|
|
Av Ulla Johansson (Nilsson) - Lördag den 24 januari 2009 kl. 21.03
|
|
Söker efter min morfar Anders Nilsson FÖDD 9 JUNI 1879 åKARP NR 5, linderöd Gift med Anna-Maria Johansdotter född 30 oktober 1874 i Frenninge. Hans föräldrar hette Nils Persson och Ingrid Nilsdotter, Åkarp nr 5, Linderöd. Anders Nilsson emigrerade till USA 11 maj 1911 från Köpenhamn med skeppet Oskar II och ankom till NY 31 may l9ll Enligt nya uppgifter från Ellis Island på datan är han där registrerad som förmodligen född 1880 Hans adress i USA var Andrew Nilsson, C/O E. Widholm 34 Thompsson Street, Poughkeepsie, Dutchees County NY. Han skrev brev till sin fru i Sverige(min mormor) t.o.m 1918. Breven daterade i MILLBROOK. Han reste ensam. Sedan upphörde breven, men vad jag har hört skall min mormor fått uppgifter om honom genom bekanta fram till någon gång på 1930-talet. Har sökt mycket och länge, men har inte kunnat få fram ytterligare uppgifter om honom. Min Mormor avled 1959 utan att få reda på vad som hänt honom. Skulle gärna vilja veta när han dog och om han hade ny familj i USA.
|
|
|
|
|
|
|