|
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 28 april 2020 kl. 04.03
|
För närvarande på verkstad. Corrosion. Det lär dröja innan det här loket blir helt återställt.
|
|
|
Av Håkan Andersson - Tisdag den 28 april 2020 kl. 19.48
|
|
Loket av spansk variant? Manuel växellåda?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Onsdag den 29 april 2020 kl. 20.20
|
|
Det är mycket järnväg som fanns förr som är borta idag.
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Onsdag den 29 april 2020 kl. 21.18
|
|
Det gick som på räls att ta bort dem
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Torsdag den 30 april 2020 kl. 18.04
|
|
Det är en bit som jag förbisett när jag varit i området. Har säkert åkt förbi den många gånger utan att ha tänkt på eller vetat om. Däremot har det pratats om delar av järnvägens sträckning ett antal gånger.
|
|
|
Av Christian Andersson - Torsdag den 30 april 2020 kl. 23.18
|
Senast jag var där stod en trampdressin mitt på bron. Vete sjutton hur nån har kunnat cykla med den dit. Och det vete sjutton hur de ska kunna cykla därifrån. Det verkar som den är fastsvetsad.. (Ändrat av kontoinnehavaren den 01 maj 2020 kl. 00.41.)
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Fredag den 01 maj 2020 kl. 20.26
|
Det som finns kvar av de gamla järnvägarna kan jag tänka mig är banvallar som kan användas för att gå och cykla på. Sedan är det ju stationsbyggnader också. Sedan har vi ju gamla fotografier. Vykort från den tiden har jag sett över järnvägen och lok med mera som stått/legat i Bergkvara hamn. Kostar några hundra att köpa per styck. Stationsbyggnaden är gulmålad om de nu inte målat om den på senare tid.
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 05 maj 2020 kl. 17.55
|
(--- borttaget inlägg / xian ) (Ändrat av kontoinnehavaren den 05 maj 2020 kl. 17.57.)
|
|
|
Av Christian Andersson - Tisdag den 05 maj 2020 kl. 17.57
|
Du har så rätt Håkan. Banvallen mellan Torsås och Gökalund är numera gång och cykelväg. Här har det parkerats en cykel där järnvägen korsar landsvägen mellan Karlskrona och Kalmar. I avvaktan på att järnbanan ska bli cykelbana får man förmoda. Jag föreslår ett tillfälligt uppehåll. Det blir så lätt rundgång för att tala järnvägsspråk.
|
|
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson - Onsdag den 06 maj 2020 kl. 00.42
|
|
Okej. Förstår. För att det inte också skall "spåra ur" helt så gör vi ett uppehåll. Det är inte omöjligt att man kan återkomma med något annat vid tillfälle.
|
|
|
|
|
|
|