook, att "Släktforskning på nätet" tydligen ska ha gått med där redan 2010-12-28, d.v.s. samma dag jag sparkades ut från Anbytarforum (utan motivering).

"Föreningen Unga släktforskare" ska däremot ha gått med på Facebook först 2011-03-05. F.ö. en dag efter min första registrering på Wiki-Rötter.

Hur kan det komma sig att man centralt inte uppmärksammat denna sak förrän maj 2012 när denna debatt startade?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post12511) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 23 augusti 2012 kl. 15.05
Hej Fredrik

Så här skrev Barbro Stålheim i Förbundsforum söndagen 19 augusti 2012 - 22:38

”Det är ingen som stängs av för att man har åsikter och tycker saker. Precis som Daniel skriver, det sker mycket sällan. Under de år jag har arbetat i förbundsstyrelsen har det bara hänt 2-3 gånger att någon har blivit avstängd, varav en person har utdelat ett så allvarligt hot att det har lett till polisanmälan. En person har också kapat identitet och använder det på andra forum. Så det finns fog för de få avstängingar som har skett.”

Vem är det som gjort polisanmälan? Förbundsstyrelsen eller någon enskild person? Att det är du som blivit anmäld framgår ju av ett tidigare inlägg i den här diskussionen. Vad är det egentligen som har ”lett till polisanmälan”? Vet du om denna anmälan har lett vidare till förundersökning?

Jag tycker det är mycket anmärkningsvärt att förbundsordföranden orerar vitt och brett och anklagar andra för än det ena än det andra. Det är väl ingen som blivit dömd ännu?

Jag blir inte heller klok på vad hon menar med att ”en person har också kapat identitet och använder det på andra forum”. Kan Barbro möjligen syfta på Karl Hansson som tycks ha en viss anknytning till förbundsstyrelsen. ostfronten.bloggproffs.se

Christian

(Ändrat av kontoinnehavaren den 23 augusti 2012 kl. 22.29.)
Nästa sida
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)