|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 12 december 2010 kl. 18.33
|
Vilket är ordet som jag inte har lyckats tyda? Christian
|
|
|
Av Christian Andersson - Söndag den 12 december 2010 kl. 20.55
|
Ett nytt försök: Karl Peter blev bara sju månader gammal. Året var 1876.
|
|
|
|
|
Av Lotta Nordin - Söndag den 12 december 2010 kl. 23.47
|
Jag tror att det är det här du vill ha hjälp med, men jag vet inte vilket ordet är du inte lyckats tyda: Ramdala C:10 sidan 177, döda i Jämjö 1876. Pojken begravs 18/1. "Omkom därigenom att han sväljde ett litet leksaksur, vilket -?-deligen ut- drogs af halsen men barnet levde endast 11 timmar" Jag har inte följt stavningen helt och hållet. Mvh// Lotta (Ändrat av kontoinnehavaren den 12 december 2010 kl. 23.53.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 13 december 2010 kl. 00.11
|
Hej Lotta Det var den notisen jag var ute efter men från Jämjö F:2. Det står inte riktigt likadant. Men det var ordet "leksaksur" jag inte var säker på. Min tolkning av den andra texten: Sväljt ett leksaksur hvilket visserligen uppdrogs ur halsen, men barnet lefde endast 11 tim derefter. Att det ska vara så svårt att lägga upp bilder. Ett allra sista försök Christian
|
|
|
Av Christian Andersson - Måndag den 13 december 2010 kl. 00.20
|
Ett allra, allra sista försök (Nu med Internet Explorer)
|
|
|
Av Lotta Nordin - Måndag den 13 december 2010 kl. 12.24
|
Jag skrev ovan att pojken begrovs 18/1, men det ska naturligtvis vara 18/6. Prästen hade ett besynnerligt sätt att skriva 6:or, och eftersom jag skrev inlägget relativt sent, så får jag väl skylla på det... Så här ser sexorna ut i den volymen jag tittade i: Om du skriver källhänvisningarna som text i inlägget också, så är det lättare att hjälpa till, om ifall att bilderna skulle misslyckas att dyka upp fler gånger...
|
|
|
|
|
|
|