Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Övriga släktnamn   >   Lång / Jordan   >  
Lång / Jordan
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3459) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ola Jordán (Ola_jordán) - Lördag den 14 mars 2009 kl. 13.46
Hej!
I min forskning kring släkten Jordan/Lång så har jag bland bergstingsprotokoll från Nya Kopparberg (år 1696/98) stött på en Samuel Lång.
Är det någon som har fler upplysningar om denne Samuel Lång - eller andra personer med det efternamnet -bosatta/verksamma kring Nya Kopparberg/Ljusnarsberg eller Nora?
Släkten Jordan (kring Hällefors/Grythyttan) har sitt urspung från en Jordan Andersson Lång (ca 1662/1663-1702). Hans son hette Anders Jordansson och hans son i sin tur tog sig namnet Anders Jordan.
Denne Jordan Andersson Långs far hette Anders Hansson Lång (-1697).
Hans ursprung är hittills obekant för mig (förutom att hans far hette Hans Lång - vilket finns dokumenterat på en lantmäterikarta från år 1686).
Mvh!
Ola Jordán
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post3468) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Jörgen Tollesson (Forumguide) - Lördag den 14 mars 2009 kl. 17.45
Samma efterlysning finns också under Västmanland: Ljusnarsberg. Svar hänvisas dit.
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)