|
Av Eivor Andersson (Eivora) - Måndag den 18 januari 2010 kl. 15.05
|
Hej, Nu är det 30 år sedan den stora bron till Tjörn, blev påseglad och gick sönder. Men många minns nog detta ännu. Man trodde inte det var sant. Det tog lång tid innan jag vågade åka över den nya och fick ta färjan vid Svanesund istället. Eivor
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 18 januari 2010 kl. 18.19
|
Tänk då de som åkte över brokanten. Undrar vad de upplevde i fallet ner i vattnet...
|
|
|
Av Eivor Andersson (Eivora) - Måndag den 18 januari 2010 kl. 18.32
|
Det måste ha varit en fruktansvärd chock. Jag läste att 8 omkom och en del stannade alldeles vid kanten. Ett skräckscenario. En bekant skulle köra dit den natten, men ändrade sig och stannade hemma. Änglavakt kan man säga. Läste om det i GP idag också.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 18 januari 2010 kl. 19.00
|
Känner själv av lite obehag när jag kör över Ödsmålsbron på väg till Göteborg. Kanske kan bero på höjden. Och det här med änglavakt. Det hade jag för ett par år sedan eller när det nu var då den nya E6:an i Småröd rasade. Var minutrar från att vara själv i raset.
|
|
|
Av Laila Falk (Fala) - Måndag den 18 januari 2010 kl. 19.25
|
Ödsmålbron är inte trevlig att köra över. Jag är lite harig av mej och det har funnits tillfällen när det har blåst hårt och jag har två "äckliga" broar att passera. Den ena är Ödsmålsbron och den andra Uddevallabron. Som tur är finns det andra vägar. Idag när jag gick min vanliga promenad så hittade jag ett rivet rådjur. Jag vet att det finns varg här där jag bor och det var inte trevligt att se hur det såg ut.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 18 januari 2010 kl. 20.39
|
Uddevallabron har de stängt av ibland när vädret varit alltför dåligt. En bro som kontat miljarder att bygga. Det finns andra vägar att åka som du skriver för att slippa dessa broa men de är oftast längre.
|
|
|
|
|