|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 31 oktober 2010 kl. 15.14
|
|
Hade du sagt något till gumman så kanske du fått gjort frukosten själv. Köp en kvast med blommor till gumman. Det hade jag gjort. Och en dunk olja till Grållen.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 31 oktober 2010 kl. 22.30
|
Denna dagen ett liv. Jag har i dag fått reda på att många skriver på Google, "Arne Johnsson Rämma" Och även "Arne Johnsson Spike" Finns det någon möjlighet att få bort allt vad jag har skrivit.Jag får väl anlita en Expert. Öknamnet Spike Jones fick jag på förtiotalet.jag vet ej varför.Och även namnet Old Man River i det militära. När gumman i dag sa att du kan väl försööka att tänka i alla fall. Då hämtade jag en burk (10,2)så hjärnan klarnade upp lite. Det finnes nog ej någon i norra europa som har gjort bort sig så mycket som jag. Vad jag fick höra efter att jag råkat köra omkring i sockna med en skördetröska och sett mig omkring en kväll. Det talar jag inte om,det var för många år sedan,jag kunde väl ej veta att det var Pingstafton. Hur fasen kunde dom förstå att det var jag. Innan jag slutar att skriva här för att inte trötta ut eder helt,önskar jag eder alla ett långt fröjdesamt liv, särskilt kvinnorna som bara blir underbarare ju äldre dom blir,jag vet. Mvh.Arne
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 06 november 2010 kl. 21.02
|
Arne, alla har vi gjort och kommer att göra saker som folk pratar om. Albert Engström sa att: det är varje människas förbannade plikt att bli ett original. Och kineserna har ett ordspråk: En människa är först död när ingen pratar om dem. Länge leve oss särlingar som bjuder på oss själva, så folk har något att prata om. Och skiter i det oxå fast fruarna/sambos kan tycka med viss rättighet vi är jobbiga ibland.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 06 november 2010 kl. 21.44
|
|
Ja. Vem skulle vilja bli en billig kopia av en annan människa?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 06 november 2010 kl. 23.27
|
Billig kopia . Inte jag, kanske vi skulle ett forum under bikt. På allt vi har gjort bort oss, skämt ut oss, ungdomssynder m.m. Med självrannsakning så är det stort, för oss alla. Jag själv kan börja med att en söndag för ett antal år sedan, började sambons släkt ringa mycket intensivt. Hon var "lite" tystlåten" , till slut så frågade jag: Varför ringer dom när dom ska komma ? Svaret, var: Jag fyller 40 år idag. Jag inte en susning: Har massor med exempel; men mina hårt prövade datakunniga barn säger att min hjärna är en data som är full, så när något nytt ska in måste något"deletas". Ingen vet vad. Sambon säger att min hjärna: Är som gamla kungar hälften geni, hälften idiot, det svåra är att veta vilken hjärnhalva som är påkopplad. Arne, din skördetröskningkörning är lika berömd i dina trakter, som när när jag förstörde min Pontiac, i mina trakter.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 07 november 2010 kl. 11.02
|
|
Det är mänskligt att röra till det och glömma bort och till och med göra bort sig ibland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 10 november 2010 kl. 18.34
|
|
Dom har väl hållit på med det jag gjort, skottat snö. Kanske inte Arne, Grållen har väl plog.
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 10 november 2010 kl. 23.20
|
Har ni inte fått något i Blekinge ännu menar du? Här i Bohuslän har vi fårr men förhoppningsvis försvinner det i helgen. Hur det är hos Arne och hans kompis Grållen vet jag ännu inte. Du får dyka upp och berätta, Arne!
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 11 november 2010 kl. 15.21
|
|
Ännu? Statistiskt sett borde det bli en grön vinter. Det var längesedan förra gången.
|
|
|
Av Jörgen Tollesson (Jts) - Torsdag den 11 november 2010 kl. 15.37
|
Enligt Mark Twain finns det tre sorters lögn: · Lögn. · Förbannad lögn. · Statistik.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 11 november 2010 kl. 16.36
|
Var det längesedan det var en grön vinter? Det borde räcka med att hoppa senaste vindern för att få en mer "normal" vinter. Kom säkert lite snö då också men inte dessa mängder. (Ändrat av Lufsen den 11 november 2010 kl. 16.57.)
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 11 november 2010 kl. 16.59
|
|
Sedan har jag för mig att det finns folk som använder statistik för att få grepp om det framtida vädret. Undrar om det inte är effektivare att spå i fiskräns.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Torsdag den 11 november 2010 kl. 17.05
|
Det finnes även Vit lögn,som Grållen min använder. Inte att förglömma en Nödlögn.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 12 november 2010 kl. 10.05
|
Och så kan man slå blå dunster i ögonen på folk. Och så kan man bli blixterblå, men det är nog östblekingska ...... (Ändrat av Xian den 12 november 2010 kl. 10.06.)
|
|
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 12 november 2010 kl. 13.16
|
Fel! Du tänker bara på brennevin ;-) Jag misstänker att du har Googlat. Men ordet betyder "rasans" eller "så in i helsike". Kan också ha betydelsen "tvärförbannad". Att det skulle betyda "sketfull" har jag aldrig hört förut. Läs vad Karl Jakob skriver om Tanna-värk http://runeberg.org/blekingst/0276.html En sådan lärare skulle dagens historielösa ungdomar behövt. (Ändrat av Xian den 12 november 2010 kl. 13.21.)
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Fredag den 12 november 2010 kl. 19.05
|
Nu finns det Blekingemjölk i butikerna. Lite egendomligt eftersom det inte finns några mejerier kvar. Ekologisk mjölk står det på paketen. Är det ekologi att köra mjölken till Skåne och så tillbaka igen? Och vem kontrollerar att de inte har spätt ut den med Skånemjölk innan den transporteras tillbaka? Det är säkert lika lurt som med den gröna elen. Hur fasen kan de ekologiska elektronerna veta vem som har beställt miljövänlig elektricitet.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Fredag den 12 november 2010 kl. 23.44
|
Grållen och jag diskuterar mycket om det mesta. Just nu tänker jag på när den svenske Kongen sade att vi måste tänka på miljön. Inte fasen hjälper det att bara tänka på den,det var bara skitsnack tycker jag. Miljövänligt,klimatvänligt,ekologigst,mm,mm. Om man pissar och skiter på marken som ala djur gör,är man då klimatovänlig. Jag tänkte skriva mycket mera om miljö mm. men det får allt räcka för i kväll tyckte Grållen. Jag har blivit något gammal och oföretagsam tycker jag. Jag har fått hem trettio kubikmeter stockar som skall göras till ved i vinter. Så nu har gumman och jag mycket att göra i vinter, Hon fyller år i morgon,ungefär åttio tror jag,så hon är mycket yngre och vackrare än mig. Så i morgon måste jag nog köpa mig en flaska brännevin.Det får väl bli Beska Droppar. När man släktforskar och kommer ner på sjuttonhundratalet då bliver det för mig svårt att läsa. Jag tycker ibland att det tager emot att fråga så mycket om hjälp. Jag försöker så mycket jag kan innan jag frågar om hjälp. De va tusan va klacka har blet möt,så de får nog räcka för i kvel. Mvh,Arne
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 13 november 2010 kl. 00.20
|
Arne, gratulera frun från mig. Och om man pissar och skiter (och gräver ner den, skiten alltså ) på marken, Så är det naturvänligt det blir gödsel. Beska droppar ? det har jag aldrig smakat. Ska pröva. Och stopp i släktforskning, detta forum år väl till att hjälpa "stoppen". Du har Grållen, jag min gamla Dbs-cykel. Mycket bra livskamrater.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 14.03
|
Beska droppar, ja. När släkten kommer samman dricker vi alla sorters brännevin men ratar "besta droppar". Och det här med att man skiter och pissar ute. Har länge varit planer på att ansluta en mängd hushåll i Bergkvara och trakten söder därom till avloppsnätet. Av miljöskäl skulle jag tro och för att avloppstankarna i marken inte längre duger trots att de varit där i omkring 70 år. Något som fastighetsägarna får betala själva. Men kossornas skit duger att sprida på åkrarna....
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 13 november 2010 kl. 17.14
|
|
Bäska Droppar det bästa är bland alla jordiska drycker.
|
|
|
|
|