Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Om Arkivguidens Forum   >  
Grattis på öppningsdagen!
    Diskussioner Senaste inlägg Antal
Grattis på öppningsdagen! [äldre inlägg] 2008-10-08 11.38 25
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1104) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Lotta Nordin - Onsdag den 08 oktober 2008 kl. 11.46
Jag ska absolut inte ha beröm för det här forumet. Jag har inte alls deltagit i att utforma det - förutom en del försynta åsikter ibland kanske .
Allt beröm till Jörgen! :)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1109) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Henrik Törnqvist - Onsdag den 08 oktober 2008 kl. 13.05
Hej!

Jag instämmer i det bland annat Niclas tog upp, att strukturen är väldigt bra och jag gillar dessutom "fakta och hjälpmedel"-grejen längst ner på sockennivå. Underlättar en hel del när man ger sig in på län och socknar man inte känner sen tidigare.

Risken är dock att detta blir "ett i mängden" så att säga. Om man vill skapa ett alternativ till Anbytarforum så skulle jag helst vilja se att "man" gick ihop och skapade ett gemensamt än att "alla" skapar sina egna forum.

Lycka till i alla fall! :-)

Med vänlig hälsning,

Henrik Törnqvist
Örebro
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1126) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Onsdag den 08 oktober 2008 kl. 16.24
Hej Henrik

Vi ska ju inte diskutera Anbytarforum i detta forum. Men eftersom du tog upp ämnet vill jag göra en kort kommentar. Jag tror att det är både bra och nyttigt med flera forum. Jag ser inte AGF som en konkurrent utan snarare som en samarbetspartner. Man kan ju länka hit och dit.

Jag vill passa på tillfället att nämna att jag tycker att Arkivguidens Forum var en mycket trevlig "present". Jag råkade nämligen fylla år samma dag som forumet öppnade.

Christian
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post1141) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Tomas GH Johansson - Onsdag den 08 oktober 2008 kl. 19.56
Så kul och fint det här ser ut!

Nu kör vi så det ryker!

Tomas GH
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14250) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Fredag den 04 oktober 2013 kl. 10.48
Vad tyst det var här då ................
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14253) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 06 oktober 2013 kl. 00.15
Hur många år fyller forumet?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14254) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 06 oktober 2013 kl. 09.31
Det är allt bra länge sedan. Läs högst upp på sidan.

Forumet uppmärksammas i det här forumet:

http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/discus/show.cgi?tpc=113052&post=1287919#POST1287919
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14255) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson - Söndag den 06 oktober 2013 kl. 15.12
Håkan jag har räknat på det. Det måste bli X - 60 = 5. Svaret är alltså fem. V.S.B.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14256) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Måndag den 07 oktober 2013 kl. 15.04
Bara barnet. En hel del inlägg har det blivit under åren. Undrar hur många. Vill minnas att det var någon som tog bort statistiken.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14311) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Söndag den 27 oktober 2013 kl. 06.05
Om det är något Arkivguiden resp. Arkivguidens Forum ska ha en eloge för så är det dels alla värdefulla tips som finns på startsidan, liksom den snygga och enkla utformning på grafiken som väl i stort sett ser likadan ut som när den startade för några år sedan. Därtill de klara och bra instruktioner som finns.

Fanns det någon statistik här förut förresten?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14313) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson - Söndag den 27 oktober 2013 kl. 14.25
Ja. Vill minnas att det fanns i början. Om minnet inte sviker så summerades alla inlägg och skrevs antecknades vid respektive huvudrubrik eller något sådant eller vad man vill kalla det. Med huvudrubrik menar jag t.ex. ett landskapsnamn. För andra exempel på huvudrubriker, se länk:

http://forum.arkivguiden.net/cgi-bin/agf/board-viewtree.cgi
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)