Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Länktips   >   Länktips om Sverige - allmänt   >  
Släkt- och hembygdsforskning
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14064) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 08.05
Sedan några månader har jag en hemsida/webbplats på denna adress:

Här kommer jag efterhand att publicera en del av min släktforskning bl.a. i Värmland, Jämtland, Småland och Ångermanland samt de erfarenheter jag hittills fått.

(Ändrat av kontoinnehavaren den 23 augusti 2013 kl. 09.58.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14065) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 08.54
Har även 2013-06-27 sänt in anmälan till publicering av nämnda hemsida/webbplats på Rötter. Läsarnas hemsidor men som synes om ni går dit har ännu ingen publicering skett.

Jag har dessutom bett om bekräftelse på att man tagit mot denna anmälan om publicering bl.a. från info@genealogi.se, Förbundskansliet i Solna (en gång) resp. redaktor@genealogi.se, Nättidningen Rötter (två gånger), men det har tyvärr uteblivit.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14068) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jarl Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 09.34
Ett citat:
"På övriga underavdelningar kommer jag att bl.a. publicera inlägg och
skriftväxlingar som gjorts och fortfarande görs i skilda ämnen."

Eftersom jag inte vill att mina inlägg, här eller på andra forum
kall dyka upp på andras hemsidor/blogg så slutar jag med den
hjälp jag bistått andra med.

Får verkligen ett inlägg kopieras hur som helst och läggas på privata hemsidor?
//J
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14070) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 09.53
Hej, jag får korrigera mig lite. Jag avser mina egna inlägg och då på nämnda sida.

Däremot kommer jag naturligtvis att använda mig av sedvanlig citaträtt i vissa fall.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14071) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jarl Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 09.58
Källkritik...JA
Självkritik..JA

Utan självkritik blir allt så väldigt fel.

//J
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14072) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 10.02
Första inlägget redigerat.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14078) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Lördag den 24 augusti 2013 kl. 20.49
Ang. detta med domänkoppling, något jag först funderade på men sedan blivit tveksam till.

På denna hemsida har jag f.n. möjlighet att koppla en domän slaktochhembygdsforskning.se (mot en avgift).

Är detta nödvändigt eller bara ett sätt att dra reklam till sin hemsida?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14082) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Måndag den 26 augusti 2013 kl. 06.54
Som en extra upplysning kan nämnas att en kommentarfunktion nu kopplats till de flesta delsidorna på webbplatsen samt ett externt diskussionsforum med samma namn som ovan.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14284) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Onsdag den 16 oktober 2013 kl. 04.51
Hemsidan har 2013-10-12 hamnat i denna lista:

Dagens hemsida

Måste säga att jag blev något paff över motiveringen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post14285) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 16 oktober 2013 kl. 11.01
Den ansvarige för den listan är verkligen konsekvent i sin felstavning - samma fel i både rubrik, text och länk... :-)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post17668) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Sten Magnusson - Måndag den 22 januari 2018 kl. 00.21
Se även här.
Släkten har tyvärr legat på is några år p.g.a. flitigt debatterande på sociala medier om dels bl.a. vargjakt, dels politik.
Släktforskning

Det är ju en hel del som förmodligen behöver uppdateras men den verkar ligga högt på listan.
Skriv ett inlägg

På sidan Formatering (som öppnas i ett nytt fönster) visas hur man får fetstilt och kursiverad text, gör länkar och infogar bilder, med mera.

När inlägget är sänt, så kan du ändra i det inom 12 timmar, genom att klicka på knappen Redigera detta inlägg till vänster om ditt namn i inlägget.

Om du abonnerar på inlägg från den här diskussionen, så får du besked per epost direkt när någon har svarat på ditt inlägg, och också om någon långt senare upptäcker diskussionen och kommer med ytterligare upplysningar (något som är lätt att missa annars). Logga in för att abonnera via länken Användarkonto överst på sidan.

OBS 1! Lämna inga personuppgifter om nu levande personer! Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om vad som räknas som personuppgifter (sidan öppnas i ett nytt fönster).

OBS 2! Glöm inte att alltid ange källan till de upplysningar som du lämnar både när du svarar och frågar, och att alltid tala om vad du redan vet och var du redan har sökt när du ber om hjälp. Och gör inte samma inlägg under flera rubriker. Läs mer i forumreglerna (inklusive kommentaren) om varför detta är viktigt (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Endast registrerade användare kan skriva inlägg här. Du kan registrera ett användarkonto, om du inte redan har ett.
Användarnamn:
Lösenord:

Du måste förhandsgranska inlägget innan det kan sändas.

Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)