Forskningstips     ·     Diskussionsöversikt     ·     Sök     ·     Användarkonto 
Arkivguiden   >   Arkivguidens Forum   >   Fikarummet   >   Chatt om Ditt och Datt   >   Äldre inlägg (arkiv)   >  
Äldre inlägg till 15 november 2010
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8046) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 12.47
Ja, Grållen vill nog till husse och få hans soppa. Men tänk att Arkivguiden var först med dessa nyheter som avslöjats. Men tror att Carl Philip saknar Grållen och inte gör du slut med Madde inte.
Något nytt ämne dyker säkert upp. Grållen har säkert något på gång.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8047) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 12.57
Inte skall jag göra slut med Madde. Henne skall jag krama ofta, mycket och länge.

Ja. Vem vet vad Grållen hittar på för sattyg härnäst. Undrar om ens husse vet.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8048) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 14 november 2010 kl. 13.10
Ja,ja säjer då de, så tokit de kan bli. Ha Ha Ha
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8049) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 14.05
Lämnar fikarummet en stund. Skall åka ner till antikvariatet....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8053) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 16.02
Ja du Arne, antikvariatet säger Håkan. Vi vet ju nu alla vart han åkt den Frikadelliätaren.Kolla Grållen så han inte tagit med den till Carl Philip.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8054) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 18.52
Är du avundsjuk, Kenneth, för att du inte får vara med och leka med Grållen?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8055) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 19.30
Nej, inte med Grållen. Men Madde.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8056) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 20.13
Klart Madde skall få vara med. Bara dumt att tro något annat. Hon skall få sitta på den absolut bästa platsen Grållen har att erbjuda.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8057) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 14 november 2010 kl. 20.23
Vet Arne om att du är ute med Grållen. Han låter säkert honom vara ut på galej.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8058) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 20.28
Tror jag nog. Speciellt när Madde är men så går det säkert bra. Tror husse har fullt upp med gumman också. All ved som skall huggas....

Arne! Vill bara tala om att Grållen mår bra.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8060) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 14 november 2010 kl. 21.09
Kära vänner,skoja gärna med mig och Grållen,det är bara trevligt tycker vi.
Men Kungafamiljen,dom kan inte ha det allt för roligt,jag skulle inte vilja byta med dom
för alla pengar i världen.Skulle ni.
Om någon känner sig kritiserad av vad jag skriver skiter jag fullständigt däri.
Vad vore Ditt och Datt utan Håkan,Kenneth,Christian,med flera. Ingenting.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8061) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 14 november 2010 kl. 21.29
Skulle själv inte vilja vara i kungafamiljens kläder även om Madde är snygg. Varken jag eller Grållen kan gå bakom busken och pissa utan att det då blir en löpsedel i tidningen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8062) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Arne Johnsson (Rämma) - Söndag den 14 november 2010 kl. 21.47
Håkan och Kenneth.
varje gång jag sitter och läser vad ni skrivit,sitter jag och småskrattar,förlåt mig.
Mvh.Arne
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8063) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 15 november 2010 kl. 05.58
Håller med fullständigt, inte vill jag vara i kungafamiljens kläder. Förresten mina söner säger att Reinfeldt ser ut som Alfons Åbergs pappa. Har ju läst lite Alfons och Reinfeldt ser ut som pappan, men det finn ju ingen mamma till Alfons, varken nämnd eller klämd. Så min undran, är mamman Mona Sahlin ? Hon hoppade ju av, någon måste ju ta hand om Alfons.
Litar på att Häkan, Arne och Christian har koll på detta skvaller. Håkan kanske inte har tid nu med Madde och allt. Arne fråga Grållen, han kanske vet.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8064) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Christian Andersson (Xian) - Måndag den 15 november 2010 kl. 10.24
Arne

Det är väl härligt att kunna skratta och vara glad. Jag fick inget telefonsamtal i går. Det kom ett mejl i stället. Men jag är lika glad för det :-)

Kungahuset har jag noll koll på. Det är så många andra som har.

Alfons hade jag lite koll på en gång. Men det är tjugofem år sedan och mitt minne är inte vad det har varit.

Christian
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8065) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 15 november 2010 kl. 12.22
Har alltid tid med Madde. Och visst ser Reinfelt ut som Alfons pappa. Han kanske till och med verkligen har en liten Alfons hos sig hemma.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8066) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 15 november 2010 kl. 14.48
Alfons Åbergs mamma kan inte vara Sahlin, han heter ju Åberg och pappan Reinfeldt. Har läst om en del som släktforskar med porträttlikehet, som bevis på sina anor. Med dessa teorier som grund och sanningsenliga fakta, så är Reinfeldt Alfons pappa.
Fast man kan ju undra över min grannes likhet med en Grålle, fast det är väl att prata skit om Grållar de har ju mer utstrålning. Eller har Arnes Grålle någon ungdomssynd i skarabôrj att erkänna.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8067) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 15 november 2010 kl. 18.20
Släktforskar med porträttlikhet? Är det därför en del får leta i boskapslängderna?
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8068) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 15 november 2010 kl. 18.21
Ja. Undrar vem Grållen har krupit på....
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8069) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 15 november 2010 kl. 18.37
Aldrig tänkt på den saken att det är därför de tittat i boskapslängderna. Oxå Grållen vem han krupit på, det bör väl i ovan omtalade fall vara grannens mor och hon liknar mest en Bulldozer. Men jag tvivlar Grållar har väl smak ?
Vad tror Arne, han som sköter Grållen.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8070) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 15 november 2010 kl. 18.57
Grållen har säkert smak. I alla fall Arnes Grålle. Fast vem vet vad en pilsk Grålle kan ta sig för. Vi får höra vad Arne har för infall i denna debatt när han dyker upp.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8071) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 15 november 2010 kl. 19.52
Kanske skulle jag vara ofin och fråga grannen, vem som är hans far ? En Grålle eller grävskopa? Väntar oxå på ett inlägg av Arne, i denna intelektuella debatt.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8072) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 15 november 2010 kl. 20.07
Undrar om inte Grållen är för liten för att krypa på. Han skulle nog behöva en pall minst. Kanske en stege till och med. Skulle nog satsa på en grävskopa. Av stor modell som man använder i de öppna gruvorna. Fast du känner grannen förmodar jag....

Är du säkert på att det kan vara en traktor av något slag? Så att grannen inte skall ta sig en titt bland grisarna i boskapslängderna. Porträttlikhet du vet...
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8073) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 15 november 2010 kl. 20.22
Grannen, sa själv att det var en skogsmaskin tillverkad av Tjällmo, Rottne H-8. Det är han säker på för det står i reklamen att den är "säker i terrängen" och det behövs i detta fall. Grannen tittar inte i boskapslängder, han tittar i ladugården. Så vår Grålleägare behöver inte vara orolig över kommande faderskapsprocesser. Med en blandning av bulldozer och skogsmaskin så ser jag nu likheten.
Sidans rubrik Föregående inlägg Nästa inlägg Skriv ett nytt inlägg  Direktlänk till detta inlägg (#post8074) - klicka och kopiera från webläsarens adressfält  Redigera detta inlägg  Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 15 november 2010 kl. 20.53
Du går från klarhet till klarhet, Kenneth. Kanske behövdes en sådan då det begav sig. Tror också våran vän Arne är lättad också.

Arne! Nu får du komma med eller vill gumman inte släppa iväg dig? Vi väntar på dig...
Om Arkivguidens Forum      ·     Forumregler      ·     Kontakt      ·     Upphovsrätt (©)