|
|
Av Izabella Rosengren - Torsdag den 03 september 2009 kl. 23.27
|
Hej! Jag undrar vart jag ska börja för att få fram information om min morfar Leif Rosengrens förfäder? Han föddes i Vinslöfs socken den 30e april 1939 (1 syskon tror jag). Hans mor hette Hilda Rosengren (flicknamn Fast) och hans far hette Edvard/Edward Rosengren. Tacksam för svar/hjälp! Izabella Rosengren
|
|
|
Av Håkan Andersson - Fredag den 04 september 2009 kl. 08.43
|
Hej Om du tar kontakt med Leif så kan det vara möjligt att han känner till uppgifter om de sina, inte bara om sina föräldrar utan även sina far- och morföräldrar. Han kan ha saker att berätta om de sina som inte framgår i böckerna. Namn, födelsedatum och födelseförsamlingar eller något annat konkret att ta på (t.ex. bostadsort vid given tidpunkt) på hans far- och morföräldrar gör det lättare att komma in i den svenska folkbokförigen hos t.ex. Arkiv Digital som håller på att fotografera av densamma och när det blir klart är kvalitetsmässigt överlägsen konkurrenten Genline. Man kan i och för sig vända sig till pastorsexpeditionen i Vinlövs socken alternativt landsarkivet i Lund beroende på var böckerna innehållande folkbokföringen finns. Hälsningar Håkan
|
|
|
Av Hanne Berndtsson - Fredag den 04 september 2009 kl. 10.52
|
|
Hej, har skickat uppgifter till Izabella via mail./mvh Hanne
|
|
|
|
|