|
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 31 juli 2025 kl. 16.53
|
Nja senast jag var där var det inget vidare. Det regnade så förbaskat när vi åkte över bron vid Jordfallet så det kändes som körde på älvbotten. Det är väl en månad sedan. Det bkev inte alls som tänkt. Tidigare på dagen skulle vi på begravning. Tror du inte gps-eländet tappade kontakten så vi fick köra på guds försyn. Nu kör vi ned till macken och lugnar ned oss sa jag. Tro mig eller ej. Det stod Torpvallagatan på skylten. Det måste ha varit kusin Berit som visade oss in på den breda vägen. Hon var inte där när vi kom fram. Hon var redan jordad. Jag hade inte räknat med att behöva sitta längst fram. Men jag skulle sitta med brorsdottern längst fram. Jag var ju nummer två rangordningen. Brorsdottenn hade en app med hela bibeln på telefonen. Min telefon har inga appar bara knappar. De fanns inga sångböcker för de hade karaoke på två stora skärmar. Det var bra för en som knappt kan de svenska psalmerna och dessutom är svagsynt. Det var nätspänning också så jag hade inte behövt åka till Göteborg. Men jag ville vara där i livet. Det var ett välordnat ställe. Det fanns tre toaletter. En för bröder, en för systrar och en för handikappade. För säkerhets skull valde jag den för de handikappade. Det var inga landgångar eller räkmackor utan rejäla smörgåsar med ost, skinka och prickig korv. Reseberättelsen fortsätter om det finns intresse ...
|
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 04 augusti 2025 kl. 20.03
|
Av en händelse råkade jag titta på ett program på dansk TV tidigare idag. AI heter tydligen KI på danska. KI verkar vara förkortning för 'kunstig intelligens'.
|
|
|
|
|