|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 21.29
|
Ska jag höra med Vassmāarn om kakfatsbjudning, men det blir nog utan punsch och likör. Bara sockerkaka där. Grållen kan nog punsch och likörer efter sina möten med Carl Philip och Silvia. Men det kanske blev mest Champagne och bubbelbad. Arne kan nog rekomendera annat. Och Ninnie blev det någon operation ?
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 21.31
|
Ja. Ninnie har inte visat sig här på en stund. Vad har hänt? Bara sockerdricka? Vad är det för kompisar du har?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 21.33
|
|
Studera fulla människor kan vara kul, kanske jag ska försöka filma blivande kulturministern Ankebonnen. När han sjunger country and western eller Hultarn när han berättar om kroppens funktioner. Han har rätt, alla läkare fel enligt honom själv.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 21.37
|
|
Oj, vi tycks skriva om varandra Håkan. Sockerdricka ? Jag har blivit som Hultarn, kan allt men fattar ingenting.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 21.42
|
Ja. Fort går det med skrivandet också. Skriver ibland som hastigst ett inlägg och finner sedan när man läst diskussionen att en helt annan person skrivit ett liknande inlägg. Så du menar att du blivit ett orginellt orginal du också. (En billig kopia av Hultarn? Bara skojar..) Fast kan bara hålla med det du skrev. Vad är normalt?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 22.00
|
|
Jo, då visst händer det att man efteråt ser att någon skrivit liknande inlägg, men fela är mänskligt. Det går inte att kopiera Hultarn, tror han är kopieringskyddad. Första kravet är väl inte svårt klara, att kunna allt men ändå inget begripa. Andra kravet är väl att bo i en vinterisolerad korvkiosk. Tredje kravet ingen el inget vatten. värmen består av en gammal järnspis av märket Huskvarna som han och Murar-Lennart byggt in i kiosken. Eftersom han har adressen skriven hos sin "sôster" så bor han ju inte där och alltså kan myndigheterna inte göra något. Systern äger för övrigt marken och korvkiosken är mindre än en Friggebod.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 23.05
|
Lite av ett orginal. Eller vad skall man kalla det. En uteliggare som till viss del ordnat det för sig? Det är i alla fallintressant med sådana människoöden du berättar om. Och går han inte att kopiera borde han vara ett orginal som är kopieringsskyddad. Tror du inte en person a la Parnevik skulle kunna kopiera honom? Du som känner Hultarn....
|
|
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 17 november 2010 kl. 23.31
|
|
Okej. I vilket fall så verkar det som om vi två är ensamma i detta forum en kväll/natt som denna. Såvida vi inte har några ubåtar som följer men ändå inget skriver.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 00.13
|
Tror inte det, finns några ubåtar i kväll. Ninnie, Arne, Christian, Eivor har lyst med sin frånvaro. Hultarn har faktiskt varit gift och har barn. Men något har hänt honom på vägen. Ankebonnen och Molocken har haft en fruktansvärd barndom och uppväxt då särskilt den siste. Härsen är bara törstig. Wassmāarn oxå likaså änkan. De enda som varit i kontakt med myndigheter är Hultarn. Molocken i barndomen, med en misshandlande alkoholiserad fader, en syster som dog av vanvård och undernäring vid 4-års åldern. Det upptäcktes inte på grund av att modern var hemma och de bodde ensligt samt var aldrig i kontakt med myndigheter. Så hans beteende är nog präglat av den barndomen. Grannen då han har som du förstått jordbruk, hållen under "symaskinens" regemente. Mycket driftig egentligen. Får väl plocka fram fler av riddarna runt kakfatet senare. Fick bara lite dåligt samvete över mina inlägg om dem. De är mycket originella, samtidigt har de mycket stor empati för andra människor. Som Ankebonnen säger: Man behöver inte tycka om alla människor, man ska bara förstå varför dom är som dom är och inte gör det något om man skrattar åt dom.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 02.46
|
|
Visst finns det ubåtar, men en del gömmer sig under vattnet. Eller är det under vattenytan? Det tål att fundera på. Men inte alla gömmer sig. Jag ser en om jag tittar ut genom fönstret. Så visst finns det ubåtar.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 11.47
|
Kenneth! Vi får se det som att det är roligt med orginella människor. Hur skulle det varit om alla var lika? Christian! Kan bara konstatera att jag fick fram en ubåt i forumet. Även om du visar dig emellanåt på andra håll så syns du inte under rubriken "ditt och datt" så ofta nu för tiden.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 12.41
|
Håkan och alla andra, världen vore så tråkig om alla gjorde som Svenssons gör. Det är genom oliktänkande som utvecklingen styrs framåt. Lovar att återkomma med berättelser om riddarna runt kakfatet, om någon tycker det vore kul. Kanske med Hultarns egna tolkning om hur tarmsystemet fungerar. Eller när han trodde han skulle opereras i det forna Jugoslavien, när inbördeskrigen höll på som värst. Förresten Silvia var utomlands läste jag, stackars Grållen. Och stackars dig Håkan kungen hemma från Kina. Hur går det då med Madde ? Grållens välbefinnande, får väl Arne svara på.
|
|
|
Av Christian Andersson (Xian) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 13.52
|
Hej Håkan Jag tycker kanske att jag inte har något att tillföra diskussionen ;-) I dag ser jag ingen ubåt. Den kanske har gått till botten. Jag minns så väl en annan ubåt som försökte köra upp på land. Det är snart trettio år sedan. Tänk vad tiden går .......... Christian
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 18.02
|
|
Skall ta hand om Madde och Grållen är i goda händer hos Arne.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 18.52
|
|
Gott att höra att båda är under god omsorg. Förresten kom jag att tänka på en sak Hultarn liknar en äldre Reinfeldt. Som jag skrivit förut kan ju Hultarn prata utan att få sagt något vettigt. Man kan ju undra.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 19.20
|
|
Hultarn skulle verkligen passa som politiker menar du?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 20.46
|
|
Ja, utan problem. Bara inte han blir tillsatt som någon granskare över läkare, han har ju egna teorier om tarmsystemet m.m. Hans kontroverser med läkare beror på att han är hypokondriker. Har bland annat fått mig en rejäl skrapa för att jag smittat honom med ryggskott. Sa till honom att ryggskott inte smittar. Då fick jag höra en lång utläggning om läkarnas, inkompetens, hur missförstodd han var med sina banbrytande teorier. Han hade även bedrivit forskning i ämnet när, var och hur framgick inte. Han vågar till och stå för sina floskler, vilken ärlig politiker han skulle bli. Han har lösning på det mesta om inte allt. Som sagts förut det är en konst att kunna allt och inte begripa något. Men visst vore riksdagen roligare med honom. Om han blev statsminister kan vi ju skrota Rosenbad. Vi skaffar honom en större korvkiosk, eller låter honom sova på Mc Donalds. Tror han skulle tycka det var rena Hilton hotellet.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 22.25
|
|
Hoppas du berättar mer om riddarna (eller riksdagsmännen om man vill kalla dem så) runt det runda sockerkaksbordet. Roligt att läsa. Hoppas Arne vill vara med också. Om inte runt bordet så med inlägg. Fast han kanske är hos Grållen en kväll som denna.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Torsdag den 18 november 2010 kl. 22.46
|
I kväll var det omöjligt att tala med Grållen,han påstod att han fått en dotter. En ny Stjärna hade fötts,visserligen utanför vårt solstem,men i alla fall. Mvh.Arne
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 19 november 2010 kl. 00.12
|
|
Åh, har han varit med rymdvarelserna. Så en ny stjärna har fötts, en Nova alltså. Ja du Arne, vad ska väl Grållen göra när Silvia inte är i Sverige. Gratulerar Arne, Är du nu så kallad plastFarfar?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 19 november 2010 kl. 12.27
|
Håkan, missade ditt inlägg om riddarna/riksdagsmännen runt det runda kakfatsbordet. Lovar att återkomma med berättelser om dom. Såg i tidningen att Madde havt stort stöd av vänner och bekanta, efter förre pojkvännen. Förstår nu vem hon menar, av diskretion nämns inga namn. Nu detta med Grållen, rymdfärder m.m och far till en dotter. Undrar om Arne har någon teori om hur det gick till? Eller har du eller någon annan en förklaring. Återigen var Arkivguiden först med en pressnyhet av stor dignitet.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 19 november 2010 kl. 16.18
|
|
Grållen har nog krupit på Grålla för en tid sedan. Undrar om det hände när han var med mig när vi var hos Silvia. Fast vi får fråga Arne.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Fredag den 19 november 2010 kl. 16.21
|
|
Arne! Din komis Ole, eller vad han nu hette, har inte synts till. Vart har han blivit av?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Fredag den 19 november 2010 kl. 19.47
|
Arne, har nog ingen aning, han visste nog inte om Silvia och Grållens förhållande innan vi avslöjade det. Grålle och Grållar har jag alltid hört talas om. Men Grålla och Grållor aldrig det är nog så att Grållor är rymdvarelser. Att Grållar tillverkas på fabrik har jag alltid ansett som en skröna vilket jag gjort inlägg om tidigare. Med Arnes bekräftelse att Grållen blivit far, så anser jag det vara bekräftat det som skröna om fabrikstillverkning av Grållar. Tur att Silvia troligen inte läser detta forum, tänk om hon får reda på att Grållen varit otrogen. Arnes kompis Ole, Känner jag inte till men Molockens kamrat Olle "mä rôven" vet jag vem det är. En blivande kulturminister, han har Kalle Ankas Pocket nr 1 till nr 324 i sin bokhylla. Han har till och med originalen, inga faksimiler där inte. Nr 1 och i den ordningsföljden med väl aktade original ska visst betinga ett tungt värde på samlarmarknaden säger han. Kanske även en framtida riksbankschef ? Inga snabba klipp, bara långsiktig som gäller.
|
|
|
|
|