|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 21 november 2010 kl. 19.20
|
|
Hos grannen kan de göra Grållen och griseknoen. Mamma Mu och Grållen. Pettson och Grållen, detta blir jobbigt för Grållen. Bara han inte kör/går i väggen
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 21 november 2010 kl. 19.40
|
För att inte tala om alla matprogram Grållen får vara med i. "Grållen mitt i maten", "Grållens kök", "Den nakna Grållen" och så vidare. Sedan får han vara med och prova vin (sockerkaka menar jag) på fredagar i TV4 och Vingården.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 21 november 2010 kl. 20.01
|
|
Och seriehjältarna StålGrållen, Grålletomen extraknäcka på julafton som JulGrålle. Arne kan nog få stora inkomster som manager till Grållen. Spela in barn och julsånger som Blinka lilla Grålla, Nu ska Grålle sova och vara snäll, listan på allt Grållen kan göra tycks vara oändlig.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 21 november 2010 kl. 20.23
|
|
Ja. Och på påsk åker han kvast.... På midsommar äter han säkert sockerkaka med riddarna runt sockerkaksbordet.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 21 november 2010 kl. 20.31
|
|
Julbord tycker säkert också Grållen om. Då finns säkert också Grålla med. Dricka Grållemust och äta Grållekaka till förrätt. Och till huvudrätt allsköns inlagda muttrar i Grållesåser. Skivade bultar och plåtpure. Gratinerade spikar och fryst olja till efterrätt. Allt detta sköljes ned med T-sprit.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 21 november 2010 kl. 20.51
|
|
Det julbordet går inte av för hackor.Vad gör Arne, håller han på att teckna kontrakt för Grållen eller sitter han och gnuggar händerna i väntan på inkomsterna från Grållen.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Söndag den 21 november 2010 kl. 20.55
|
|
Stackars Grålle. Alla dessa filmkontrat. Fast julbordet tycker han säkert om. Hoppas Grållens manager visar sig snart. Eller har han gått och lagt sig för kvällen? Kontrakt skriver han säkert i parti och minut.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Söndag den 21 november 2010 kl. 23.11
|
|
Managern har nog skrivkramp i armen, det är många papper att skriva.
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 22 november 2010 kl. 05.35
|
|
Tur att Arne och Grållen tycks vara ordentliga, annars kan ju all berömmelse stiga dem åt huvudet.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 22 november 2010 kl. 12.17
|
|
Är du säker på att det inte stigit dem åt huvudet? Det kanske inte går att prata med dem mer (bara skojar)
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 22 november 2010 kl. 12.24
|
|
Tror Arne med Grålle är ute i snön. Får nog fråga Grannen, sockerkakan tog visst slut lördags,
|
|
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 22 november 2010 kl. 14.44
|
Nä men, nyinspelningen av tomtescenen i Walt Disney på Julafton. Grållen är renarna och Arne tomten. Arne ska visst ha det fullt upp han också. Han har fått massor av biroller i Grålles allla filmer. Undrar om man ska filma "Riddarna" när kakfatet är extra stort. Det kanske blir något i stil med Snillen spekulerar eller annars kanske det går att sälja filmen till IOGT-NTO, som de kan visa i avskräckande syfte om kakätning för skolbarnen.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 22 november 2010 kl. 17.16
|
|
Undrar var Arne fått alla smånissar ifrån. Kan det vara riddarna runt det runda sockerkaksbordet som är i farten som statister i denna tecknade film?
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Måndag den 22 november 2010 kl. 18.19
|
|
Så flitiga är inte Riddarna efter sockerkaka, möjligen före. Nu Arne vill vi ha en rapport från skådislivet.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Måndag den 22 november 2010 kl. 22.30
|
Saxat ur Grållens Potpurri Tre trappor upp ner i källaren låg en död man och läste i en bladlös bok utan pärmar Ljudlösa steg hördes utanför,in träder en vitklädd man i svart,rycker upp en bladlös utan skaft och stöter i den hjärtlöse mannens hjärta,den döde mannen hoppar ner, slår sönder det sönderslagna fönstret och hoppar upp i en tom brunn,och där står två nakna gubbar (Wulkan och Lufsen?) med händerna i byxfickorna och spelar fiol på en lös sträng.mm.mm. Mvh.Arne
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Måndag den 22 november 2010 kl. 23.01
|
|
Där fick han till det Grållen och hans kompis Arne var med på ett hörn. Ovanstående inlägg får mig att tänka på Grållens farfar. Den berömda regissören, Grålle Hitchcock, och alla hans filmer som låter sig omtalas. T.ex. Grållen som visste för mycket, En Grålle försvinner och värdshuset Grållen. För att inte prata på Grållar i mossen. En eminent film.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 23 november 2010 kl. 00.30
|
|
Där fick ni båda till det. Är för trött för längre inlägg.
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 23 november 2010 kl. 05.26
|
|
Usch och fy nu bär det iväg till jobbet och snöskottning.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 23 november 2010 kl. 12.31
|
|
Det snöar idag. Arne och Grållen är säkert ute och skottar....
|
|
|
Av Kenneth Wulcan (Wulcan) - Tisdag den 23 november 2010 kl. 14.57
|
Nyss hemkommen från jobbet och Grannens pojk var här och tog bort snö och skvallrade lite om Olle "mä rôven" han har hjälpt Olle att ändra sin profil på någon/några kontaktsidor i måndagskväll. Försökte att pumpa Grannens pojk (pojk och pojk han är över 18 år) vad det har stått.Svaret blev: Olle raggar inte han draggar. Bibliotekarien var nog bara en slump att hon nappade, han trodde att hon som Olle var svältfödd på det motsatta könet. Änkan har också hjälp till lite med profilen, för pojken hade kört henne till byn för att handla: Hon kan ju aldrig köra själv har ju alltid tagit ett glas franskt rödvin till middagen säger hon, upplyste pojken mig om. Även tyckte han det var tidig middag, hon hade ringt vid 9-tiden och frågat om skjuts. Det var i och för sig en gammal nyhet, att hon alltid tar "ett" glas vin till "middagen". Samt även hade sonen varit på bolaget till gubben Broberg, hans "syster" skulle komma på besök några dagar. Hultarn har varit hos Vassmāarn sedan igår fick jag även reda, kanske ett tidigt Julbak. Bör väl kanske påpeka att Molocken aldrig är inblandad i sockerkakor eller dylikt, trott eller ej han är så gott som nykterist.
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Tisdag den 23 november 2010 kl. 17.20
|
Ovanstående rapport från riddarna runt det runda sockerkaksbordet. Arne! Håller du på med speckesill och brännevinet som skall finnas på julbordet? Och Grållesyltan? För att inte tala om all Grållepalt som skall göras.
|
|
|
Av Arne Johnsson (Rämma) - Onsdag den 24 november 2010 kl. 00.06
|
Jaha,vad skall jag skriva om nu egentligen. Håkan,det heter Spegesill,för att den har legat i spege,det borde väl du veta. Brännevin på julbordet använder jag icke,jag åker nämligen till Kyrkan på Julottan. Jag kallar mig för gammalkyrklig,liksom mina Förädrar var. Jag har så fina minnen från Julottor på trettiotalet. Vi steg väl upp någon gång mellan fyra och fem skulle jag tro. Min Fader hade gjort iordning särskilt fint foder för att ge kossan på morgonen. Själv skulle han ha hemmabakat tunnbröd med en tjock skiva hemmagjord ost på. Till det skulle han ha en rejäl sup.Vi hade väl en halv mil att gå över bergen till kyrkan. Det började i Kyrkan klockan sju,men min fader ville vara där klockan sex. Jag har så många fina minnen från min barndom. År sextonhundrafemtioåtta BLEV Båhuslän svenskt,Så lätt det låter. Skåne och Blekinge BLEV svenskt. Halland BLEV svenskt Jämtland och Härjedalen BLEV svenskt. Men Finland,Estland,Lettland,Litauen,Polen,Tyskland,Ryssland, BLEV inte svenskt. Kanske för att dom inga kungar hade,men så är det nog inte. Grållen sa till mig i dag,fundera inte så satans mycket,se till så du får i gång dina motorsågar i stället. Tänk så jäkla lätt Gumman min har det,hon bara byter blad i bågsågen.Hon sågar 25 kubik om året.Otroligt. Jag måste hålla i gång traktorer,motorsågar,vedklyvar,vajerkranar och all jävla skit. Jag köper mig nog en ny motorsåg i morgon,det har du allt råd med säger gumman. På ett ålderdomshem skulle det nog vara jäkligt bekvämt,men det vete fan om jag passar in där. Men det lär vara gott om brudar där. Jag måste nog tala om vad Grållen viskade till mig.Livet är underbart när underlivet är bart. Mvh.Arne
|
|
|
Av Håkan Andersson (Lufsen) - Onsdag den 24 november 2010 kl. 12.46
|
Okej. Använde fel stavning av ordet. Det var spegesill jag menade. Kom inte riktigt på stavningen. Är du säker på att du åker till julottan? Så att det inte är hölasset du ligger i? Fast man kan ju åka till julottan i hölass också. Har du tänkt på att Finland tillhört Sverige en längre period än vad de landskap du räknat upp har gjort? Att bo på ett ålderdomshem kan man kanske göra fast det är nog på gott och ont. Tänk vad tjejer man skulle få springa efter där.
|
|
|
|
|