Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >  
Glamour
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11693) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Måndag den 09 april 2012 kl. 09.20
Om någon händelsevis har missat det, I kväll blir det två avsnitt av Glamour. 17.55 och 18.30
Vad skönt att ha något att se fram emot.
Mvh. Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13260) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Onsdag den 12 december 2012 kl. 10.59
Denna dag den 12/12-2012 kommer jag alltid att minnas
för det är dagen efter den dag som GLAMOUR blev instält.
Men inget ont utan det har något gott med sig. som Grållen brukade säga.
Jag hittade Niclas Mur i Harestad.
Ställer dom in Glamour en gång till, då anmäler jag dom för EU.
Så dom får något vettigt att diskutera.

Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19232) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 21 november 2020 kl. 13.33
SVT SKÅNE: "Länsstyrelsen om hemleveranser: Personal måste vara kvar tills alkoholen druckits upp"

Ska det vara så krångligt blir det vanliga hemkörda även i fortsättningen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19233) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 21 november 2020 kl. 17.24
Hemkört?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19235) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 22 november 2020 kl. 00.10
Även om man inte får hemkört är det inte kört om man har hemkört hemma.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19237) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 22 november 2020 kl. 06.21
"mikrobryggerier"?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19242) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 22 november 2020 kl. 12.49
Personalen från restaurangen som levererar vin tillsammans med den hemkörda maten måste stanna kvar för att "kontrollera vilka gäster som får tillgång till alkoholdrycker" och "se om olägenheter uppstår" samt ha "koll på att inga minderåriga dricker eller att folk inte blir alltför berusade och att ingen alkohol serveras efter tillåten tid". (SVT.)

Men om en person själv köper en flaska vin på Systemet, så följer ju ingen personal med kunden hem för att kontrollera detta. Så vad spelar det för roll hur flaskan kommer till kundens bostad?

Vilken är f.ö. "tillåten tid" för att dricka vin i sitt eget hem? Och om kunden bor ensam och inte har några gäster och därför inte tömmer hela flaskan på inköpsdagen, ska då restaurangpersonalen flytta in och bo där tills flaskan är urdrucken? :-)

Det här är ju helt hål i huvudet! Man kan ju fråga sig om de riksdagsledamöter som beslöt att alkohollagen skulle se ut på det här viset var nyktra när man fattade sitt beslut... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19243) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 22 november 2020 kl. 13.57
Om jag beställer hem gröt och glögg på julafton ska springsjasen då behöva vänta tills tomten kommer? Och skulle tomten inte ha mask så kommer han inte över min tröskel. Då får han ställa julklappen utanför och jag och sjasen får dricka upp glöggen själva. Gröten kan jag ställa på bron. I dag är det dan före dan före dopparedan om en månad. Jag är färdig med min önskelista. Jag har önskat en vinyl om jag får köpenhamnsfrämmat. Det är så mycket genbrug i Danmakrk. Annars går det bra med en CD på posten. Eljest blir väl jag och sjasen tvungna att sjunga själva ensamma tillsammans.

https://www.youtube.com/watch?v=-54cPOe0MbY

Det är roligt när barnet hälsar på. Och det är roligt att hälsa på barnet. Det är snart ett år sedan jag var i Köpenhamn. Men det är roligt som dansken säger.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19244) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 22 november 2020 kl. 17.13
Vad skall med mask till? Jag har fått frågan om jag tillhör tomtarna här i stan. Till och med en undran om tillhörighet i tomteakademien. Utan mask! Hade inte en aning om att en sådan fanns.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19246) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 22 november 2020 kl. 21.17
Tomten och nissarna kan ju förstas hinna bli immuna innan jul. Flockimmuna och då behöver de inga maskar. I så fall måste man lita på honom. Men jag vet inte om jag tror på tomten.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19247) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 22 november 2020 kl. 21.27
Att du är immun betyder att du inte blir sjuk igen, men det behöver inte betyda att du inte kan smitta andra.

Du slutar ju inte att andas för att du har blivit immun, så då kan du ju andas in virus även om du inte blir sjuk av dem. Och om du har andats in virus, så borde du också kunna andas ut dem på andra.

Jag tror varken på tomten eller sagofarbrorn Tegnell, som båda verkar finnas i en annan verklighet än den vi andra lever i...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19248) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 22 november 2020 kl. 23.10
Han på folksagomyndigheten...(?)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19253) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 25 november 2020 kl. 02.06
Om tomten har skägg får han inte ha mask. Men å andra sidan har han skägg så behöver han inte ha mask. Har han varken skägg eller mask är det ingen tomte.

En gåta apropå skägg. Jag har anlagt en tjusig skepparkrans. Det var på min tandläkares inrådan. Varför ville hon ha det på det viset?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19254) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Joel Vogler - Onsdag den 25 november 2020 kl. 14.45
Hon hoppades nog på att få en klapp.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19256) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 25 november 2020 kl. 16.59
Det var nog snarare tvärtom. Inte så att hon tänkte klappa till mig men hon hotade med en avhyvling.
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)