Forskningstips      ·     Diskussionsöversikt      ·     Sök      ·     Användarkonto
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Internettjänster   >   Släktforskning på nätet   >  
Släktforskning på nätet [äldre inlägg 11]
Föregående sida
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13140) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Måndag den 12 november 2012 kl. 12.30
Nej, domänerna är inte avregistrerade. Hade de varit det, så hade man inte hamnat någonstans alls när man försökte att nå dem. Nu skickas man vidare till en annan domän, vilket är en inställning som görs antingen direkt på domänernas namnservrar eller på näthotellet.

Domänerna kan alltså få ett eget innehåll på nytt - om ägaren skulle vilja det... :-)

(Ändrat av kontoinnehavaren den 12 november 2012 kl. 12.38.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13154) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Tisdag den 13 november 2012 kl. 21.43
Hallå!

Jag har alltså gjort en omdiregering av domänen så att de pekar till ienkoping. Eftersom jag nu valde att lägga ner det hela med släktforskning så ville jag inte förlora den länkkraft sidorna hade.

Domänerna har jag kvar och kommer att ha det tills jag hittar på något riktigt bra av dem eller tills jag får ett bra bud på dem....det är ju några riktigt bra domän och förvånande att de va lediga när jag köpte dem.

Funderar på att göra någon form av social gemenskapssida för släktforskning....låt oss säga så här:

Du skapar ett konto. På detta konto väljer/registrerar du dig t.e.x till:
-Släkter du forskar om
-Kyrkor du bor nära och kan bistå med hjälp inom
-Socknar du har god kunskap i.
-Socknar / Kyrkor / Släkter du eftersöker hjälp inom
- osv osv.

Man ska på denna gemensskapssida alltså efter förutbestämda mallar (som man utvecklar efterhand) kunna registrera sig på vad man kan och vill hjälpa andra med samtidigt som man registrerar vad man själv vill ha hjälp om.

Som medlem sedan kan man sedan söka efter dessa kriterier och hitta personer som själv kan hjälpa en själv eller hitta personer som man själv kan hjälpa. Du kan alltså tex söka efter medlemmar som i sina profil ställt in att de är intresserade av en speciell Kyrka/socken och där direkt skicka dem ett privat meddellande.

Till detta kopplar man på artikelserier där alla kan publicera artiklar man själv skrivit, länkkataloger, skicka interna meddeklanden, forum o.s.v.

Detta är en liten tanke bara som jag delar med mig av och skulle vara kul att genomföra.

Angående domänerna så har jag alltså pekat om dem bara, vissa databaser av hemsidorna har jag kvar....då det bär emot att radera dem :(

Fler ideer tas gärna emot......och som tidigare "På västfronten intet nytt"
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13156) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 14 november 2012 kl. 07.45
Hm, det var intressanta och bra tankegångar.

Synd bara att Förbundsstyrelsen ska vara så prestigebunden att man inte kan be om ursäkt för ett graverande övertramp man själva orsakat.

Inom parentes såg jag igår att styrelseledamoten Daniel Berglund som f.ö. inte svarat på några frågor här efter att han själv var så angelägen om ett förtydligande från min sida i maj detta år nu tydligen även står för administrationen av Wiki-Rötter. Det innebär ju m.a.o. att Förbundsstyrelsen nu direkt administrerar bl.a. Wiki-Rötters användardiskussioner.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13157) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 14 november 2012 kl. 07.58
Jag glömde en sak. Menar du någon typ av Forskarkatalog liknande den som finns på Rötter?

Som bekant räckte det ju med en skrivelse till nuvarande anbytarvärden/styrelseledamoten för att man skulle radera mina forskaruppgifter där. I dessa ingick ju också länkar till de olika interaktiva databaserna på Rötter.

Om så är tycker jag idén är bra under förutsättning att man inte kan bli godtyckligt raderad för minsta småsak. Finns det möjlighet för forskaren att själv kunna uppdatera sina uppgifter utan för mycket krångel är det också bra och att det är gratis.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13302) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 21 december 2012 kl. 05.44
Hej Fredrik!

Hur har det gått med dina projekt?
Har du hittat några intressanta upplägg och vad har du att säga om min fråga här ovan?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13415) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Måndag den 07 januari 2013 kl. 07.54
Hallå o gott nytt år på er!

Projekten går väll sisådär för tillfället.....håller på och kikar runt efter bra lösningar till detta och inte hittat något bra än.

För övrigt har jag inget hört från Släktforskarförbundet ännu.........tänkte att en ursäkt kanske skulle komma efterhand när allt lugnat ner sig och jag själv inte bidragit till diskussionerna längre. Men icke inte ett ord :(

Skickade för övrigt ett mail till förbundet angående min avstängning på AF....hur länge jag skulle vara avstängd o.s.v inte heller där har jag fått något svar!

Vi får se vad som händer.....hade tänkt iom mitt agerande att lägga ner mina sidor och inte bidra till debatten längre kanske skulle leda till en "tyst" ursäkt som ej skulle bli offentlig och den hade jag kunnat ta för att göra pinsamheten något mindre för Barbro Stålheim....men hon tycks tro att hon kan ställa sig över det mesta.

Tiden och eftertänksamheten får avgöra vad nästa drag blir.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13419) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Måndag den 07 januari 2013 kl. 21.17
Varför bry sig om släktforskarförbundets avstängning. Det finns andra forum..
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13420) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Tisdag den 08 januari 2013 kl. 00.35
Det stämmer att det finns andra forum än Anbytarforum/Förbundsforum men det borde vara valfritt för t.ex. Fredrik att i förekommande fall kunna ställa frågor i det forumet likväl som han ska kunna besvara frågor som t.ex. rör hans släkt.

Det är knappast något som vi andra ska avgöra åt honom.

Valfrihet måste vara ledstjärnan i alla sammanhang, särskilt för oss forskare/användare/besökare.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13421) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Tisdag den 08 januari 2013 kl. 00.39
F.ö. var ju avstängningen grundad på felaktiga argument, något som ju ingen som råkar ut för något liknande får någon motivering till trots begäran om sådan.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13464) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Lördag den 12 januari 2013 kl. 14.31
Hej!

Har publicerat ett inlägg angående detta återigen på min privata blogg

Fredrik Eriksson om Barbro Stålheim och Sveriges Släktforskarförbund
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13479) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Onsdag den 16 januari 2013 kl. 06.41
Hej!

Har nu fått ett mail från Barbro Stålheim och blev "glad" när jag först såg det. Dock var mailet inte trevligt överhuvudtaget då det innehåller nya lögner och översittarfasoner. Trodde Barbor hade tagit sitt förunft till fånga.

Bland annat försöker Barbro lura i mig och henne själv att jag publicerat "karta med kränkande text till människors hem". Detta har jag naturligtvis inte gjort men via mailkonversation med andra inom släktforskningsvranschen så är detta något Barbro Stålheim "verkar" har spridit inom förbundet då flera har påpekat detta till mig och jag kan inte förstå varifrån den uppgiften kommer om än annat från Barbro. Jag vet inte riktigt vad hon vill med detta förutom att smutskasta mig.

Barbro skriver: "Äntligen ska det bli lagligt att komma åt sådanna personer som dig" detta tycker jag verkar lite hotfullt då det saknar sanning i den bemärkelsen att jag överhuvudtaget inte gjort något som skulle vara olagligt , men detta verkar vara en bild som Barbro vill måla upp.

Mailet innehåller inte ett enda fösök till att be om ursäkt eller en förklaring till hennes handlande utan hon lägger hela skulden på mig fast det var hon som helt klart började med det kränkande inlägget om mig på "anbytarforum".

Avlsutningsvis skriver Barbr Stålheim:

"Vet din arbetsgivare om vad du håller på med - även på arbetstid?"

Vad har Barbro Stålheim att göra med detta? Varför ska hon "veta" hurvida detta är känt för min arbetsgivare? Vad är hennes intresse i det? Känns ännu som ett litet hot från Barbos sida.

Nej inte en liten rad som kan betraktas som ett "ursäktande" från Barbros sida innehöll mailet.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 16 januari 2013 kl. 06.43.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13481) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 16 januari 2013 kl. 11.58
Har du kontrollerat att avsändaren är äkta, så att det verkligen är Barbro Stålheim som fortsätter med tokerierna? Att hon skulle blåsa nytt liv i den här historien igen är ju så snurrigt att jag måste fråga...

Men p.g.a. tidigare erfarenheter är det naturligtvis inte det minsta förvånande om det är på det viset, och i så fall föreslår jag att du publicerar mejlet i sin helhet på din blogg som du länkar till ovan.

Hela historien ju fullkomligt sanslös redan tidigare! Sveriges Släktforskarförbunds ordförande Barbro Stålheim har offentligt kommit med falska brottsanklagelser mot dig, men eftersom hon uppenbarligen inte är kapabel att erkänna att hon begått ett misstag (vilket hon också visat i tidigare fall), så tar hon hjälp av sina styrelsekollegor som fabricerar nya (och grövre) anklagelser för att kunna stänga ute dig från Anbytarforum, så att du inte kan bemöta anklagelserna där de framförs. Allt detta framgår tidigare av den här diskussionen.

Och som om inte detta var nog, så ska hon alltså nu fortsätta för att "bevisa" att det minsann är du som är skurken...

Redan det som hänt i tidigare 'kapitel' i den här historien gör ju "Äntligen ska det bli lagligt att komma åt sådana personer som dig" till din replik - och det blir ju det i än högre grad om andra kan intyga att hon har spridit dessa nya lögner om dig (alltså inte 'bara' i mejl till dig, vilket redan det är ärekränkning)! (Det hon syftar på lär vara Datainspektionens förslag om "en generell straffbestämmelse som kriminaliserar grova kränkningar" på internet.)

Och du är ju inte den förste som har råkat ut för falska anklagelser från Sveriges Släktforskarförbunds ordförande Barbro Stålheim - och du lär inte vara den siste heller om hon inte stoppas.

Kontakta en advokat och stäm henne för förtal! Redan de tidigare falska anklagelserna är fullt tillräckligt för det.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 16 januari 2013 kl. 16.19.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13484) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Onsdag den 16 januari 2013 kl. 21.15
Hej!

Har nu flyttat inlägget som ni kommer att märka när ni följer länken. Innan jag skriver nånting mer om detta nu vill jag iaf ge Barbro en chans att svara på det "svar" jag gav henne på ovannämnda mail. Dock tänker jag inte vänta ett halvår på detta.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13486) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Torsdag den 17 januari 2013 kl. 07.56
Hej!

I mailkonversation med Barbro visar det sig att det faktiskt finns ett inlägg med en karta till "inlägget". Så jag får ta och ursäkta det faktum att jag menade att hon ljög. Dock är det som så att jag i dagläget inte har en aning om vem det egentliga författaren är till det inlägget hon hänvisar till. Jag hade ju som bekant en "partner" i början till detta som jag inte kan utesluta. Men det kan även vara någon av de användarna som skapade artiklar på sidan efter det att Jag kopplade på användarregistrering efter diskussion om detta med "Mats" i AF har jag för mig.

Hur som helst så har detta inlägg funnits på sidan men jag vet inte vem som la till det. För att förklara funktionen lite med hemsidan jag hade så var det som så att till varje inlägg man gjorde kunde man koppla en adress eller GPS kordinationer och därmed få en karta på en plats.....det är detta som har skett vid ett inlägg som handlade om Barbro.

För övrigt kan jag meddela att vi nu via mailkonversation försöker lösa "vår" dust. varpå jag tar bort mitt inlägg på hemsidan.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13487) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Torsdag den 17 januari 2013 kl. 13.49
Och hur länge låg det där? Jag hann i varje fall inte att se det... Eller låg det kanske på en annan sida än den där du skrev om den här historien?

Hur som helst ändrar det inte på vad alla skriverier i den här frågan handlar om: Att det hela startade med falska brottsanklagelser, officiellt framförda av Släktforskarförbundets ordförande Barbro Stålheim i hennes egenskap av förbundsordförande - anklagelser som fick ligga kvar i vecka efter vecka i Släktforskarförbundets forum, fullt synliga för alla från Grönland till Nya Zeeland, samtidigt som kritik och frågor raderades och offret stängdes av från forumet (med nya falska anklagelser som motivering) för att inte kunna försvara sig. Och det är som sagt inte första gången som något liknande händer.

Det ska bli intressant att se hur ni "löser" detta. Ett offentligt erkännande från Barbro Stålheim att brottsanklagelserna var utan grund, och att du genom dem och hennes nedvärderande inläggskommentarer om din person blev förtalad? Ett lika offentligt erkännande från anbytarvärden (tillika förbundsstyrelseledamoten) Viktoria Jonasson att hon gjorde fel som dels raderade dina frågor och begäran om ursäkt, och dels inte raderade ordförandens brottsanklagelser som var ett grovt brott mot forumets ordningsregler, samt att hennes egna nya brottsanklagelse också var felaktig och att det därmed inte fanns grund att stänga ditt konto?

Det absolut viktigaste för landets släktforskare är att den rådande mentaliteten vädras ut ur Släktforskarförbundets styrelserum - alltså att de styrande av Guds nåde är ofelbara och kan göra som de behagar, och att de minsann inte behöver stå till svars för något inför den simpla släktforskarallmogen som enbart ska tiga och stå med mössan i hand djupt bugande inför överheten.

Om det nu går att vädra ut; det verkar att sitta i väggarna... Under den förre ordförandens tid gick ju heller ingen säker; när man minst anade det kunde vem som helst få en verbal slaskhink hälld över sig och bli såväl offentligt som privat anklagad för både det ena och det andra av honom och hans vapendragare.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 17 januari 2013 kl. 15.11.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13488) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Fredag den 18 januari 2013 kl. 10.32
Den sida hos datainspektionen som Jörgen hänvisar till i sitt inlägg 16 januari 2013 kl. 11.58 har flyttats: Inför straff för att motverka kränkningar

Förslaget har givetvis ingen påverkan på det aktuella fallet men kan vara intressant att titta på ändå. Med tanke på vilka det är som står för kränkningarna och vem som är den drivande kraften. Om det inte blir till ett avslut och kränkningarna fortsätter. Eller återkommer. Det är ju inte frågan om privatpersoner som beter sig på det här sättet utan företrädare för en organisation.

Det föreligger en ett annat förslag som kan bli till men för släktforskarförbundets osunda kontrollverksamhet: EU-kommissionen föreslår helt nya regler för dataskydd

Det är inte heller något som påverkar det aktuella ärendet. Men som det finns all anledning att återkomma till.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 18 januari 2013 kl. 13.54.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13525) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Fredag den 25 januari 2013 kl. 22.04
Nu har denna historia tagit slut!

Efter korrespondens först via mail men även via telefon har Barbro och jag, kanske inte blivit bästa vänner men på nått vis mött varandra i detta. Jag känner mig glad över att ha fått förklara lite hur jag känner och Barbro är säkert också glad över att ha delgett sina tankar till mig. Ett ganska bra samtal blev det efter omständigheterna :)

Nu ska jag fortsättningsvis ägna mig åt släktforskning, företag i Enköping och se till att drömmen om ett Grosshandlarliv införlivas!

Trevlig helg!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13526) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Fredag den 25 januari 2013 kl. 22.57
Erkände Barbro Stålheim att du inte har gjort dig skyldig till stöld och att det därmed var fel att anklaga dig för detta? Bad hon i så fall om ursäkt för den anklagelsen (som hon framförde både i privat mejl och offentligt inlägg) samt de förklenande omdömena om dig som också stod i hennes inlägg i Anbytarforum? Kommer i så fall den ursäkten att publiceras lika offentligt som anklagelsen?

Erkände hon att du inte gjort dig skyldig till olaga hot och att det därmed var fel att anklaga dig för detta? Bad hon i så fall om ursäkt för den anklagelsen (som framfördes i ett offentligt inlägg av hennes styrelsekollega)? Kommer i så fall den ursäkten att publiceras lika offentligt som anklagelsen, och kommer anklagelsen att tas bort från Anbytarforum (där den i skrivande stund fortfarande ligger kvar)?

Kommer du att få tillbaka ditt användarkonto i Anbytarforum (som stängdes med de falska anklagelserna som motivering)?

Kommer IP-blockeringen mot dig att tas bort, så att du kommer åt Släktforskarförbundets webplatser från din ordinarie internetanslutning?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13530) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Torsdag den 31 januari 2013 kl. 21.28
Vart tog Fredrik vägen?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13538) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Söndag den 03 februari 2013 kl. 10.19
Samma adress som förut. Där återfinns nu en del nytt material och kommer väl att fyllas på så småningom.

Huvudrubrik:
Släktforskning
Så släktforskar du på nätet

Det intressanta är dock att det inte är någon Wikisida längre.

Vad gäller kontroversen med Förbu(n)dsledningen anser jag att man inte ska behöva vika sig för orimliga påhopp av den typ som Fredrik blev utsatt för förra året.
En offentlig ursäkt och återställande av Fredriks konton m.fl. torde vara det minsta att begära.
Beslut av Förbu(n)dsstyrelsen ska dock protokollföras enligt stadgarna §13 om jag förstått det rätt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13540) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 03 februari 2013 kl. 13.48
Med tanke på de två sista raderna du skriver, Sten, så frågar jag mig om detta blivit gjort eller kommer att göras. Om detta kommer att genomföras borde det kommit någon reaktion på det Jörgen skrev från Fredrik.

Med tanke på tystnaden så frågar jag mig också om Fredrik fått något besked om ovanstående.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13541) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Tisdag den 05 februari 2013 kl. 07.53
Hej!

Jag skrev ett inlägg i fredags men som så många gånger förut råka jag trycka "skicka" efter granskningen. :)

Jag återkommer inom kort med en "lägesrapport"
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13542) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Tisdag den 05 februari 2013 kl. 16.57
Skall bli intressant. Har följt detta i det tysta under en tid.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13544) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Fredrik Eriksson - Onsdag den 06 februari 2013 kl. 06.34
Hej!

Det jag menade med förra inlägget var alltså att jag många gånger bara tryckt förhandsgranska inlägget och därmed "trott" att det publicerats, för att sen se att jag glömde "skicka" in.

Som sagt tidigare har vi alltså haft kontakt via telefon på initiativ av Barbro. Samtalet gav utrymme till att vi fick prata igenom ur vårt eget perspektiv av händelsen. Kan säga att vi inte gick in på detaljnivå på allt men jag fick iaf möjlighet att "vädra" mina tyngsta ståndpunkter i detta....samtidigt som Barbro kunde fick höra hur Barbro tänkte med detta.

Ur detta skapades en viss förståelse för varandra och det är ju själva utgångspunkten för om man överhuvudtaget ska komma att respektera varandra och lös konflikten.

Jag kan liksom inte återberätta några detaljer då samtalet inte var av den natur att vi "bocka av" listan för ursäkter av vad den ene och den andre gjort.

Med detta vill jag säga att jag känner mig tillfredsställd och hyser inget agg längre kring detta. Mitt konto på AF har blivit återställt och IP-blockeringen ska även den vara borta.

Angående slaktforskning.com så ska jag där driva någon sorts av privat släktforskningsblogg.....vet inte exakt hur ännu.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13546) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 06 februari 2013 kl. 09.40
Ditt användarkonto, som stängdes p.g.a. det påstådda "olaga hotet", är alltså återöppnat. Och blockeringen av ditt IP-nummer, som genomfördes p.g.a. den påstådda "stölden", är borttagen.

Detta betyder att Barbro Stålheim och Släktforskarförbundets styrelse i praktiken har erkänt att dessa anklagelser mot dig var falska. Men den förstnämnda anklagelsen ligger kvar i Anbytarforum, och något inlägg med en offentlig ursäkt från förbundsordföranden syns inte till där.

För den som har lång erfarenhet av hur man uppträder från det hållet är detta emellertid ingen överraskning. Tvärtom. Det är bara vad man kan förvänta sig. Det här är som tidigare sagts inte första gången som Sveriges Släktforskarförbunds ordförande Barbro Stålheim vräker ur sig falska anklagelser å sitt förbunds vägnar utan att kontrollera fakta först och sedan inte är vuxen nog att be om ursäkt.
Nästa sida
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)