|
|
Av Christer Ljung - Tisdag den 27 oktober 2009 kl. 17.27
|
Hej! Jag undrar om någon vet hur man skickar en htmlfil från Disgen med epost? Tacksamt emottages svar! Mvh Christer
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 27 oktober 2009 kl. 18.01
|
Spara först filen på valfri plats på din hårddisk, och sedan är det bara att bifoga den som en bilaga i mejlet. I Outlook Express gör du det via Infoga > Bifoga fil, och sedan bläddrar du fram till filen. Andra epostprogram fungar väl på liknande sätt, antar jag.
|
|
|
Av Christer Ljung - Tisdag den 27 oktober 2009 kl. 19.07
|
Hej Jörgen! Tack för ditt svar! Jag har gjort som du säger men det funkar ej! Filen namnges så här: C:\Documents and Settings\All Users\Dokument\Dg82Data\Html\index.htm Ser ju ut att bara vara en genväg! Ska filen namnges på annat sätt? Med vänliga hälsningar Christer (Ändrat av kontoinnehavaren den 27 oktober 2009 kl. 19.10.)
|
|
|
Av Jörgen Tollesson - Tisdag den 27 oktober 2009 kl. 19.46
|
Det spelar ingen roll vad filen heter. Om du har Outlook Express, så klicka på knappen Infoga i det nya mejlet som du ska skicka, därefter på Bifogad fil i listan som kommer fram under Infoga. Då får du upp ett litet fönster där du bläddrar fram till filen som ska skickas. Markera den filen och klicka på Bifoga. Då laddas filen in som en bilaga i mejlet. Du ser den på en ny rad (Bifoga) under ämnesraden.
|
|
|
Av Christer Ljung - Onsdag den 28 oktober 2009 kl. 15.59
|
Hej Jörgen! Det funkade när jag markerade alla filerna i Dg82Data innan jag bifogade filen! Tack för din värdefulla hjälp! Vänliga hälsningar Christer Ljung
|
|
|
|
|
|
|