|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 09 februari 2010 kl. 14.54
|
|
Vi har blivit med ny dator. Vilket är minst dåligt, Windows Vista eller Windows 7?
|
|
|
Av Annika Otfors - Tisdag den 09 februari 2010 kl. 19.32
|
|
Har Vista men ingen erfarenhet av 7, så jag kan tyvärr inte svara på frågan, men nu kanske vi kan lösa problemet med "Stenhuggarna"? ;-)
|
|
|
|
|
Av Allan Sjöö - Onsdag den 10 februari 2010 kl. 08.03
|
Jag har XP på jobbet och Vista på den bärbara hemma, Vista är sämre. Windows 7 är bättre än Vista Jag använder alltid Firefox, IE har jag bara använt för att hämta Firefox från Internet
|
|
|
Av Annika Otfors - Onsdag den 10 februari 2010 kl. 10.08
|
|
Nä, det var inte Stenhuggarna det handlade om, men jag bara tänkte tanken...
|
|
|
Av Linda Simonsson - Lördag den 13 februari 2010 kl. 13.25
|
Window 7 är snällare mot användaren än Vista... Har dock inte provat Windows 7 själv. Vista strular lite med släktforskningsprogram och där är mitt bästa tips: Installera INTE programmen där Windows föreslår att du ska göra det, utan gör t ex en undermapp direkt på D:\ (eller C:\ om du inte har två hårddiskar i datorn) där du lägger alla dina program.
|
|
|
Av Arne Johnsson - Lördag den 13 februari 2010 kl. 22.17
|
Linda. Bra med alla tips. Min dator har kraschat fyra gånger på e vegga, va säjer du om de. Jag har blivit något tokigare för varje gång, å de vill inte säja så litt. Vista är en jädra skit, tycker jag. Jag har även en gammal dator som jag aldrig uppdaterar, den är mig trogen. Den är liksom jag något förslöad, men alltid att lita på. Har du något tips om en bra lottorad. Mvh.Arne
|
|
|
Av Håkan Andersson - Lördag den 13 februari 2010 kl. 22.47
|
Håller med dig Arne. Har också en gammal dator som är mig trogen. En gammal 486:a med Windows 95. Håller i alla väder. Det här med lottorader. Undrar om en synsk person vet vad det blir för lottorad om någon vecka t.ex.? (Ändrat av kontoinnehavaren den 13 februari 2010 kl. 22.48.)
|
|
|
Av Arne Johnsson - Söndag den 14 februari 2010 kl. 22.52
|
Håkan. Håller med dig i allt, men hoppas du inte älskar vargar. Det var så roligt med 386, så kom 486, vilket lyft. windovs 95, 98+andra utgåvan, xp. Var skall det sluta egentligen. Jag tänker på min första riktiga båt, då var livet en lek. Motorn var en fem hästars Skandia tändkulemotor. Det tog nog ett par tre timmar å komma till Systemet i Marstrand. Men den som väntar på något gott, väntar gärna länge, och den ljuvliga hemresan, dunk,dunk,dunk. Det kan inte i ord beskrivas. Mvh.Arne
|
|
|
|
|
|
|
|
|