|
Av Dennis Karlsson - Tisdag den 30 december 2008 kl. 18.23
|
1722-11-08 dör Christian Kock Regements pastor i Uddevalla 1726-07-31 dör Anders Kock Handelsman i Uddevalla Vet någon om dom var bröder och söner till Prosten Mikael Christiansson Kock i Stenkyrka på Tjörn. Dennis
|
|
|
Av Håkan Andersson - Tisdag den 30 december 2008 kl. 23.09
|
Hej Har kanske inte svaret på din fråga men släkten Kock i Uddevalla vill jag minnas skall ha kopplingar till Kock på Tjörn. Vill också minnas att släkten Kock har blivit utforskad och skall finnas med i bokserien Svenska släktkalendern ett visst år men kommer inte ihåg vilket år. De olika utforskade släktena som finns med står uppräknade i början eller i slutet av böckerna. Böckerna finns säkert på bibliotek. Har du tittat i dem? Hälsningar Håkan (Ändrat av kontoinnehavaren den 31 december 2008 kl. 10.03.) (Ändrat av kontoinnehavaren den 31 december 2008 kl. 10.05.)
|
|
|
Av Dennis Karlsson - Torsdag den 01 januari 2009 kl. 10.43
|
Hej Håkan, Tack för tipset, har inte själv läst Släktkalendern men vad jag förstått så är det ganska dåligt med info om äldre led när det gäller Kock släkten. Men dom förekommer ju i flera utgåvor, jag vet inte om det kan finnas något mera i äldre utgåvor får försöka kolla upp det. Ha en god fortsättning på det nya året. Hälsningar Dennis
|
|
|
Av Christina Palmkvist - Torsdag den 15 januari 2009 kl. 19.16
|
Angående släkten Koch i Uddevalla så var Christian /Christen Koch fader till Mikaël Christiani Koch f 1661 Kyrkohede i Tjörnspastorat i Stenkyrkan
|
|
|
Av Dennis Karlsson - Torsdag den 15 januari 2009 kl. 19.51
|
Hej Christina, Mikael Christiansson Koch f. 1661 i Kungälv d.1733 i Stenkyrka sn hade mycket riktigt en far som hette Christian Koch men han dog 1675 i Kungälv. Den Christian jag frågade efter dör 1722-11-08 i Uddevalla så det kan inte vara Prosten Mikael Kochs far.Jag misstänker att han ev kan ha varit en son till Prosten Mikael Koch men kan inte hitta några riktigt hållbara bevis. Hälsningar Dennis
|
|
|
|
|