Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 14 november 2010
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post7997) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 17.36
Bäska Droppar får mig att tänka på öl. Den första öl jag drack var verkligen besk och eländig. Har på grund av det bara blivit en handfull öl genom åren.

Nej. Tacka vet jag brännevin. Den kan man blanda så att den smakar gott om man nu inte vill dricka den bart.

(Ändrat av Lufsen den 13 november 2010 kl. 17.38.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post7999) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström (Ninnie) - Lördag den 13 november 2010 kl. 18.02
Jag har inte varit här på evigheter, fråga mig inte varför.
Men nu ar jag anledning att hålla mig härifrån, men jag är här i alla fall.
Jag har brytit armen och slitit av mitt muskelfäste i höger arm.
Jag hade bråttom till bussen, jag ville inte vänta 10 minuter till nästa, så jag fick en närkontakt av tredje graden med asfalten.
Ha aldrig bråttom till bussen. Man vet aldrig när asfalten reser på sig.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8001) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 18.20
Usch. Det måste gjort ont. Antar att du är högerhänt också till råga på allt. Men det blir bättre hoppas jag.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8003) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström (Ninnie) - Lördag den 13 november 2010 kl. 18.28
På måndag får jag reda på om det blir operation. Blir inte roligt alls.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8007) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 18.54
Operera muskelfästet menar du? Eller spikar de ihop benet i armen också?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8010) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Ninnie Sandström (Ninnie) - Lördag den 13 november 2010 kl. 19.41
muskelfästet i armen sitter fast på den lillq benbiten som sitter i skålen där armen snurrar runt, de tär det benet som är av
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8013) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 21.31
Förstår. Kan inte vara någon höjdare i alla fall. Gör det mycket ont?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8014) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 21.32
Arne!

Vad skall du och Grållen hitta på en lördagkväll som denna? Får gumman vara med på något äventyr?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8018) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 13 november 2010 kl. 22.06
Håkan, trevligt att se att du är lika hemma i kroppens anatomi, som jag (tror det heter så)Har själv blivit opererad i diskbråck, rotkanaler i ärlighetens namn så visste jag inte det fanns något som hette så före operationen.
Får hoppas det går väl för Ninnie.
Arne och Grållen, frun fyllde ju år hemma hos Arne. Så Arne är nog hemma, men Grållens liv? Hörde föresten ett illamenat rykte att Grållen och kungen havt det ihop ! Förstår kungen en gammal Grålle tänder väl de flesta på, men kungen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8019) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 22.10
Var det Grållen SÄPO täckte över med filt för att dölja det hela och rädda kungen? Eller vad var det såg jag på löpsedeln?

(Ändrat av Lufsen den 13 november 2010 kl. 22.11.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8020) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Lördag den 13 november 2010 kl. 22.15
Och det är ju klart. Är Arne hemma hos gumman som fyller år har han säkert inte tid med oss. Tänkte inte så långt. Får hoppas att gumman fått rosor och att Grållen får vara med...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8023) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 13 november 2010 kl. 23.10
Håkan, jag har gjort ett inlägg i övriga ämnen så inte havt tid att läsa detta forum. Visst är det så att Grållen har havt det ihop Carl Philip men kungen fått skulden. Det kan bero på att far och son i denna familj är motorintresserade, Men vore jag Grålle så tog jag hellre den yngsta prinsessan, men henne intresse för bilar och motorer ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8024) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 13 november 2010 kl. 23.12
Både Grållen och jag är för gamla för äventyr på lördag kväll.
Vi grunnar och resonerar på var sitt håll,men vi är överens om det mästa.
Lördag kväll hör ungdomen till,nu skiter jag i vad kvällen har för namn.
Nu är det Arkivguidens Forum som gäller.
Vad gör alla människor och särskilt kvinnorna på kvällarna som inte skriver här.
Jag har tänkt flera gånger att jag skall sluta skriva här,men lika förbannat håller jag på.
Jag gillar att läsa vad ni andra skriver om,och då måste jag väl skriva något själv.
jaha och vad mer skall jag skriva om,Håkan du frågar mig om Gumman min och äventyr,
hon har varit med om det mästa.
Hon bestämmer över hela jäkla tabernaklet här,som tur är.
Jag har bestämt mycket i min dag,skönt att det är slut med det.
Tänk att man bara kan ligga i sängen och tänka på ungdomens vår,när det regnar ute.
Så säger gumman att kaffet är klart,fasen vad jag har det bra.
Jag skall lära mina barnbarnsbarn att köra bil,ja jädrar vad ja har det roligt.
Men ingenting varar för alltid,man vet ingenting om sitt öde som tur är.
Nu måste jag fundera en stund på om jag kan skicka iväg mina floskler,så jag inte skrämmer bort någon.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8025) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Lördag den 13 november 2010 kl. 23.17
Tack för ett trevligt slut på denna kväll.
Jag har nu läst vad ni har åstadkommit menas jag har grunnat.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8026) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Lördag den 13 november 2010 kl. 23.22
Arne, du sänder inte flolsker, Du tycks njuta av livet. Utan dig och Grållen vore detta forum för mig ( och troligen Håkan m.m)rätt så tråkigt. Och Arne, Grållar är som tonåriga barn, du vet inte vad de gör när du sover.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8028) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Söndag den 14 november 2010 kl. 00.49
Så är det Fars Dag igen. Har man ingen far kvar så kan man ju alltid tänka på gamla dar. Men om man aldrig haft någon far hur kul är det då? Och den som inga egna barn har eller kan få?

För min egen del kommer jag aldrig ihåg alla dessa högtidsdagar. Som till exempel i går, men då kom en påminnelse. Tack för den uppmärksamheten!
Och det är säkert en som ringer senare i dag och påminner om fars dag för jag har säkert glömt det till dess. Jag tror att hon fått allt sitt kom-i-håg från mig.

Fast håll med om att det är tramsigt med sådana här jippon. Inte ska det väl behövas särskilda dagar för att vi ska bry oss om varandra?

Christian

(Ändrat av Xian den 14 november 2010 kl. 00.54.)
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8033) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 10.14
Kenneth. Det är säkert så att Carl Filip och Grållen haft ihop det. Helt klart jag skulle tagit den yngsta prinsessan istället för Carl Filip. Snygg är hon också. Singel också tror jag? Kanske skulle ta Grållen och åka upp och hälsa på henne om jag får låna den av Arne.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8034) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 10.15
Christian! Jag ser nog mest dagar som fars dag och så vidare mest som jippon och dagar för hndlare så att de kan tjäna pengar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8038) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 10.46
Åh, då är det inget skvaller om Grållen. Hur är det med ryktet om att Silvia eller prinssesssan Madde äter spagetti och frikadeller på en italiensk restaurang med en person som kallas Lufsen ?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8039) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 10.54
För övrigt så är fars dag, bara ett ytterligare jippo för handlarna att tjäna pengar.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8040) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 11.04
Prinsessan Madde? Ja tack. Klart Silvia får vara med...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8041) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 11.14
Så då fick man det ryktet bekräftat oxå. Har även hört att Daniel, tittar lite på en gammal Dbs damcykel från Skarabôrj. Tänk Håkan vad mycket vi vet som Säpo inte hört talas.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8042) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 11.24
Ingen Grålle har Daniel så det får bli en cykel till Viktorias förtret.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8044) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 11.51
Kanske, bäst att avsluta denna diskussion. Vi kanske blir åtalade för Majestätsbrott av Grållen. Men det kanske går för oss som för Lindberg som jag la in under övriga ämnen igår kväll. Men tänk vad mycket skvaller vi har avslöjat som inte pressen kände till, bara nyheten om dig och Madde är ju ett scop av stora mått. Hoppas frikadellerna var goda. Daniel hade mer otur, det blev punktering cykelns bakhjul och han ogillar "damer" som inte håller tätt dar bak.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8045) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 11.56
Kanske är bäst att vi samtalar om något annat. Jag tar Grållen och åker tillbaka till västkusten. Tror han saknar sin husse en smula och dennes goda muttriksoppa (= soppa kokt på muttrar, bult och olja) som Grållen brukar få. Tror jag i alla fall....
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)