|
Av Christian Andersson - Fredag den 30 april 2021 kl. 15.34
|
I dag fyller kungen 75 år. För 54 år sedan var kungen kronprins och då var han till sjöss med HMS Älvsnabben. När festligheterna skulle gå av stapeln uppdagades att en av de värnpliktiga fyllde år samma dag. Så han fick sitta vid honnörsbordet bredvid kronprinsen. Han lät sig väl smaka och ska belåtet ha låtit sig uppvaktas av sina kollegor i manskapet. Nästa dag var allt som vanligt igen. Detta har jag inte från honom själv utan från en säker källa. En annan hemifrån som var med på samma resa har berättat hur det gick till. Om han själv serverade jubilarerna förmäler inte historien.
|
|
|
Av Håkan Andersson - Måndag den 23 maj 2022 kl. 12.55
|
Kände en (Numera avliden) person som var med på den båten när det begav sig. De gjorde lumppen ihop. En jordenrunt resa fick de också. Det fick inte jag när jag jorde lumpen (Ändrat av kontoinnehavaren den 23 maj 2022 kl. 12.58.)
|
|
|
Av Håkan Andersson - Måndag den 23 maj 2022 kl. 12.57
|
Den jag kände en som var kock på båten (Ändrat av kontoinnehavaren den 23 maj 2022 kl. 12.59.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 30 april 2023 kl. 15.13
|
I dag fyller kungen år. Det hade Björn också gjort om han hade fått leva. Stålek, Björn Ivar Född 30/4 1945 i Karlskrona. Död 3/6 2019 i Nybro. Björn var ogift och har inga efterkommande.
|
|
|
|
|