|
Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 08.05
|
Sedan några månader har jag en hemsida/webbplats på denna adress: Släkt- och hembygdsforskning Här kommer jag efterhand att publicera en del av min släktforskning bl.a. i Värmland, Jämtland, Småland och Ångermanland samt de erfarenheter jag hittills fått. (Ändrat av kontoinnehavaren den 23 augusti 2013 kl. 09.58.)
|
|
|
Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 08.54
|
Har även 2013-06-27 sänt in anmälan till publicering av nämnda hemsida/webbplats på Rötter. Läsarnas hemsidor men som synes om ni går dit har ännu ingen publicering skett. Jag har dessutom bett om bekräftelse på att man tagit mot denna anmälan om publicering bl.a. från info@genealogi.se, Förbundskansliet i Solna (en gång) resp. redaktor@genealogi.se, Nättidningen Rötter (två gånger), men det har tyvärr uteblivit.
|
|
|
Av Jarl Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 09.34
|
Ett citat: "På övriga underavdelningar kommer jag att bl.a. publicera inlägg och skriftväxlingar som gjorts och fortfarande görs i skilda ämnen." Eftersom jag inte vill att mina inlägg, här eller på andra forum kall dyka upp på andras hemsidor/blogg så slutar jag med den hjälp jag bistått andra med. Får verkligen ett inlägg kopieras hur som helst och läggas på privata hemsidor? //J
|
|
|
Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 09.53
|
Hej, jag får korrigera mig lite. Jag avser mina egna inlägg och då på nämnda sida. Däremot kommer jag naturligtvis att använda mig av sedvanlig citaträtt i vissa fall.
|
|
|
Av Jarl Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 09.58
|
Källkritik...JA Självkritik..JA Utan självkritik blir allt så väldigt fel. //J
|
|
|
Av Sten Magnusson - Fredag den 23 augusti 2013 kl. 10.02
|
Första inlägget redigerat.
|
|
|
Av Sten Magnusson - Lördag den 24 augusti 2013 kl. 20.49
|
Ang. detta med domänkoppling, något jag först funderade på men sedan blivit tveksam till. På denna hemsida har jag f.n. möjlighet att koppla en domän slaktochhembygdsforskning.se (mot en avgift). Är detta nödvändigt eller bara ett sätt att dra reklam till sin hemsida?
|
|
|
Av Sten Magnusson - Måndag den 26 augusti 2013 kl. 06.54
|
Som en extra upplysning kan nämnas att en kommentarfunktion nu kopplats till de flesta delsidorna på webbplatsen samt ett externt diskussionsforum med samma namn som ovan.
|
|
|
Av Sten Magnusson - Onsdag den 16 oktober 2013 kl. 04.51
|
Hemsidan har 2013-10-12 hamnat i denna lista: Dagens hemsida Måste säga att jag blev något paff över motiveringen.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Onsdag den 16 oktober 2013 kl. 11.01
|
Den ansvarige för den listan är verkligen konsekvent i sin felstavning - samma fel i både rubrik, text och länk...
|
|
|
Av Sten Magnusson - Måndag den 22 januari 2018 kl. 00.21
|
Se även här. Släkten har tyvärr legat på is några år p.g.a. flitigt debatterande på sociala medier om dels bl.a. vargjakt, dels politik. Släktforskning Släkt- och hembygdsforskning Det är ju en hel del som förmodligen behöver uppdateras men den verkar ligga högt på listan.
|
|
|
|
|