|
Av Niclas Rosenbalck (Niclas) - Onsdag den 27 april 2011 kl. 14.12
|
Gick in på Rötter och vidare till KGF:s (Kronobergs Genealogiska Förenings) hemsida. Ser att det skett en total förändring jämfört med den tidigare på Sveriges släktforskarförbunds länkade KGF:s hemsida som finns: här Har KGF numera två hemsidor eftersom båda uppdateras parallellt? Vem är webbredaktör för hemsidan? I KGF-Nytt har det efterlysts ny webbredaktör, har denne tillträtt?
|
|
|
|
Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Söndag den 29 maj 2011 kl. 08.45
|
Skillnaden verkar väl vara att den första är i en ram, medan den andra är i flera ramar? Mvh/Sten Magnusson
|
|
|
Av Niclas Rosenbalck (Niclas) - Söndag den 29 maj 2011 kl. 23.11
|
Nä Sten, om du kollar innehållet så ser du att de skiljer sig rejält. Enligt muntlig källa är den nya sajten skapad av ordföranden efter att den tidigare webbredaktören avsagt sig uppdraget. Förstår bara inte varför de inte bara modifierade den äldre sajten - den ligger ju även den hos Sveriges släktforskarförbund och finns tillgänglig.
|
|
|
Av Lotta Nordin (Lotta) - Måndag den 30 maj 2011 kl. 11.12
|
Den nya sidan verkar inte ligga hos förbundet, utan hos webhotellet One.com. Det är väl bara dom föreningssidor som kallas "Fristående utgåvor" som ligger på förbundets server, förutom enstaka undantag. (Ändrat av Lotta den 30 maj 2011 kl. 13.10.)
|
|
|
Av Niclas Rosenbalck (Niclas) - Måndag den 30 maj 2011 kl. 20.20
|
Tack för klargörande Lotta. Det blir för mig ännu obegripligare varför de inte bygger vidare på den gamla.
|
|
|
Av Lotta Nordin (Lotta) - Måndag den 30 maj 2011 kl. 20.44
|
Dom enda som kan svara på varför det är som det är, är väl dom ansvariga i föreningen. Har du frågat någon av dom?
|
|
|
|
Av Niclas Rosenbalck (Niclas) - Tisdag den 31 maj 2011 kl. 09.56
|
Ordföranden har gjort en egen hemsida eftersom KGF inte fick vara kvar på Släktforskarförbundets server. Däremot tycker jag att de borde ta tillvara grundstrukturen och lyfta över den gamla till det nya webbhotellet istället för att lägga tid (pengar ?) och ork på att göra en helt ny -det går inte ihop med mitt småländska sinne för effektivitet.
|
|
|
Av Sten Magnusson (Vedhuggaren1) - Fredag den 03 juni 2011 kl. 08.29
|
Där håller jag med. När jag sökt på föreningens två olika adresser kommer ju båda upp medan den ena ser lättläst ut och den andra ser rörigare ut. Varför fick inte föreningens sida ligga kvar på servern förresten? Mvh/Sten Magnusson
|
|
|
|
|