|
|
Av Laila Falk (Fala) - Onsdag den 19 november 2008 kl. 17.24
|
|
Är det någon som känner till en man vid namn J.D. Greiffe? Han innehade en anställning som materialförvaltare men på äldre dagar vistas han i olika pastorat i norra Båhuslän. Han dör i Hede i Dalsland. Det som är lite märkligt är att han försörjs av fyra olika pastorat, Krokstad, Foss, Skee och Naverstad. Varför?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 19 november 2008 kl. 19.01
|
Hej Laila Du anger ingen tidsperiod eller något andress som han bodde eller levde på vid given någon tidpunkt. Men jag tog och sökte i Släktdatas databank och fann följande: Johan Daniel Greiffe, avliden på Åsen i Hede församling (Hede församling är beläget i Sörbygdens härad, Munkedals kommun i Bohuslän). Åldern anges till 69 år 11 mån 26 dgr Är det han du söker? Hälsningar Håkan
|
|
|
Av Laila Falk (Fala) - Onsdag den 19 november 2008 kl. 21.55
|
Svar ja! Jag har sett honom i Göteborgs Garnisonsförsamling vid något tillfälle. Just detta att han uppbär understöd från så många församlingar gör mej lite undrande. Han står antecknad även i Naverstads dödbok samtidigt som han finns i Hedes dödbok 1849-03-23.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 20 november 2008 kl. 20.15
|
|
Vet inte varför han uppbär understöd från flera olika församlingar vet jag inget om men fann honom liksom du i Naverstads dödbok undersamma datum
|
|
|
|
|
|
|