Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Gott Nytt År!   >  
Äldre inlägg till 31 december 2012
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5860) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson - Torsdag den 31 december 2009 kl. 10.43
Önskar alla en trevlig Nyårsafton och ett Gott Nytt År.

(och ta det lugnt med champagnen och raketerna :) )

nyår
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5863) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 31 december 2009 kl. 13.13
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5868) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Fredag den 01 januari 2010 kl. 00.27
Från köksfönstret
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5877) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Fredag den 01 januari 2010 kl. 22.44
Christian.
Jag sitter och beundrar din bild från köksfönstret.
Gott nytt år till dig från mig.
Jag skulle vilja lägga in bilder här,och även skicka på E:post.
Det verkar vara för svårt för mig.
Beskrivningar är så svåra att förstå för mig.
Tacka vet jag traktorn och motorsågen i skogen,då behöver man inte tänka,bara jobba.
Grållen vilar på sina lagrar.Jag stryker honom över länna ibland när jag går förbi,då bliver han så glader.
Jag har gått omkring i dag och tittat efter vilka träd jag skall fälla och släpa hem.Härliga tider stundar.
Här har knappast varit några raketer som lyst upp himlen i år,folk kanske tycker det räcker med mig.
Vad vet jag.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5880) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 02 januari 2010 kl. 09.45
Arne och Christian

Har ni mycket snö hos er?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5886) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 02 januari 2010 kl. 14.27
Is på fjärden, men sjön är öppen. Knappt en centimeter snö men det far omkring vita i luften så det kan sluta hur som helst. Svag bris. Väder för vantar om man ska gå ut, men det tänker jag inte göra. Ingen bjern i sikte.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post5894) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Lördag den 02 januari 2010 kl. 21.58
Här i Fläskede och Rämma berg, mellan Kungälv och Stenungsund är det obetydligt med snö,kanske 5-10 centimeter.
Ingen is på Hakefjorden. Vad roligt förr när man pilkade torsk på isen.Bäst var det när det hade varit mycket kallt och slagit om till plussgrader och mulet och grått,jädrar vad torsk man kunde få då.Det skulle vara västanvind,nordanvind går inte att fiska i,får man fisk då ser dom utsvultna ut.Var det solsken och fint väder
kom det massor med folk på isen,inte fasen fick dom någon fisk då.Dom som var först ut när isen hade lagt sig
fick massor av torsk och även sill på pilken, med krok och agn fick man vitling,rödspätta får man bara med garn.
Hur man skulle pilka berodde på vädret,ibland skulle man rycka långa tag,ibland bara rycka lite med fingret.
Dom som inte rättade sig efter vädret,fick sällan någon fisk. Så är det ju här i livet,att dom som inte rättar
sig efter omständigheterna,dom går det ej så bra för.
För övrigt är naturen vacker,lite snö och rimfrosten på träd och buskar,och alla fåglar,
det går åt massor med fågelmat nu,men det är bara roligt att se fåglar äta sig mätta.
Det är svårt att få tag ister och talg,kanske någon vet.
Ingetorps sjö ligger vackert frusen,Där lär ett par gäddor simma omkring under isen,men det är kanske en skröna.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8489) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Eivor Andersson - Onsdag den 29 december 2010 kl. 21.51
GOTT NYTT ÅR

lady


önskar

kopparmärra


"Kopparmärra"
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8494) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 30 december 2010 kl. 17.38
Tomtar på loftet

Bilden från Gamla vykort Reproduktion av kortet kan köpas från föreningen Gamla Carlscrona

Gott Nytt År tillönskas alla och envar

Christian
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8496) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kaj Andersson - Torsdag den 30 december 2010 kl. 23.15
Gott Nytt år till er alla!
Här i Backa är det rejält med snö, kanske en knapp halvmeter. Både rådjur och småfåglar svälter, så vi matar med allt som finns. Fällde en asp häromdagen, nu är alla knoppar uppätna.
Det blir inga raketer i år, utan thailändska ljuslyktor som vi ska skicka upp i himlen.
/Kaj A.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8497) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Fredag den 31 december 2010 kl. 22.36
Gott nytt år till eder alla.
Nu väntar jag på måndag,så jag kan dra i gång motorsågen igen.
Ta dig en liten jäkel så går tiden fortare för dig,sa Grållen.
Han är så omtänksam när det gäller mig.
I morgon börjar jag dagen med Äggost och inlagd sill och hemmabakat bröd och hemmakärnat smör.
Jag må nog taga mig en liten nubbe nu,så väntan bliver skönare.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8498) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan - Fredag den 31 december 2010 kl. 22.37
Gott Nytt År till allihop.
Barnen skjuter "fjuttisar" och är lyckliga för att det är kramsnö. Vad gör alla andra ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8499) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kaj Andersson - Lördag den 01 januari 2011 kl. 04.54
Vi har skjutit upp kinesiska himmelsljus istället för raketer, som en tröst för hundarna. Väldigt vackert, när värmefyllda papperspåsar stiger i skyn. Dessförinnan åt vi viltkött - gratinerad hummer och rådjurssadel med potatisgratäng.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8501) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström - Söndag den 02 januari 2011 kl. 00.00
Gott Nytt År och en God Fortsättning till alla önskar lilla jag från mörkaste Småland
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8502) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Söndag den 02 januari 2011 kl. 17.31
God Fortsättning på Släktforskaråret 2011. Med förhoppning om ett betydligt bättre år än 2010 i det avseendet.

Här har i alla fall Vättern varit isbelagd åtminstone en bit ut, men det är lättare att kunna se på höjderna än nere på sjönivån.



Mvh/Sten Magnusson

PS!Råkade stava fel på ett par ställenDS!

(Ändrat av kontoinnehavaren den 02 januari 2011 kl. 17.37.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11141) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 31 december 2011 kl. 01.04
Gott Nytt År!

Gott Nytt År
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11142) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan - Lördag den 31 december 2011 kl. 03.46
Gott Nytt 2012 !
Önskas av den sömnlöse.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11143) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 31 december 2011 kl. 06.28
Gott Nytt År

Gott Nytt År önskar jag och de andra mupparna.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11144) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Lördag den 31 december 2011 kl. 08.27
GOTT NYTT ÅR tillönskas eder alla.
Mvh. Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11145) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 31 december 2011 kl. 16.22
Önskar detsamma.

Arne! Hälsa Grållen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post11146) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Lördag den 31 december 2011 kl. 16.23
Kenneth!

Du får hälsa våra sockerkaksriddare
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13386) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - forumguide - Måndag den 31 december 2012 kl. 11.22
Gott Nytt År!

Gott Nytt År
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13390) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan - Måndag den 31 december 2012 kl. 20.14
Gott Nytt År.
Och Håkan får se vad, sockerbagarna har på gång. Bastubad hos Finnen i Skogen, inbjuden 21.00, vete fasen om jag har lust. Och Kaj, kommunen har ställt in det officiella Nyårsfyrverkeriet. För tredje året i rad. Ingen tycks bry sig för att de missar det. Kanske borde fler kommuner göra det.Det smälls och pangas ändå.
Och trevligt att Arne, var med och hälsade.ö
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13391) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Måndag den 31 december 2012 kl. 22.07
Önskar detsamma.

Du får återkomma om det händer något hos våra storheter.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post13393) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson - Måndag den 31 december 2012 kl. 22.32
Ett gott nytt år, önskar jag eder alla.
Mvh. Arne
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)