|
Av Håkan Andersson - Onsdag den 09 oktober 2019 kl. 22.53
|
Söker en lämplig karta på nätet över Dalsland där församlingarna i landskapet anges med dess gränser.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 09 oktober 2019 kl. 23.44
|
Skärpan är väl inte den bästa, men det går förhoppningsvis att se vad det står. Sundals härad = Dalslandsdelen av Vänersborgs kommun samt Bolstads, Erikstads och Grinstads socknar i Melleruds kommun (Vänersnäs är med på bilden, men hör till Västergötland). Nordals härad = Resten av Melleruds kommun. Valbo härad = Färgelanda kommun samt Valbo-Ryrs socken (väster om Torps socken - utanför bild, eftersom den överfördes till Munkedals kommun i Göteborgs och Båhus län 1967). Vedbo härad = Dals-Eds och Bengtsfors kommuner. (Billingsfors bruksförsamling utbröts 1761 ur Steneby och Laxarby socknar, och uppgick åter i samma socknar 1872.) Tössbo härad = Åmåls kommun. (1643-1962 var Åmål delad i en stads- och en landsförsamling.) (Ändrat av kontoinnehavaren den 10 oktober 2019 kl. 08.03.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 10 oktober 2019 kl. 13.38
|
Jag försöker ladda upp kartan i bättre upplösning. Jag har laddat ned hela atlasen från nätet men den sidan hittar jag inte nu. \ Christian
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 10 oktober 2019 kl. 13.47
|
Det var något som gick snett. Två likadana kartor! Jag försöker igen / Christian
|
|
|
Av Håkan Andersson - Torsdag den 10 oktober 2019 kl. 13.59
|
Tackar för kartorna. De räcker utmärkt för mig. Har jag lite att kika på under resans gång.
|
|
|
Av Håkan Andersson - Onsdag den 25 september 2024 kl. 00.12
|
Väldigt användbara register....
|
|
|
Av Håkan Andersson - Onsdag den 25 september 2024 kl. 00.14
|
Tror jag skrev lite fel... Väldigt användbara kartor skall det vara..
|
|
|
|
|