Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >  
En historisk dag
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16570) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Fredag den 24 juni 2016 kl. 05.57
På BBC:s valvaka har man just konstaterat att saken är klar. Många röster återstår att räkna - men ledningen är så stor att resultatet inte kan vändas:

Storbritannien lämnar EU!

Då är det bara 27 kvar - än så länge... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16580) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 28 juni 2016 kl. 00.07
Allum monnum þæim sæm þetta sea æðar hæyra:

Island har slagit England och är i kvartsfinal i EM!

Det är inte klokt - men sant!

-----

(De inledande orden är 1300-talsnorska, så det är väl åtminstone nästan isländska... :-)

Och jag vet att det också är vitt i den isländska flaggan - men det syns inte mot den ljusa bakgrunden... :-))
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16586) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Torsdag den 30 juni 2016 kl. 16.38
I dag råkade jag hamna på InterSport. Där sålde de tröjor till bra priser. Engelska, spanska och svenska. De svenska var de billigaste. Islandströjorna lyste med sin frånvaro. Jag grunnar på om det går att beställa en stickad. Den måste bli färdi på lörda. Nästa dag kan den vara värdelös.

Islandströjor
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16587) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Fredag den 01 juli 2016 kl. 13.59
Nu läste jag i bladet att isländska tröjor har sålt som smör i solsken. 1800% över budget. Och nu är lagret slut. Kan man inte måla om de svenska? Fast de svenska kunde ju inte måla.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16590) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Fredag den 01 juli 2016 kl. 23.09
Beexit !!!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16597) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 03 juli 2016 kl. 17.59
På med blåstället så kör vi så det ryker:

Friskt kopplat hälften brunnet
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16598) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 03 juli 2016 kl. 18.07
Ja, det gick ju lysande när han hade en gul tröja... :-)

Men Island har redan utmärkt ett lag - och behöver inga överreklamerade "världsstjärnor" som allt ska kretsa kring...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16604) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 03 juli 2016 kl. 23.56
Island är fortfarande obesegrade i EM, och avslutade med seger - lagen vann ju var sin halvlek, och Island vann den andra... :-)

I första halvlek kände jag inte igen dem. De flesta spelarna hade ju en varning sedan tidigare, och jag vet inte om de sprang omkring och var rädda för att dra på sig en varning till, så att de skulle vara avstängda i semifinalen... :-)

Men man gick till kvartsfinal i EM - och det är det inte många andra nordiska lag som har gjort tidigare.

Nu blir det till att hålla tummarna för Wales i semifinal - och final!
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post16605) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Måndag den 04 juli 2016 kl. 05.39
”Vi vann ändå hela jävla EM!” Isländska fansen: ”Kommer alltid vara vikingar”

Så säger fansen enligt Aftonbladet. Det är bara för oss att tacka för den här gången och önska Islands herrlag lycka till i fortsättningen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/article23110833.ab
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18616) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 01 februari 2020 kl. 00.02
Free at last!

Då är det bara 27 kvar - sedan är Fjärde Riket historia! :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18617) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Lördag den 01 februari 2020 kl. 00.38
Que?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18618) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Lördag den 01 februari 2020 kl. 00.50
www.bbc.com/news/uk-politics-51333314
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18623) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 02 februari 2020 kl. 14.11
Detta är nog bara början.

Det finns säkert de som hoppas och tror att EU kommer att finnas kvar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18624) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 02 februari 2020 kl. 14.15
Personligen tror jag EU kommer att falla ihop en dag. Samarbeten emellan länder är nog bra i någon form men i dess nuvarande form är jag nog skeptisk till. Vad får vi dessutom för alla de miljarder Sverige betalar för detta. Jag har ingen nytta av det.

De som inte tror detta så kan jag bara påminna om Sovjet och Warszawapakten när det begav sig. Hur många trodde detta innan det begav sig?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post18625) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 02 februari 2020 kl. 15.21
Uppriktigt så bryr mig inte. Jag tvivlar på att Sverige kommer att lämna EU i min tid. Jag har inga efterkommande här men väl i ett annat EU-land. Jag tvivlar på att hon kommer att flytta tillbaka.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19690) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 03 oktober 2021 kl. 17.27
Med en enkel tulipan
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19691) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Söndag den 03 oktober 2021 kl. 19.30
Tack det samma!

Är det verkligen ett år sedan det var den 3 oktober? Det känns inte så...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post19693) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Måndag den 04 oktober 2021 kl. 12.02
Jag glömde Zlatan men han är sig själv nog. Han fick en Ferrari men den betalade han själv läste jag i bladet. Jag fick en Prinsessbakelse. Jag fick betala den själv för det var inte någon annan som gjorde. Eller heter det blev tvungen att betala?
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)